Transip Stack op RPI4 met OMV syncen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqvds
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-10 07:58
Ik heb OpenMediaVault ingericht op een RPI4 en daar mijn volledige foto en video collectie (vakantiefoto's e.d.) op ingericht. Deze zelfde collectie heb ik ook op mijn stackstorage bij TransIP staan als backup. Tevens worden daar middels de stack-app ook mijn foto's van mijn mobiel automatisch naar toe gezet.

Wat ik graag zou willen is de collectie in OMV automatisch syncen met mijn stack zoals dat in de oude situatie ook gebeurde op mijn desktop (waar ik eerder de collectie op een schijf had staan).

De reden dat ik de collectie verplaatst heb van mijn desktop naar OMV is dat ik graag mijn foto's op TV wil bekijken zonder dat mijn pc aan hoeft te staan en dat ik ook mijn nieuwe foto's en video's kan plaatsen via andere apparaten dan mijn desktop.

Relevante software en hardware die ik gebruik
OpenMediaVault 5 op RPI4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://mirror.transip.net/stack/linux/ geeft een uitleg om de desktopclient te installeren maar het probleem is dat OMV gebruik maakt van Raspian Duster (debian 10) en daarnaast geen GUI heeft maar alleen ssh en de webinterface van OMV.

Iemand een TIP hoe ik dit zou kunnen inrichten? Misschien sync via SFTP?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 15:12
marqvds schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:33:
Ik heb OpenMediaVault ingericht op een RPI4 en daar mijn volledige foto en video collectie (vakantiefoto's e.d.) op ingericht. Deze zelfde collectie heb ik ook op mijn stackstorage bij TransIP staan als backup. Tevens worden daar middels de stack-app ook mijn foto's van mijn mobiel automatisch naar toe gezet.

Wat ik graag zou willen is de collectie in OMV automatisch syncen met mijn stack zoals dat in de oude situatie ook gebeurde op mijn desktop (waar ik eerder de collectie op een schijf had staan).

De reden dat ik de collectie verplaatst heb van mijn desktop naar OMV is dat ik graag mijn foto's op TV wil bekijken zonder dat mijn pc aan hoeft te staan en dat ik ook mijn nieuwe foto's en video's kan plaatsen via andere apparaten dan mijn desktop.

Relevante software en hardware die ik gebruik
OpenMediaVault 5 op RPI4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://mirror.transip.net/stack/linux/ geeft een uitleg om de desktopclient te installeren maar het probleem is dat OMV gebruik maakt van Raspian Duster (debian 10) en daarnaast geen GUI heeft maar alleen ssh en de webinterface van OMV.

Iemand een TIP hoe ik dit zou kunnen inrichten? Misschien sync via SFTP?
Heb je hier al wat voor gevonden? Ik zit met dezelfde vraag.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

transip heeft webdav...mss gebruikt maken van duplicati/rclone. 1 van die zal wel plugin voor bestaan voor OMV
Mogelijkheid van encrpteren , maar aangezien je op tv wil bekijken....encryptie is optioneel. :)

[ Voor 45% gewijzigd door SadisticPanda op 19-06-2020 15:32 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marqvds
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-10 07:58
Ora et Labora schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:40:
[...]

Heb je hier al wat voor gevonden? Ik zit met dezelfde vraag.
Wat ik gedaan heb is de stackstorage via WebDav gemount:
https://wouterjanson.nl/2017/04/05/webdav-mount/
Daarna in OMV via ingeplande taken een aantal taken aangemaakt:
rsync -rutv --inplace /export/3TB/FOTOenVIDEO/2020 /mnt/dav
De eerste mijn #TB schijf die aan mijn PI hangt en de /mnt/dav is de plek waar de webdav is gemount.
Werkt aardig, loop alleen af en toe tegen problemen aan omdat mijn SD kaart nu volloopt.
Als iemand hier nog een oplossing voor heeft....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-10 11:21
Voor de cronjob kun je waarschijnlijk beter -q gebruiken dan -v. Grote kans dat nu je messages volgespammed wordt.