Ik zoek een (managed) switch met minimaal 8 poorten. Management is niet echt nodig maar wel leuk om mee te spelen. Gigabit is niet nodig. PoE is niet nodig.
Vragen:
- Hoe is de kwaliteit van de web management interfaces van de verschillende fabrikanten? Ik dacht de handleiding van de TP-Link even door te lezen om een indruk te krijgen maar die is gewoon 800 pagina's.. en dan weet je nog niet of het in de praktijk een beetje werkt.
- Wat zijn de nadelen van een managed switch? Elke extra instelling is weer een instelling die fout zou kunnen staan.
- Hoe zit het met (security) updates van de software?
Wat ik zelf gevonden heb:
pricewatch: TP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts)
pricewatch: Netgear GS308E-100PES
pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3
Zowel Netgear als TP-Link hebben levenslange garantie op sommige maar niet alle modellen.
Wat is het verschil tussen de twee Netgear modellen verder?
100 mbit unmanaged, ter prijsreferentie:
pricewatch: Netgear Prosafe FS108 (EU-stroomadapter)
Vragen:
- Hoe is de kwaliteit van de web management interfaces van de verschillende fabrikanten? Ik dacht de handleiding van de TP-Link even door te lezen om een indruk te krijgen maar die is gewoon 800 pagina's.. en dan weet je nog niet of het in de praktijk een beetje werkt.
- Wat zijn de nadelen van een managed switch? Elke extra instelling is weer een instelling die fout zou kunnen staan.
- Hoe zit het met (security) updates van de software?
Wat ik zelf gevonden heb:
pricewatch: TP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts)
pricewatch: Netgear GS308E-100PES
pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3
Zowel Netgear als TP-Link hebben levenslange garantie op sommige maar niet alle modellen.
Wat is het verschil tussen de twee Netgear modellen verder?
100 mbit unmanaged, ter prijsreferentie:
pricewatch: Netgear Prosafe FS108 (EU-stroomadapter)