Hei all,
Kep sinds anderhalf jaar een kabel-aansluiting bij @Home.
Een maandje of 2 geleden kreeg ik een mailtje dat ik m'n instellingen moest wijzigen (van statisch naar dynamisch).
Dat heb ik gewoon genegeerd, en is ook tijden goed gegaan.
Sinds eergisteren kreeg ik ineens problemen; ik kon bijvoorbeeld wel op GoT komen en daarna een topic openen, maar de terugknop leverde me een foutmelding op.
Dus ik bellen met @Home.... Na 5 telefoontjes en 3,5 uur wachtstand (met zo'n F@%R@#%@ irritante stijl muziek op de achtergrond
) waren we eruit wat het probleem was (tenminste.... daar leek het op, sinds die wijziging lijkt alles weer goed te werken)... Ik had de werkgroep @Home gespeld als @HOME .... dus case-sensitive-probleempje.
Ik aan het zoeken gegaan op GoT naar deze kwestie. Waarom?
Omdat ik al 1,5 jaar met een totaal ANDERE workgroupnaam heb gewerkt..... en dus niet @Home had gebruikt (of @HOME maar totaal iets anders dus)
Nog iets wat bij mij vragen opwekt: Ik heb hier thuis een netwerkje.... en om alle pc's normaal te kunnen zien, heb ik net op deze windows2000-bak ook de workgroup hernoemd naar @Home zodat de pc's weer in dezelfde workgroup zitten.
Maar het vreemde is dus dat ik in Windows2000 ALLEEN hoofdletters kan invoeren in de workgroup.... dus @Home lukt niet maar @HOME dus wel.
En als ik dus @HOME inramde op m'n pc die direct aan de kabelmodem hangt, dan werkt de verbinding met internet niet
Ik heb de search gebruikt en kwam onderstaande link tegen... kep er ff een quote bij staan
[topic=9620]
Kep sinds anderhalf jaar een kabel-aansluiting bij @Home.
Een maandje of 2 geleden kreeg ik een mailtje dat ik m'n instellingen moest wijzigen (van statisch naar dynamisch).
Dat heb ik gewoon genegeerd, en is ook tijden goed gegaan.
Sinds eergisteren kreeg ik ineens problemen; ik kon bijvoorbeeld wel op GoT komen en daarna een topic openen, maar de terugknop leverde me een foutmelding op.
Dus ik bellen met @Home.... Na 5 telefoontjes en 3,5 uur wachtstand (met zo'n F@%R@#%@ irritante stijl muziek op de achtergrond
Ik aan het zoeken gegaan op GoT naar deze kwestie. Waarom?
Omdat ik al 1,5 jaar met een totaal ANDERE workgroupnaam heb gewerkt..... en dus niet @Home had gebruikt (of @HOME maar totaal iets anders dus)
Nog iets wat bij mij vragen opwekt: Ik heb hier thuis een netwerkje.... en om alle pc's normaal te kunnen zien, heb ik net op deze windows2000-bak ook de workgroup hernoemd naar @Home zodat de pc's weer in dezelfde workgroup zitten.
Maar het vreemde is dus dat ik in Windows2000 ALLEEN hoofdletters kan invoeren in de workgroup.... dus @Home lukt niet maar @HOME dus wel.
En als ik dus @HOME inramde op m'n pc die direct aan de kabelmodem hangt, dan werkt de verbinding met internet niet
Ik heb de search gebruikt en kwam onderstaande link tegen... kep er ff een quote bij staan
[topic=9620]
Hoe zit het nou... wel of niet case-sensitive? En als het WEL case sensitive is, waarom weigert w2k dan kleine letters?Op donderdag 23 maart 2000 17:34 schreef Silacoid het volgende:
is 100.x.x.x toegestaan dan?<P>ik d8 alleen 10.0.x.x,172.16.x.x en 192.168.x.x?<P>Maareh, ff ontopic: probeer 'ns of je de andere machine in het netwerk kunt pingen...<BR>Zo ja, ligt het prob waarschijnlijk met je workgroupinstellingen (let op: case sensitive) zo niet moet je ff het TCP/IP protocol checken enzo...en de bekabeling...<P>***<BR>owh w8 ff, ik zie net dat het instellen "het niet doet"...<BR>wat bedoel je daarmee?
[This message has been edited by Silacoid (edited 23-03-2000).]