Excel: automatisch gegevens van tabbladen in overzicht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvermeul1978
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-04-2020
Dag allemaal,
ik heb geen idee of mogelijk is wat ik wil en ben nog niet heel handig met Excel.

Ik zou graag het volgende doen: ik heb een bestand met heel veel werkbladen, met op elk werkblad dezelfde soort gegevens op dezelfde plek. Nu zou ik graag op een bovenliggend blad een tabel maken wat automatisch een kolom vult met de gegevens van cel A1 van elk werkblad. Dus op de eerste plek de gegevens uit cel A1 van werkblad 2, op plek 2 de gegevens uit uit cel A! van werkblad 2 etc.

Zonder dat ik voor elke rij de naam van het betreffende werkblad moet invoeren/wijzigen. Liefst ook zo dat als ik een tabblad toevoeg, dat de gegevens hiervan ook automatisch in dat overzicht verschijnen. Is dit mogelijk en zo ja hoe? Heel erg bedankt alvast!
Marjolijn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-05 13:04

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Dit forum is niet een 'standaard' vraag maar raak en krijg maar antwoord forum.
Hier zijn zat mensen die best wel willen meedenken, mits je maar heb laten zien dat je er zelf moeite in hebt gestoken, maar ergens tegenaan loopt. En dat ontbreekt een beetje in je vraagstelling

(Ik werk in het engels en daar zonder de tabbladen te hernoemen worden ze Sheet1, Sheet2, Sheet3, etc etc genoemd)

Op Sheet1 in A1
code:
1
=INDEX(INDIRECT("Sheet"&TEXT(COLUMN()+1;"#")&"!A"&ROW());1)

Uitleg:
A1 = Sheet2!A1
A2 = Sheet2!A2
B1 = Sheet3!A1
Etc

Volgens mij in Nederlandse taalinstellingen, waar tabbladen "Blad1, Blad2, Blad3, etc zou het moeten zijn:
code:
1
=INDEX(INDIRECT("Blad"&TEKST(KOLOM()+1;"#")&"!A"&RIJ());1)

Het staat en valt natuurlijk met structurele doorvoer, en moet het net ietsje anders, mits consistent dus, kan je manoeuvreren (zoals ik doe bij KOLOM() + 1), door die 'uitkomst' te verhogen/verlagen

Succes ermee.