Hoi mede Tweakers,
Afgelopen zondag was het plan om van Dubai naar Amsterdam te vliegen met een tankstop in Burgas (Bulgarije).
Helaas was er net voor vertrek (lees: we waren al geboard en stonden met de bus voor het vliegtuig) een probleem met de banden van het vliegtuig. Uiteindelijk heeft dit geleid tot een vertraging van 4 uur en 40 minuten. Daarnaast hebben we in plaats van in Burgas in Budapest een tankstop gemaakt.
Heel vervelend natuurlijk, maar op dat moment niks aan te doen. Nu eenmaal thuis ben ik aan het uitzoeken hoe het zit met de compensatie regeling.
Op de site van de vliegmaatschappij (waar ook de tickets zijn gekocht) staat het volgende:
Ik heb via een speciaal online formulier van de vliegtuigmaatschappij een verzoek tot compensatie ingediend van €600 per persoon. Nu heb ik het volgende bericht gekregen van de vliegtuigmaatschappij:
1. Hoe kan het dat zij op een bedrag van €400 uitkomen?
2. Als dit onterecht is hoe kan ik hier dan het beste op reageren?
Ik ben vast en zeker wat informatie vergeten. Hiervoor hoef je niet in je glazen bol te kijken, dit zal ik dan later toevoegen
Afgelopen zondag was het plan om van Dubai naar Amsterdam te vliegen met een tankstop in Burgas (Bulgarije).
Helaas was er net voor vertrek (lees: we waren al geboard en stonden met de bus voor het vliegtuig) een probleem met de banden van het vliegtuig. Uiteindelijk heeft dit geleid tot een vertraging van 4 uur en 40 minuten. Daarnaast hebben we in plaats van in Burgas in Budapest een tankstop gemaakt.
Heel vervelend natuurlijk, maar op dat moment niks aan te doen. Nu eenmaal thuis ben ik aan het uitzoeken hoe het zit met de compensatie regeling.
Op de site van de vliegmaatschappij (waar ook de tickets zijn gekocht) staat het volgende:
Tevens heb ik dit artikel van consumentenbond doorgenomen en geprobeerd de originele teksten te lezen.De hoogte van de compensatie is afhankelijk van de lengte van de vlucht:
€250
Voor vluchten korter dan 1500 km
€400
Voor vluchten binnen de EU, langer dan 1500 km en voor andere vluchten tussen de 1500 en 3500 km
€600
Voor vluchten die niet vallen onder A of B
Ik heb via een speciaal online formulier van de vliegtuigmaatschappij een verzoek tot compensatie ingediend van €600 per persoon. Nu heb ik het volgende bericht gekregen van de vliegtuigmaatschappij:
Mijn vraagGoedemorgen XXXX,toon volledige bericht
Bedankt voor jouw bericht.
Het is begrijpelijk dat de vertraging van je vlucht voor ongemakken heeft gezorgd. Ik bied je dan ook mijn excuses aan voor de situatie.
Vanwege de vertraging heb je recht op een compensatie van €400,- (per persoon), in totaal €800,-. Dit is een vergoeding conform Europese richtlijnen.
Ik maak het totaal bedrag van €800,- binnen twee weken over op je rekeningnummer.
Mocht je nog vragen hebben, dan kun je dit laten weten via een reactie op dit bericht.
Fijne dag toegewenst!
Met vriendelijke groet,
XXXX
Service Centre
1. Hoe kan het dat zij op een bedrag van €400 uitkomen?
2. Als dit onterecht is hoe kan ik hier dan het beste op reageren?
Ik ben vast en zeker wat informatie vergeten. Hiervoor hoef je niet in je glazen bol te kijken, dit zal ik dan later toevoegen