Toon posts:

FrameRate in UT afhankelijk Refresh van Monitor???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey.. Is het zo dat als je UT speelt met een ontiegelijk goede videokaart en een poep monitor dat je gewoon afhankelijk bent van de refreshrate van je monitor??

Ik bedoel. op 1024x768 krijg ik standaard 65 fps bij UT. Op het werk heb ik het getest met een betere monitor en ASUS GTS PRO 64mb!! Hier krijg ik ook 85 frames.. WAUW :'(

Maar hoe kan het dan dat ik sommige mensen zie die over de honderd (100) frames halen?

Is er een manier om dit te "omzeilen" of hang je echt aan de refreshrate van de monitor vast ?

kan de monitor echt maar 85 beeldjes per seconden aan op 1024x768 ????

Bedankt..

Verwijderd

vsync uitzetten in de preferences?

Verwijderd

Topicstarter
In Windows of in UT ?

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 17:23
In je display properties

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Topicstarter
In me spel of in me windows??? hoe kom ik daar ik ben dom.. leg uit

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:40
in windows.
Maar dat raad ik je ook niet aan...
je kant 't proberen maar je krijgt lelijk beeld dan vaak...
Wees gewoon blij met je 85 fps, boven de 40 ofzo zie je 't verschil toch niet eens.

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 14:12 schreef Xtuv het volgende:
in windows.
Maar dat raad ik je ook niet aan...
je kant 't proberen maar je krijgt lelijk beeld dan vaak...
Wees gewoon blij met je 85 fps, boven de 40 ofzo zie je 't verschil toch niet eens.
must... not... enter.... discussion....
www.google.com - fps ect...
ik ga met niet in de 10000e discussie over fps mengen...

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:28
Tuurlijk kan je meer dan 100 fps halen. Ik weet niet wat het maximum is, maar dat is niet echt gebonden aan iets denk ik. Als ik zin had kan ik je een screenshot laten zien van een +100 framerate (moet ik wel de resolutie omlaag doen :)

Maar het punt is dus dat de refresh rate van je monitor het aantal beeldjes dat je werkelijk te zien krijgt beperkt.

Als je cpu 100 beeldjes per seconde verwerkt, maar je monitor wordt maar 85 keer per seconde ververst, dan gaan die 15 beeldjes gewoon verloren. Pech. Dus als je een framerate hebt die hoger is dan je refresh rate kan je dat alleen zien aan de framerate counter. Niet dat je het verschil tussen 70 en 80 fps met je ogen kan waarnemen, maar da's weer een ander punt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-11 07:49

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik haal nog 85 fps op 1280x1024 waar mijn monitor 60 hz heeft dus ik denk niet dat het veel invloed heeft
Pagina: 1