Toon posts:

Welke mobo van deze 2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een nieuwe mobo kopen (oude is doo), maar ik zit nogal krap bij kas. Nu wil ik uit deze twee kiezen:

- Aopen AK73 Pro A ATX
VIA Apollo KT 133A chipset/266mhz Bus. Prijs f399
- Score A7 ATX mainboard
VIA VT8368 chipset/200 mhz bus. Prijs f289

Ik weet natuurlijk wel dat die Aopen beter is maar hoe zit het met de prijs/kwaliteit verhouding van deze 2? Is die SCORE ook wat? of weet iemand nog een andere mobo voor + - 300 piek???

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nog nooit van Score gehoord, ik zou sowieso voor die AOpen gaan, KT133A ipv KT133, dus sneller, en voor 110 piek meer kan je je ook geen buil vallen hé?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Aopen, sure thing!

• knarf
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 06:23
ik zou wel voor een beter bordje gaan als ik jou was, misschien is MSI ook wat ??

Verwijderd

score ken ik ook niet.. aopen wel.. heb daar 2 mobo's van gehad.. zo stabiel als de tering.. goed te tweaken.. als dit de enige 2 zijn waaruit je kan kiezen dan zeker de AOpen.. anders zou ik ook eens naar MSI, ASUS, ABIT, etc.. gaan kijken..

Verwijderd

Topicstarter
geef maar wat suggesties voor f 250 - f 400

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
ik heb altijd op de middelbare school geleerd dat bij multiple choice vragen waarvan je het antwoord niet weet, je altijd voor het langste antwoord moet gaan...:

a) Aopen AK73 Pro A ATX
b) Score A7 ATX

dus de aopen! en het werkt ook nog! :o

Verwijderd

Het lijkt mij verstandig, als je nu een nieuw socketA mainbord gaat halen, om minsten een KT133A chipset te nemen. Deze ondersteunen de 266FSB athlons en zijn ook beter voor overklokken.

Goede kt133a mainbordjes zijn:
MSI K7T Turbo - FL 299,-
Asus A7V133 - FL 309,-
Abit KT7A - FL 335,-

Alle 3 deze borden bieden genoeg setting voor overklokken. Multiplier settings, voltage regulatie en memory tweaks etc.

Maar die Aopen die je noemt is ook een prima bordje. Een klein nadeeltje van dat bord is dat je de multiplier niet via het BIOS kan instellen. Dat moet met een jumper op het mainbord. Ook staat hij bekend als een niet zo goede overklokker(heeft moeite met hoge FSB's) Weer een ander voordeel is dat hij DIE-HARD bios ondersteund. Dat is een 2e bios op het bord. Dus als je je bios sloopt met een bios-flash dan kun je hem weer herstellen met de 2e bios.

Dus de keuze is aan jou.

Verwijderd

Nog een goed moederbord voor als je niet wil overklokken met KT133A (dus 266 Mhz FSB) is: ECS K7VZA rev. 3.0

Kost vanaf 210 piek (kun je online bestellen bij europc of ergens anders of zoek een winkel bij je in de buurt op, maar daar zijn ze waarschijnlijk duurder)

Ik heb dit moederbord, ben er zeker tevreden over, alleen kun je er niet mee overklokken. Review kun je lezen op tomshardware alleen is dat rev. 1.0 (Dus geen 266 Mhz FSB want alleen revision 3.0 heeft KT133A met 266 Mhz)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga denk ik voor de MSI MS 6330 lite
of toch voor de Score mobo. Dit is waarschijnlijk toch om een jaartje te overbruggen.....

Verwijderd

Als je 399 gulden te besteden hebt, dan kan je een MSI, een Abit of een Asus kopen, dan moet je niet verder zoeken naar andere shit,

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 13:19 schreef EbAyzo het volgende:
geef maar wat suggesties voor f 250 - f 400
Abit KT7E, kan hetzelfde als de KT7A en is blauw *D
Ik denk dat je die nu voor rond de 300 gulden kan krijgen.

Perfecte plank om over te klokken en heel makkelijk stabiel te krijgen (als hij dat al niet is)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Score :? Ik zou er 100% zeker weten niet voor gaan. Probeer met een moederbord niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten; geeft alleen maar ellende.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Op vrijdag 03 augustus 2001 23:56 schreef abbadon het volgende:
Score :? Ik zou er 100% zeker weten niet voor gaan. Probeer met een moederbord niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten; geeft alleen maar ellende.
I couldn't agree more. je mobo is HET onderdeel waar je nooit en te nimmer op moet gaan bezuinigen. Beter bord, is stabielere pc, meer uitbreidingsmogelijkheden en leuke extra's. Tenzij je alleen maar mee gaan typen natuurlijk :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 augustus 2001 21:56 schreef CB het volgende:
Als je 399 gulden te besteden hebt, dan kan je een MSI, een Abit of een Asus kopen, dan moet je niet verder zoeken naar andere shit,
Ja dat heb ik dus niet :( ik wil toch liever rond de 200 - 300 blijven

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 augustus 2001 00:07 schreef 2Dutch2 het volgende:

[..]

I couldn't agree more. je mobo is HET onderdeel waar je nooit en te nimmer op moet gaan bezuinigen. Beter bord, is stabielere pc, meer uitbreidingsmogelijkheden en leuke extra's. Tenzij je alleen maar mee gaan typen natuurlijk :)
Ja dat heb ik gemerkt met dat el cheapo/merkloos mobo die er in zat :( viel niet te overclocken...kon niks verzetten (voltage/agp en al die shit) kon alleen me FSB en Multiplyer (niet dat ik daar wat aan had met een PII 400) verzetten :( Dus ik ga toch maar niet voor die score denk ik, ik denk dat ik dan voor de MSI K7T Turbo ga!! Dit wel een leuke keuze?

Verwijderd

ik zou voor de EPOX 8KTA3 gaan,
339,- in de pricewatch, voor 3 tientjes meer een RAID-controller aan boord (lekker veel schijven/CD-ROMS!)
lekker te klokken, goede service, stabiel.

Verwijderd

Topicstarter
voor 3 tientjes meer een RAID-controller aan boord (lekker veel schijven/CD-ROMS!)
Nou dat hoeft van mij niet zo :) . En dit vond ik op overklokken.nl: Het is mij met de Epox niet gelukt om de cpu te overklokken naar 700MHz zelfs niet met een voltage van 1.8v

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06

Copyman

Dode muis

Als je echt tussen die 2 moet kiezen, zou ik de Aopen nemen. Maar als je ook een andere kan krijgen... dan zou ik een MSI doen. ;)

En dan de: MSI K7T-Turbo.

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 23:56 schreef abbadon het volgende:
Misschien, maar in m'n vorige computer had ik een Soyo moederbord (kwam als beste uit een paar testen, weetikveel) en dat bord zoog aan alle kanten, ik neem nooit meer een Soyo. Nu heb ik een ECS K7VZA 3.0 wat relatief goedkoop is en ben er erg tevreden over terwijl ik dat moederbord maar op de gok heb gekocht.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Epox 8KTA3 +/- 300

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:45
Score?? is dat niet van een computerwinkel die Pc-score heet?? (bijv in Zutphen)
Het is volgens mij ook niet een merk, maar gewoon een mobo wat goedkoop is bijvoorbeeld jetway ofzow. En wat die lui van pc-score ff score noemen. |:(

Feyenoord!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
wat je trouwens las op overklokken.nl gaat niet over de Epox 8KTA3 maar over de gewone Epox 8kta!
Pagina: 1