Ik zoek een?
Upgrade voor mijn huidige systeem van 6 jaar oud, specifiek het upgraden van het moederbord, CPU, RAM en toevoegen van een M2 ssd.
Wat is je budget?
Budget ongeveer 700 euro max.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren, ik heb nu een Intel processor, maar zie dat AMD goede stappen gezet heeft en er nu nagenoeg geen verchil is.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Waar ga ik het voor gebruiken : Ik speel over het algemeen games met in de achtergrond Discord open, Internet Browser(Chrome) met wel een setje tabs voor dingen op te zoeken en Firefox met Netflix of andere streaming dienst.
Mijn huidige systeem :
Geheugen 16 GB Crucial Ballistix(geen idee welke, volgens mij 1600MHZ)
GPU is nu iets van 2 jaar oud
CPU draait op 4.3 GHZ overgeclocked
Monitor is 2560x1440 144 HZ met G-sync
Ik neem sowieso de kast, GPU, HDD, de SSD, voeding en koeling mee. Ik heb nu dit lijstje al voor nieuwe equipment :
Tevens zit ik wel na te denken over het toevoegen van wat RGB doordat ik een window heb en ik eigenlijk in een donkere kamer zit dus het extra effect zou wel leuk zijn(zit niet in mijn lijstje verwerkt dus vergelijkbare opties MET RGB zijn zeer welkom).
Is dit een goede upgrade waarmee ik ongestoord weer minimaal 5 jaar lekker door kan gaan(GPU zal in die tijd nog wel een keer geupgrade worden daar niet van).
Suggesties hoor ik graag :)\
Edit 1 : Ik zie dat ik 32GB RAM geselecteerd heb, 16GB is ook goed genoeg natuurlijk.
Edit 2: Lijstje iets aangepast. Van x470 naar x570 i.v.m. future proof en 32gb geheugen naar 16gb geheugen gezet
Upgrade voor mijn huidige systeem van 6 jaar oud, specifiek het upgraden van het moederbord, CPU, RAM en toevoegen van een M2 ssd.
Wat is je budget?
Budget ongeveer 700 euro max.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren, ik heb nu een Intel processor, maar zie dat AMD goede stappen gezet heeft en er nu nagenoeg geen verchil is.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Waar ga ik het voor gebruiken : Ik speel over het algemeen games met in de achtergrond Discord open, Internet Browser(Chrome) met wel een setje tabs voor dingen op te zoeken en Firefox met Netflix of andere streaming dienst.
Mijn huidige systeem :
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-4770K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 467,62 | € 467,62 |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate IronWolf, 4TB | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Behuizingen | Corsair Obsidian 750D | € 134,90 | € 134,90 |
| 1 | Monitoren | Dell S2417DG Zwart | € 381,50 | € 381,50 |
| 1 | Waterkoeling | Corsair Hydro H100i | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V650 Semi-Modular | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 840 Pro 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.098,92 | ||
Geheugen 16 GB Crucial Ballistix(geen idee welke, volgens mij 1600MHZ)
GPU is nu iets van 2 jaar oud
CPU draait op 4.3 GHZ overgeclocked
Monitor is 2560x1440 144 HZ met G-sync
Ik neem sowieso de kast, GPU, HDD, de SSD, voeding en koeling mee. Ik heb nu dit lijstje al voor nieuwe equipment :
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 309,- | € 309,- |
| 1 | Moederborden | MSI MPG X570 Gaming Plus | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 75,02 | € 75,02 |
| 1 | Solid state drives | Gigabyte NVMe SSD 1TB | € 124,31 | € 124,31 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 677,33 | ||
Tevens zit ik wel na te denken over het toevoegen van wat RGB doordat ik een window heb en ik eigenlijk in een donkere kamer zit dus het extra effect zou wel leuk zijn(zit niet in mijn lijstje verwerkt dus vergelijkbare opties MET RGB zijn zeer welkom).
Is dit een goede upgrade waarmee ik ongestoord weer minimaal 5 jaar lekker door kan gaan(GPU zal in die tijd nog wel een keer geupgrade worden daar niet van).
Suggesties hoor ik graag :)\
Edit 1 : Ik zie dat ik 32GB RAM geselecteerd heb, 16GB is ook goed genoeg natuurlijk.
Edit 2: Lijstje iets aangepast. Van x470 naar x570 i.v.m. future proof en 32gb geheugen naar 16gb geheugen gezet
Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.