Snelheid verbinding opzetten Foscams

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-06 09:15
Hallo,

Ik heb enkele foscams maar ik ervaar dat het soms 20-30 seconde duurt voordat ik via mijn iPhone verbinding heb met de Foscam(s). Soms krijg ik ook helemaal geen verbinding. Zowel bekabeld als draadloos. Dit terwijl ik glasvezel heb liggen en een goede 4G of wifi verbinding op mijn iphone. Kennissen ervaren hetzelfde in tegenstelling tot bij andere merken. Ook bij het terugkijken van de beelden die op de SD kaart zijn opgeslagen. Wat is jullie ervaring? Werkt het bij jullie wél altijd direct na openen van de app?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:08
Over welke Foscam en iPhone hebben we het?

Welke verbinding/provider/router heb je?

[ Voor 34% gewijzigd door corporalnl op 05-02-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
- Lokaal glasvezel netwerk 150mbit up/down
- Router WR1043N
- Zowel WIFI en Bedraad aansluiting afhankelijk per Foscam camera
- Overige netwerk verkeer gaat altijd snel
- Foscam upload volgens mij de videobeelden eerst naar hun eigen Cloud en vervolgens naar de Iphone
- Iphone 10XR. Provider KPN. Zowel via WIFI als 4G komt dit voor.
- Ik merk dat andere Foscam gebruikers hier ook last van hebben. Dien ik over te stappen op een ander merk en mij erbij neer te leggen dat Foscam gewoonweg geen snelle verbinding heeft in tegenstelling tot andere merken of kan ik toch wat aanpassen zodat het wél snel werkt. De alarm/detectie meldingen stuurt hij vaak wel door maar als je dan de app opent kan het goed 30 seconde duren voordat je beeld hebt of helemaal geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Cloudverbinding en staat uPnP uit in je router? Dan gaan de beelden allemaal door de cloud heen i.p.v. direct naar je telefoon. Dat geeft vaak veel vertraging bij dit soort systemen. uPnP aanzetten en waarschijnlijk zal het een stuk sneller gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
Volgens mij stuurt Foscam altijd de beelden naar zijn eigen Cloud omdat ik gebruik maak van de Foscam app om de beelden te bekijken. Iemand toevallig ervaring met Foscams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 23:05
rdfeij schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:04:
Cloudverbinding en staat uPnP uit in je router? Dan gaan de beelden allemaal door de cloud heen i.p.v. direct naar je telefoon. Dat geeft vaak veel vertraging bij dit soort systemen. uPnP aanzetten en waarschijnlijk zal het een stuk sneller gaan.
Volgens mij is uPnP aanzetten geen goed advies. Misschien heeft TS andere apparaten die daarmee aan het internet gehangen worden, zoals een NAS.
En ik zie niet hoe het aanzetten van uPnP er voor zorgt dat het niet meer door de cloud gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
Er staat inderdaad ook een NAS Synology binnen mijn netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Jimster schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:55:
[...]

Volgens mij is uPnP aanzetten geen goed advies. Misschien heeft TS andere apparaten die daarmee aan het internet gehangen worden, zoals een NAS.
En ik zie niet hoe het aanzetten van uPnP er voor zorgt dat het niet meer door de cloud gaat
Omdat met uPnP aan de camera en cloud zelf de open poorten regelen zodat je app rechtstreeks naar de camera kan verbinden (komt eigenlijk neer op een soort van automatische port-forwarding0.
Dit is iets wat steeds meer standaard wordt in cctv land.

als je uPnP uitzet op je NAS is er niets aan de hand...

[ Voor 4% gewijzigd door rdfeij op 06-02-2020 16:25 ]

• martijn22222
rdfeij schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 16:24:
[...]

Omdat met uPnP aan de camera en cloud zelf de open poorten regelen zodat je app rechtstreeks naar de camera kan verbinden (komt eigenlijk neer op een soort van automatische port-forwarding0.
Dit is iets wat steeds meer standaard wordt in cctv land.

als je uPnP uitzet op je NAS is er niets aan de hand...
Ik heb dan nog steeds te maken met de Cloud van Foscam toch? Wellicht iemand die ook Foscam heeft? Ben benieuwd naar zijn/haar ervaring met betrekking tot het verbinding maken op afstand met..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 21:53
martijn22222 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:51:
[...]

Ik heb dan nog steeds te maken met de Cloud van Foscam toch? Wellicht iemand die ook Foscam heeft? Ben benieuwd naar zijn/haar ervaring met betrekking tot het verbinding maken op afstand met..
Je hebt foscam camera's en een synology.

Waarom maak je dan geen gebruik van surveillance station?
Gewoon via de app van dscam en inloggen via cloudconnect.

Werkt bij mij supersnel op een iPhone overal ter wereld.
Ik heb 1 foscam bedraad en 2 draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
Is er buiten het idee om niet met de Foscam App te werken maar met Synology, nog een andere oplossing? Zijn er reageerders die zélf ook ervaring hebben met Foscam? Ben even benieuwd naar jullie ervaringen. Je zou toch verwachten dat de Foscam App zélf prima zou moeten functioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Wij hebben ook een Foscam P1 Babyfoon en ervaren ook dikke traagheid. Nu hebben we deze niet meer in gebruik, maar gebruiken de Alecto IVM-100 en IVM-200 babyfoon hiervoor, die zijn sneller dan Foscam.

Foscam gebruiken we nu alleen als de kids niet thuis slapen. Die nemen we dan mee om daar te kunnen monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
Ik heb uPnP aan staan. Is het wellicht slim om port-forwarding in te stellen specifiek voor die camera's? Mogelijk komt het door een firewall? Upload en Down is 100mbps. In de meterkast staat een Fritzbox. Thuis op wifi werkt het zoals ik graag zie, dus aanklikken en direct beeld.

[ Voor 15% gewijzigd door martijn22222 op 18-03-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
IK denk dat je er rekening mee moet houden dat het opzetten van een verbinding over internet per definitie tijd kost. Je camera's pollen naar een server op internet dus daar zit tijd tussen ze doen dat om de x tijd etc.
Het internet is meer dan jouw lijn naar je provider.
Als de verbinding er is werkt het dan wel naar behoren?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
Frogmen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:47:
IK denk dat je er rekening mee moet houden dat het opzetten van een verbinding over internet per definitie tijd kost. Je camera's pollen naar een server op internet dus daar zit tijd tussen ze doen dat om de x tijd etc.
Het internet is meer dan jouw lijn naar je provider.
Als de verbinding er is werkt het dan wel naar behoren?
Ja, zodra de verbinding eenmaal opgestart is en ik laat hem open staan dan blijft ie het perfect doen en is de verbinding goed. Maar als ik dan de app afsluit en vervolgens opstart, kan het zomaar zijn dat ie geen verbinding op krijgt gezet. Ik heb ook de ervaring dat een camera (bedraad) waar een accespoint (ook bedraad) tussen hangt, meer moeite heeft om de verbinding op te zetten dan een WIFI camera die in dezelfde ruimte staat als de Fritzbox.

EDIT:
Ik heb de ervaring dat als ik wissel tussen de verschillende camera's , dat dat ook voor problemen zorgt. Dus als ik het bij één camera hou dan blijft die verbinding het hele tijd goed doen maar zodra ik ga schakelen tussen het bekijken van de camera's dan kan ie daarna ooit de andere camera bijna niet meer vinden. Zou dit te maken hebben met bijvoorbeeld kanalen of IP-ranges?

[ Voor 17% gewijzigd door martijn22222 op 19-03-2020 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
Inmiddels 2 jaar verder. Helaas nog steeds bovengenoemde ervaringen.
Mocht iemand ook Foscam hebben, ben ik erg benieuwd naar zijn/haar ervaring op het gebied van het bekijken van beelden op afstand.

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 19:50
Sorry voor de revive maar had hetzelfde probleem en dit topic gelezen.

Gisteren upnp aangezet in router... Verbinding super snel. Daarna manueel port forward ingesteld en zelfde snelle resultaat.

Bedankt voor de tips!
Pagina: 1