Wat ga je met je laptop doen?
Foto's bewerken (Photoshop CS3), browsen, incidenteel filmpje bewerken van m'n drone of spiegelreflex (D7500)
Wat is je budget?
400-500 euro, maar dat is geen harde grens
Wellicht zie ik nog af van een laptop en blijf op m'n pc werken
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, alleen thuisgebruik
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Hard disk: SSD 128 GB is genoeg
Geheugen: minimaal 6 GB, liever 8 GB
Scherm: IPS (geen harde eis)
Merk: geen Medion
Niet te groot, 14" is genoeg
Niet noodzakelijk / onbelangrijk:
Optische drive
Aansluitingen zoals hdmi
Features zoals vingerafdrukscanner
Numpad (liever niet zelfs)
Overig:
Onze tablet is aan vervanging toe, daar willen we de laptop voor in de plaats nemen. Zo'n dubbelvouw-functie is misschien leuk, maar maakt het wellicht te duur.
Omdat ik thuis weinig achter de pc zit, wil ik mijn desktop de deur uit doen. Het is dus wel noodzaak dat de laptop minstens zo snel is als mijn huidige desktop. Ik heb er echter niet genoeg verstand van (ik zit niet in de ICT) om dat te goed te overzien, dus op dat vlak zou ik graag wat advies krijgen. Wellicht heb ik mijn budget te laag staan, maar ik zit graag voor een dubbeltje op de eerste rang
Mijn huidige desktop (grotendeels samengesteld volgens de BBG van 2014) die voor mij eigenlijk nog prima voldoet.
Met bovenstaande wensen heb ik een filter gemaakt in de Pricewatch:
categorie: Laptops
Helaas hebben de laptops uit de Best Buy Guide van deze maand allemaal maar 4GB werkgeheugen. Ik ben bang dat ik dan snel in de knel kom als ik iets ga multitasken.
Ik kom zelf uit op de pricewatch: HP 14-dk0012nd
Vrij nieuw model, lijkt me wel een aardig merk om eens te proberen. Maar verder kan ik het voor mezelf niet goed beargumenteren. Is de processor wel iets voor mij? Graag wat advies hoe deze gaat bevallen tegenover mijn huidige desktop.
pricewatch: HP 14-dk0933nd
Foto's bewerken (Photoshop CS3), browsen, incidenteel filmpje bewerken van m'n drone of spiegelreflex (D7500)
Wat is je budget?
400-500 euro, maar dat is geen harde grens
Wellicht zie ik nog af van een laptop en blijf op m'n pc werken
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, alleen thuisgebruik
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Hard disk: SSD 128 GB is genoeg
Geheugen: minimaal 6 GB, liever 8 GB
Scherm: IPS (geen harde eis)
Merk: geen Medion
Niet te groot, 14" is genoeg
Niet noodzakelijk / onbelangrijk:
Optische drive
Aansluitingen zoals hdmi
Features zoals vingerafdrukscanner
Numpad (liever niet zelfs)
Overig:
Onze tablet is aan vervanging toe, daar willen we de laptop voor in de plaats nemen. Zo'n dubbelvouw-functie is misschien leuk, maar maakt het wellicht te duur.
Omdat ik thuis weinig achter de pc zit, wil ik mijn desktop de deur uit doen. Het is dus wel noodzaak dat de laptop minstens zo snel is als mijn huidige desktop. Ik heb er echter niet genoeg verstand van (ik zit niet in de ICT) om dat te goed te overzien, dus op dat vlak zou ik graag wat advies krijgen. Wellicht heb ik mijn budget te laag staan, maar ik zit graag voor een dubbeltje op de eerste rang
Mijn huidige desktop (grotendeels samengesteld volgens de BBG van 2014) die voor mij eigenlijk nog prima voldoet.
| # | Category | Product |
| 1 | Processors | AMD A8-6600K Boxed |
| 1 | Moederborden | MSI A78M-E45 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Core 1000 USB 3.0 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Fury blu HX318C10FK2/8 |
| 1 | Voedingen | be quiet! System Power 7 300W |
| 1 | Solid state drives | Crucial M500 2,5" 240GB |
| Bekijk collectie Importeer producten | ||
Met bovenstaande wensen heb ik een filter gemaakt in de Pricewatch:
categorie: Laptops
Helaas hebben de laptops uit de Best Buy Guide van deze maand allemaal maar 4GB werkgeheugen. Ik ben bang dat ik dan snel in de knel kom als ik iets ga multitasken.
Ik kom zelf uit op de pricewatch: HP 14-dk0012nd
Vrij nieuw model, lijkt me wel een aardig merk om eens te proberen. Maar verder kan ik het voor mezelf niet goed beargumenteren. Is de processor wel iets voor mij? Graag wat advies hoe deze gaat bevallen tegenover mijn huidige desktop.
edit:
Dat is eigenlijk de enige Ryzen 3, ik kan waarschijnlijk beter voor een Ryzen 5 gaan:pricewatch: HP 14-dk0933nd