CMS als basis Programma boek theater

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karennn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-10-2024
Hallo,

In ons theatertje, geheel gerund door vrijwilligers, vinden elk jaar een heel aantal optredens plaats. We maken elk jaar een programma boekje met daarin het programma van het seizoen.

Op dit moment maken we per voorstelling een excel bestand (en eerder een word bestand) met daarin alle informatie, zoals naam voorstelling, uitvoerende, datum, prijs etc. De informatie druppelt binnen waardoor een bestand pas na een aantal iteraties compleet is.

Vervolgens gaat de drukker aan de hand van alle losse bestanden een proefdruk maken, wij reviewen en geven wijzigingen door en uiteindelijk worden de boekjes gedrukt.

Ik zoek
Een oplossing waarmee ik op een gemakkelijke en overzichtelijk manier alle content van het boekje kan samenstellen, waarbij
- gemakkelijk te zien is of alle informatie compleet is
- eenvoudig voorstellingen kunnen worden ingevoegd
- als de informatie compleet is de drukker (of ik) op een eenvoudiger manier alle informatie kan exporteren, liefst al in een hanteerbare template
- liefst een gratis of anders een goedkope oplossing

Lang geleden heb ik wel eens met een professioneel CMS gewerkt. Zoiets lijkt me, alleen dan een gratis variant, erg handig.

Andere optie waar ik aan dacht is een groot Excel workbook met een index pagina waarop de belangrijkste informatie wordt getoond, zodat de compleetheid makkelijk kan worden gecheckt en zodat je snel naar de juiste sheet kan navigeren voor het aanvullen van informatie.

Een zelfde soort oplossing kan je natuurlijk in Word maken met macro's etc.

Maar ik ben benieuwd of iemand een goede en makkelijke suggestie voor mij heeft ;-)

Alvast dank voor het meedenken.

groeten, Karen

PS heb (zij het wat verjaard) wel programmeer ervaring etc dus kan een oplossing altijd tweaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Er zijn natuurlijk genoeg open source CMS oplossingen te vinden, de vraag is of deze zo specifiek kunnen worden ingericht voor jouw stuatie. In jouw geval zou ik op zoek gaan naar een vrijwilliger met programmeer kennis die voor jullie een leuke (web)applicatie kan opzetten. Zou niet al te ingewikkeld moeten zijn als ik het zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Karennn schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:10:

Andere optie waar ik aan dacht is een groot Excel workbook met een index pagina waarop de belangrijkste informatie wordt getoond, zodat de compleetheid makkelijk kan worden gecheckt en zodat je snel naar de juiste sheet kan navigeren voor het aanvullen van informatie.
Klinkt als iets wat je eigenlijk prima in https://docs.google.com/spreadsheets/ zou kunnen maken met wellicht paar macro's waar nodig. En Docs is gratis zolang je maar onder de 15GB blijft.

Driving a cadillac in a fool's parade.