Naar een hoop heen-en-weer gedraai aan mijn Honeywell wireless thermostaat deze winter heb ik het lumineuze idee opgedaan om een programmeerbare thermostaat aan te gaan schaffen met als extra perk dat ik misschien wat geld kan besparen. Ik loop alleen tegen een aantal vragen aan waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen.
Ten eerste woon ik in een huurhuis en is het dus niet mijn ketel. Het is in in ieder geval een Remeha Avanta, maar verder tast ik in het duister. Het schijnt dat er nogal wat verschillen bestaan in dit type. De verhuurder heeft overigens ook geen idee wat voor ketel ik heb. De vraag is dus of het ding opentherm ondersteund en/of kan moduleren? Google/Tweakers geeft geen uitsluitsel in de links die ik kan vinden.
Aangezien jullie ook geen glazen bol hebben, een plaatje van de binnenkant:

Dan rest er nog welke thermostaat ik het beste kan kiezen? Ik heb een paar wensen:
Ten eerste woon ik in een huurhuis en is het dus niet mijn ketel. Het is in in ieder geval een Remeha Avanta, maar verder tast ik in het duister. Het schijnt dat er nogal wat verschillen bestaan in dit type. De verhuurder heeft overigens ook geen idee wat voor ketel ik heb. De vraag is dus of het ding opentherm ondersteund en/of kan moduleren? Google/Tweakers geeft geen uitsluitsel in de links die ik kan vinden.
Aangezien jullie ook geen glazen bol hebben, een plaatje van de binnenkant:

Dan rest er nog welke thermostaat ik het beste kan kiezen? Ik heb een paar wensen:
- Hij moet prima bruikbaar zijn zonder iemands anders computer (a.k.a. "cloud"). Het liefste heb ik dat hij helemaal geen data verstuurd naar andere partijen.
- Ik hoef geen fancy app. Leuke extra, maar het heeft voor mij bijna 0 waarde.
- Moet draadloos werken, zoals mijn huidige Honeywell wireless
- Uiteraard programmeerbaar met een weekschema. Normaal gesproken is het 16 graden in mijn huis, maar wanneer mijn kinderen/vriendin er zijn verhoog ik het naar een whopping 19 graden.
- Er is geen noodzaak voor thermostaatkranen en die gaan er ook niet komen.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.