Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Bij ons datacenter staat voor camera opstelling een setup met een Matrox c900 om 9 monitoren aan te sturen. Echter is de kaart in korte tijd nu voor de 3e keer vervangen omdat deze stuk blijven gaan. Hoewel ik nog niet op locatie dit systeem heb ingekeken wordt mij gevraagd naar eventuele alternatieven. Los daarvan ga ik uiteraard er eens induiken wat er misgaat elke keer, maar eerst de alteratieven.

Ik zag dat een RX5700 ook maar 4 monitoren tegelijk aan kan sturen. Zijn er nog 'eyefinity' oplossingen van AMD zoals de 5870 'eyefinity' met 6-monitor options of wordt dat 2e hands klooien? En ik kan nergens vinden of je nu 2 eyefinity kaarten kan koppelen voor een totaal van 12 displays, iemand wat meer info?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Linkje
Only one AMD Eyefinity display group can be created per graphics card.
An AMD Eyefinity display group cannot span across multiple graphics cards.
Dus daar lijkt het gelijk al op stuk te gaan helaas...

Lijkt dat Nvidia Quadro kaarten wel wat mogelijkheden zouden hebben, of dat genoeg is geen idee echter, misschien dat de Firepro ook nog wat kan doen hierin.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
@RGAT We hoeven ook niet te spannen, elke monitor mag zn eigen input laten zien. Ik hoef er niet op te gamen of te doen dat de 9 schermen 1 gezamelijk monitor zijn. 9 losse outputs dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
millman schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 00:24:
@RGAT We hoeven ook niet te spannen, elke monitor mag zn eigen input laten zien. Ik hoef er niet op te gamen of te doen dat de 9 schermen 1 gezamelijk monitor zijn. 9 losse outputs dus.
Ah zo, dacht omdat je eyefinity noemde dat je het geheel als 1 monitor wou laten functioneren. Als het gewoon losse displays mogen zijn heb je die beperkingen iig niet :) Lijkt me dat een setje GPUs met 6 aansluitingen elk dan al genoeg is, maar heb uiteraard geen ervaring met 12 displays :p

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViperXL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02 00:34
In de pricewatch zie ik alleen 8x uitgangen maar een klant van mij heeft een HDMI "box" met veeel meer uitgangen, ik zal morgen even vragen welk merk dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
@RGAT Wat ik hier lees en als goed antwoord is gegeven zou 2 eyefinity kaarten mogelijk zijn, maar zelfs met een speciale (1.2 MST) kabel kan je 2 kaarten per output aansluiten?

https://forums.tomshardwa...ty.1562517/#post-11335553
If it's just 9 displays then it's really simple.
Option # 1
A single Eyefinity 6 card with 3 monitors connectors directly to the mini display ports.
2x 1.2 MST capable adapters hooking up 3 monitors each which gives a total of 6
6+3=9 monitor setup.

Option #2
Grab 2x Eyefinity 6 card and plug 9 monitors directly into the mini displayports.
And for them adapters, make sure they're active not passive
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16812200944
I think that footnote is only for CrossFire setup or AMD eyefinity FAQ is outdated.
@ViperXL Dank voor de moeite, word zeer gewaardeerd!

[ Voor 3% gewijzigd door millman op 05-02-2020 00:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55

..::System Specs::..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
@Ibidem Als ik het kan oplossen met 1 kaart en dan die MST kabels op DP 1.2, dan hoef ik niet het moederbord te vervangen om 3x PCI-e 16 sloten te hebben. In principe staat er dus al een systeem met Matrox c900 kaart die al 3 keer kapot is gegaan. Wel binnen garantie, maar de 'onsite' replacement en voorrijkosten beginnen nu wel aardig aan te tikken.

Dit dus vervangen met 1 eyefinity kaart en die MST kabels lijkt dus de beste oplossing voor nu. Mocht ik toch moeten ombouwen dan neem ik je idee zeker mee, dank!

Pagina: 1