|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
Moeilijk volgens mij... Ik ken wel betaalbare setjes voor geluid en beeld, maar voor netwerk??? Voor netwerk zijn ze er wel, maar dan meestal met een ontvanger die tegelijkertijd ook hub is... kostbare oplossing dus...
MZL Spyro
MZL Spyro
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Die zijn er zeer zeker wel.... USB.... maar of het aantrekkelijk is??? Duur is het iniedergeval wel :
Om de bij de 500 piek.... snelheden tot maximaal 2 Mbit... en je hebt er 2 pc's met usb voor nodig! Maar dan heb je nog maar 1 aangesloten. Natuurlijk kun je vanaf de 2de pc wel weer verder maar ja....
Voor nog duurdere oplossingen ga je naar sender en receiver oplossingen. (+1500 en hoger... per pc ongeveer zo 500 piek aansluit kosten. en ook ongeveer 2 Mbit)
Om de bij de 500 piek.... snelheden tot maximaal 2 Mbit... en je hebt er 2 pc's met usb voor nodig! Maar dan heb je nog maar 1 aangesloten. Natuurlijk kun je vanaf de 2de pc wel weer verder maar ja....
Voor nog duurdere oplossingen ga je naar sender en receiver oplossingen. (+1500 en hoger... per pc ongeveer zo 500 piek aansluit kosten. en ook ongeveer 2 Mbit)
Verwijderd
Wat dacht je van een gewonen draadloze netwerkkit met basisstation. Dat basisstation hang je aan de kabelmodem en de netwerkkaar gaat in je PC. Werkt zeker (heb ik ook
).
Dit is inderdaad de enige oplossing.Op vrijdag 03 augustus 2001 13:52 schreef bart het volgende:
Wat dacht je van een gewonen draadloze netwerkkit met basisstation. Dat basisstation hang je aan de kabelmodem en de netwerkkaar gaat in je PC. Werkt zeker (heb ik ook).
Kost alleen wel een beetje...dacht iets van 1200,- tot 1800,- voor een complete set.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
Het kost wel een paar knaken ja, Ik heb die set van dynalink, (werkt volgens 803.11 standaard of zo). Netwerkkaarten werken ook samen met Intel en 3Com sets van gelijke standaard. Maar dan heb je ook wat. 
lekker buiten
op het terras zitten interneten doet het leuk bij de buren die zien gelijk groen van jaloezie (zij moeten naar zolder om bij de PC te komen)
lekker buiten
enne... hoe groot mag je terras dan zijn, oftewel, wat is de range van zo'n kassie..??Op vrijdag 03 augustus 2001 14:12 schreef bart het volgende:
Het kost wel een paar knaken ja, Ik heb die set van dynalink, (werkt volgens 803.11 standaard of zo). Netwerkkaarten werken ook samen met Intel en 3Com sets van gelijke standaard. Maar dan heb je ook wat.
lekker buitenop het terras zitten interneten doet het leuk bij de buren die zien gelijk groen van jaloezie (zij moeten naar zolder om bij de PC te komen)
Wees consequent, maar niet altijd
Verwijderd
Dat zou ik ook wel willen weten en waar haal je zoietsOp vrijdag 03 augustus 2001 14:22 schreef Ook het volgende:
[..]
enne... hoe groot mag je terras dan zijn, oftewel, wat is de range van zo'n kassie..??
kijk hier maar eens -> http://www.buffalotech.com/products/airstation/wlarl11l.html
en -> http://www.dlink.com/
en -> http://www.dlink.com/
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
kassie staat op zolder range <= 150 mtr over open terrein. In mijn geval is het zo. als ik kort bij het huis blijf heb ik goed ontvangst (3 etages lager dus) als ik wat verder weg ga dan wordt het snel minder
edit:
dat haal je gewoon bij de computerboer op de hoek. Hij zal het waarschijnlijk wel ff moeten bestellen.
dat haal je gewoon bij de computerboer op de hoek. Hij zal het waarschijnlijk wel ff moeten bestellen.
Cisco 340 : 11Mbit 
Hier staan er twee, maar dat spul is DUUR...
Hier staan er twee, maar dat spul is DUUR...
bedankt voor jullie reacties. er zit denk ik niks anders op dan 1 basisstation en 1 netwerkkaart te kopen.
Ik heb ook producten op internet gezien die kabelmodem en basisstation tegelijk zijn. Vast alleen amerikaanse markt...
Ik heb ook producten op internet gezien die kabelmodem en basisstation tegelijk zijn. Vast alleen amerikaanse markt...
|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|
ja euh....kwil jullie niet de ogen uitsteken of het
uit je mond doen laten lopen, maar IK heb zo'n draadloos kitje van Proxim gebruikt op Ibazar kunnen kopen voor.... fl. 350,=
bestaande uit een access point wat ik direct op mijn kabelmodemheb staan, en 2 pcmciakaartjes erbij. Wireless op het terras, het toilet, de zolder, bij de garage....
Bij Beat-it zag ik (ex-btw) een Netgear 802.11b acces point voor 535 en 1 pci kaartje voor 107. Dit lijkt me tot nu toe de minst dure oplossing.
De NetGEAR MR314 (klik voor meer info) kan ook een oplossing voor je zijn. Het is een DSL/Kabel router met ingebouwde 4 poort 10/100Mbps switch met Auto Uplink (<-heel erg stoer
) en is tevens een wireless access point voor draadloze netwerken op 11 Mbps met 128 bit encryptie!! En de afstanden:
outdoor environment indoor environment
1 Mbps - 1650 ft (503 m) 1 Mbps - 500 ft (152 m)
2 Mbps - 1320 ft (402 m) 2 Mbps - 400 ft (122 m)
5.5 Mbps - 1155 ft (352 m) 5.5 Mbps - 270 ft (82 m)
11 Mbps - 835 ft (255 m) 11 Mbps - 175 ft (53 m)
Klinkt helemaal zo slecht nog niet dacht ik zo
Ik weet echter niet of het allemaal goed werkt.. ik moet zeggen dat ik over NetGEAR producten in het algemeen heel erg tevreden ben, dus ik verwacht veel goeds hiervan. Ik probeer zelf nog even wat info te vergaren voordat ik tot aanschaf over ga.
Ohja en de prijs van het leuke dingetje.. hier in de USA tenminste (zal wel iets duurder zijn in Nederland).. 242 US dollar!
Wireless PCMCIA kaartje op 11Mbps met 128 bit encryptie van NetGEAR komt op zo'n 100 US dollar.. samen een dikke 800 piek.. mooie oplossing met veel extras voor niet zoveel geld!!
outdoor environment indoor environment
1 Mbps - 1650 ft (503 m) 1 Mbps - 500 ft (152 m)
2 Mbps - 1320 ft (402 m) 2 Mbps - 400 ft (122 m)
5.5 Mbps - 1155 ft (352 m) 5.5 Mbps - 270 ft (82 m)
11 Mbps - 835 ft (255 m) 11 Mbps - 175 ft (53 m)
Klinkt helemaal zo slecht nog niet dacht ik zo
Ohja en de prijs van het leuke dingetje.. hier in de USA tenminste (zal wel iets duurder zijn in Nederland).. 242 US dollar!
Pagina: 1