Workgroup WEL of NIET case-sensitive?

Pagina: 1
Acties:

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Hei all,

Kep sinds anderhalf jaar een kabel-aansluiting bij @Home.
Een maandje of 2 geleden kreeg ik een mailtje dat ik m'n instellingen moest wijzigen (van statisch naar dynamisch).
Dat heb ik gewoon genegeerd, en is ook tijden goed gegaan.

Sinds eergisteren kreeg ik ineens problemen; ik kon bijvoorbeeld wel op GoT komen en daarna een topic openen, maar de terugknop leverde me een foutmelding op.

Dus ik bellen met @Home.... Na 5 telefoontjes en 3,5 uur wachtstand (met zo'n F@%R@#%@ irritante stijl muziek op de achtergrond :( ) waren we eruit wat het probleem was (tenminste.... daar leek het op, sinds die wijziging lijkt alles weer goed te werken)... Ik had de werkgroep @Home gespeld als @HOME .... dus case-sensitive-probleempje.

Ik aan het zoeken gegaan op GoT naar deze kwestie. Waarom?
Omdat ik al 1,5 jaar met een totaal ANDERE workgroupnaam heb gewerkt..... en dus niet @Home had gebruikt (of @HOME maar totaal iets anders dus)

Nog iets wat bij mij vragen opwekt: Ik heb hier thuis een netwerkje.... en om alle pc's normaal te kunnen zien, heb ik net op deze windows2000-bak ook de workgroup hernoemd naar @Home zodat de pc's weer in dezelfde workgroup zitten.
Maar het vreemde is dus dat ik in Windows2000 ALLEEN hoofdletters kan invoeren in de workgroup.... dus @Home lukt niet maar @HOME dus wel.

En als ik dus @HOME inramde op m'n pc die direct aan de kabelmodem hangt, dan werkt de verbinding met internet niet |:(

Ik heb de search gebruikt en kwam onderstaande link tegen... kep er ff een quote bij staan

[topic=9620]
Op donderdag 23 maart 2000 17:34 schreef Silacoid het volgende:
is 100.x.x.x toegestaan dan?<P>ik d8 alleen 10.0.x.x,172.16.x.x en 192.168.x.x?<P>Maareh, ff ontopic: probeer 'ns of je de andere machine in het netwerk kunt pingen...<BR>Zo ja, ligt het prob waarschijnlijk met je workgroupinstellingen (let op: case sensitive) zo niet moet je ff het TCP/IP protocol checken enzo...en de bekabeling...<P>***<BR>owh w8 ff, ik zie net dat het instellen "het niet doet"...<BR>wat bedoel je daarmee?

[This message has been edited by Silacoid (edited 23-03-2000).]
Hoe zit het nou... wel of niet case-sensitive? En als het WEL case sensitive is, waarom weigert w2k dan kleine letters?

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

voor zover ik weet wordt lower- toch naar uppercast omgezet bij samba...??

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
In een win 9x netwerk is de workgroup WEL case-sensitive

Heb geen ervaring met W2K en Linux enzo

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:19 schreef The_Ghost het volgende:
voor zover ik weet wordt lower- toch naar uppercast omgezet bij samba...??
Hm... die term heb ik ook al vaker gezien... weet alleen niet wat het is...

nog maar een keer de search gebruiken...

Ik hoop dat ik daar verder mee kom :)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op vrijdag 03 augustus 2001 13:24 schreef wfvn het volgende:

[..]

Hm... die term heb ik ook al vaker gezien... weet alleen niet wat het is...

nog maar een keer de search gebruiken...

Ik hoop dat ik daar verder mee kom :)
Ik heb net een vrachtje topics doorgesnuffeld waarin gesproken wordt over samba (Je zoekactie naar 'samba' leverde 586 resultaten op)
Wel errug veel topics over... en IEDEREEN behalve * WFvN weet wat samba is :'(

Ik ontkom niet aan de indruk dat Samba een apart programma is....... klopt dit?
Ik heb namelijk een doodnormaal TCP/IP netwerkje....

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:44
In windows2000 word de werkgroep ook gewoon in upper case gezet, dus het lijkt me niet dat de werkgroep case-sensitive is.. Alleen win9x doet dat niet geloof ik.

samba is een filesharings progje onder linux (dat met windows machines kan werken) :) (tenminste zoiets was het :P ik heb niet zo veel verstand van linux)

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Op vrijdag 03 augustus 2001 13:47 schreef _Hades_ het volgende:
samba is een filesharings progje onder linux (dat met windows machines kan werken) :) (tenminste zoiets was het :P ik heb niet zo veel verstand van linux)
samba is het protocol dat windows/os2/linux filesharing gebruikt (SMB)...
dus dat wil jij ook gebruiken.. alleen wist je dat nog niet :)

maarre.. dan weet je dat.. iig mijn win 98 heeft de workgroup in kleine letters staan.. terwijl mijn linux zegt dat ie master is over de worgroup met hoofdletters..

gewoon ff doorspelen.. (Het is een apart hoofdstuk in "teach yourself SAMBA in 24 hours")

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

Op vrijdag 03 augustus 2001 13:18 schreef wfvn het volgende:
[..]

Hoe zit het nou... wel of niet case-sensitive? En als het WEL case sensitive is, waarom weigert w2k dan kleine letters?
NetBIOS-namen in Windows zijn niet case-sensitive. Dit geldt voor werkgroepen, domeinen en PC-namen. Bij het invoeren worden meestal alleen hoofdletters gebruikt, maar bijvoorbeeld bij een automatische setup kun je ook kleine letters invoeren. Dat maakt voor de werking van domeinen en werkgroepen niet uit.

NetBIOS problemen worden bijna altijd veroorzaakt door verkeerde netwerkinstellingen, zoals verschillende subnet-masks, meerdere protocollen die elkaar dwars zitten, router-problemen, etc.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op vrijdag 03 augustus 2001 20:07 schreef Joker het volgende:

[..]

NetBIOS-namen in Windows zijn niet case-sensitive. Dit geldt voor werkgroepen, domeinen en PC-namen. Bij het invoeren worden meestal alleen hoofdletters gebruikt, maar bijvoorbeeld bij een automatische setup kun je ook kleine letters invoeren. Dat maakt voor de werking van domeinen en werkgroepen niet uit.

NetBIOS problemen worden bijna altijd veroorzaakt door verkeerde netwerkinstellingen, zoals verschillende subnet-masks, meerdere protocollen die elkaar dwars zitten, router-problemen, etc.
hm..
Alleen gaf die case-sensitive zooi WEL problemen op m'n w98 bak die aan @home hangt, en niet m'n w2k bak die weer op z'n beurt aan die w98-bak hangt
Pagina: 1