Toon posts:

B100 carnavalspak hulp bij automatische antenne

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Allereerst mijn excuses, ik heb nog nooit deelgenomen aan een forum. Ik weet dan ook niet of ik deze vraag op de juiste plek stel.

Voor carnaval dit jaar heb ik het idee om het pak van b100 de boef van Bassie en Adriaan te maken.

Afbeeldingslocatie: https://images.app.goo.gl/vP2c4uH3S9dG2vZk7

Wanneer de boef word gebeld of gaat bellen pakt hij zijn rode telefoon en schuift er een antenne uit zijn jas.

Het effect van de antenne die uit zijn jas komt wil ik namaken.

Ik heb de Hirschmann Car Communication HIT AUTA2050 Autoradio-antenne gekocht.

Specificaties:
Voltage:10-16 Vdc
Amperage: 4 - 5 A

Het volgende heb ik al geprobeerd:

8 batterijen in serie geschakeld met behulp van een batterijhouder. 8×1,5v= 12v

Dit heeft helaas niet tot een succes geleid...

Kunnen jullie mij verder helpen?? Hoe kan ik dit werkend krijgen..?

Alvast bedankt,

Vriendelijke groet,

Nathan de Vos

Beste antwoord (via Verwijderd op 05-02-2020 14:54)

• bob-w-1993
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 12:42
Das toevallig :)

ik heb vorig jaar zo een pak gemaakt. en ga dit jaar weer zo. ik heb zelf een 4s 18650 accu pakket gemaakt. met een schakelaar in de telefoonhoorn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:56
Krijg je hem wel aan de gang met bijvoorbeeld je auto accu?
Kan me voorstellen dat de stroom van die batterijen te weinig is om de motor in beweging te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:27
4 ampere is erg veel voor gewone batterijen, zeker als ze het nog enkele seconden vol moeten houden. Kan je wellicht een accu vinden uit een scooter of motor, of iets vergelijkbaars, waarmee je dit zou kunnen bouwen?

Verder: batterijen in serie geven hogere spanning maar geen hogere amperage, batterijen parallel geeft meer amperage maar geen hogere spanning.

[ Voor 25% gewijzigd door euchromatic op 05-02-2020 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:51
Heb even hier gekeken: http://downloads.cdn.re-i..._Versenkantenne_de_en.pdf
De antenne trekt 4 ampere als hij van zijn plek moet komen. Das wel wat veel voor (AA?) batterijen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-10 21:05
Gemiddeld levert een alkaline batterij 1.5a.

Je hebt wel 12v maar te weinig amps.

Heb je nog de accu van een accuboormachine? Die hebben vaak voldoende vermogen en zitten rond dat voltage.

[ Voor 39% gewijzigd door Dekaasboer op 05-02-2020 14:27 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• bob-w-1993

ik heb vorig jaar zo een pak gemaakt. en ga dit jaar weer zo. ik heb zelf een 4s 18650 accu pakket gemaakt. met een schakelaar in de telefoonhoorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:34

basvn

Breezand - NHN

bob-w-1993 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:25:

Zat hier ook aan te denken
18650's kunnen een stuk meer stroom leveren.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

14,4 accu van een gereedschaps ding .. je hebt 24/12v conversie dingetje nodig als je 18v/20v accu pakt.

maaruh ter inspiratie YouTube: Building a drill battery powered work light

2 spijkers en wat draad.. 12v antenne's kunnen echt wel 14,4v hebben .. (auto accu zit op 13.8v vol geladen geloof ik) .. en wil je op zeker spelen vrachtwagens doen 24v ipv normale auto's .. en er zijn genoeg conversie dingen die maar een paar euro kosten,

[ Voor 35% gewijzigd door vso op 05-02-2020 14:33 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reteip
  • Niet online
Wees voorzichtig met die 18650 accu's en carnaval. Wat kortsluiting door bier zorgt ervoor dat die dingen flink in de fik kunnen vliegen. En geloof mij ik spreek uit ervaring.
Wij sturen onze ledjes in onze carnavalspakken tegenwoordig aan met USB connectoren op 5v met powerbanks die 2.4A aankunnen. Dat werkt echt een stuk veiliger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Reteip schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:36:
Wees voorzichtig met die 18650 accu's en carnaval. Wat kortsluiting door bier zorgt ervoor dat die dingen flink in de fik kunnen vliegen. En geloof mij ik spreek uit ervaring.
Wij sturen onze ledjes in onze carnavalspakken tegenwoordig aan met USB connectoren op 5v met powerbanks die 2.4A aankunnen. Dat werkt echt een stuk veiliger.
Wat is precies het verschil tussen een 5V powerbank waar 2 18650 in zitten en wat deze tweaker wilt? Of heb je een spat waterdichte powerbank?

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• bob-w-1993
Hier een gifje van hoe het eruit zag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tAfOVSAn2F5wqMKpyNB4W9rW/full.gif

Bij mij zaten de 18650`s in een 3D geprinte spatwaterdichte bak die aan m,n riem zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reteip
  • Niet online
Nice! Dat ziet er gaaf uit.

En een spatwaterdichte bak is een goede start. Maar ook je connecties moeten goed beschermt zijn. Bij mij ontstond (na 4 dagen carnaval) kortsluiting in de aansluiting naar de ledjes. De controllers die we gebruikten waren niet helemaal goed beschermd (ook een must!), en dus vatte de accu's vlam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob-w-1993
Ja de connecties zitten ook allemaal in diezelfde bak. Enige wat er uit steekt is een een plug die de 18650s van het systeem afschakelt als die eruit getrokken wordt.

Het bms dat ik op de accus maak is ook best een lichte. Als er kortsluiting ontstaat of eer een te hoge stroom gegeven wordt schakelt die af.

[ Voor 30% gewijzigd door bob-w-1993 op 05-02-2020 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bob-w-1993 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:25:

Kun jij me misschien vertellen of laten zien hoe ik dit het best kan aanpakken en welke onderdelen ik hiervoor nodig heb??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:46
Reteip schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:46:
Nice! Dat ziet er gaaf uit.

En een spatwaterdichte bak is een goede start. Maar ook je connecties moeten goed beschermt zijn. Bij mij ontstond (na 4 dagen carnaval) kortsluiting in de aansluiting naar de ledjes. De controllers die we gebruikten waren niet helemaal goed beschermd (ook een must!), en dus vatte de accu's vlam.
Op zich heb je wel een punt. Maar als je al gebruik maakt van protected li-ion cellen in een waterdichte behuizing met nog eens een zekering in de connectie naar buiten zou er weinig fout kunnen gaan lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bob-w-1993
@Verwijderd Ik zal al ik thuis ben even een tekening maken betreft de schakeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bob-w-1993 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:14:
@Verwijderd Ik zal al ik thuis ben even een tekening maken betreft de schakeling
Aah top!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bob-w-1993
@Verwijderd Zo heb ik het aangesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XCk3XfZ2bU25E2Fi2ftVDyJE/medium.png

Het is belangrijk dat je een 3 standen schakelaar hebt. aan/uit/aan

Zoals deze: https://www.allekabels.nl...CbKxJH_-IltUaApVpEALw_wcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@bob-w-1993 hoe kom je aan die batterypack??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-w-1993
@Verwijderd Die heb ik zelf gemaakt. bestaat uit 4 18650 cellen in serie.

Je kan bijvoorbeeld Samsung 29e cellen kopen. en een 4s Bms eraan solderen. Verder heb je wat connectors nodig en een 4s (16.8V) oplader.

Ik zou hem eventueel ook voor je kunnen maken. Dan moet je mij even een bericht sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:54

Rmg

Je kan ook een 4 cells lipo halen bij de modelbouw winkel, paar goeie connectoren er aan (xt60s bijvoorbeeld) en je hebt al een spatwaterdicht geheel.

Kan je ook meteen gemakkelijk een geschikte oplader voor vinden. Het enige soldeerwerk wat je dan hebt zijn de kabels en een schakelaar.

[ Voor 32% gewijzigd door Rmg op 05-02-2020 17:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• royco85
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:57
Haha leuk om te zien, kwam hier toevallig bij uit. Ik loop al sinds 2016 met zo'n antenne rond tijdens carnaval. Beste outfit ever.

Net nog maar even van stal gehaald voor komend weekend.

Hier mijn opzet. Eigenlijk hetzelfde als de tekening die hier is geüpload maar dan met 2 standen knop, aan / uit ipv aan / uit / aan (geen idee wat het voordeel daar van moet zijn?). Aangesloten op de telefoonkabel en een 14.4v accu van een boormachine. Gaat zeker 2 dagen mee met heel veel 'bellen' tussendoor ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I1nsY22nZ0ATLVEDermGgoxM62U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/endeqPz99jaUNTW6wQEoSitj.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een 'mitella' laten maken door m'n schoonmoeder om de antenne in te hangen.

Resultaat:
https://www.instagram.com...vuE/?utm_medium=copy_link

[ Voor 5% gewijzigd door royco85 op 24-02-2022 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimville
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-02-2023
Edit: opgelost
18v accu werkt gewoon met 12v antenne omdat je hem telkens maar kort gebruikt

[ Voor 81% gewijzigd door Pimville op 10-02-2023 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haam
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-09 10:08
Offtopic: Mijn vraag zou eerder zijn, waar haal je nog zo'n authentieke 'regenjas'. De rest is makkelijker aan te komen volgens mij.

Maar dit zijn wel de topics die me een glimlach bezorgen. Een van de redenen om tweakers te bezoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19-10 19:16
haam schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:49:
Offtopic: Mijn vraag zou eerder zijn, waar haal je nog zo'n authentieke 'regenjas'. De rest is makkelijker aan te komen volgens mij.

Maar dit zijn wel de topics die me een glimlach bezorgen. Een van de redenen om tweakers te bezoeken.
Kringloopwinkel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:42
haam schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:49:

Nieuw kopen? Kost je kop ook niet als je goed zoekt.

https://www.aboutyou.nl/p...me/tussenjas-eros-8753058

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1234
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 09-01-2024
Hoi allemaal. Ik heb een b100 gevonden en gekocht! Yes!

Ik wil de rest van de attributen ook graag kopen. Wie kan mij helpen met wat ik nog meer moet kopen? En dit samen met mij in elkaar zitten?

Ik hoor het graag.

Groetjes Remco
Pagina: 1