Al enkele jaren ben ik bezig een build te maken ter vervanging van mijn huidige 10 jaar oude systeem nog draaiend op een I7-870. Ik heb hierin wel ooit de GPU vervangen, dit betreft een GTX-970. Deze GPU ga ik meenemen in de nieuwe build en t.z.t vervangen voor een next gen GPU.
Telkens weer blies ik het af bij het volgen van nieuwe ontwikkelingen en stelde het uit.
Nu ben ik dan toch echt voornemens om het te gaan doen en toen tsja.. werd de 4th gen Ryzen aangekondigd. Shit weer wachten? Eigenlijk heb ik hier geen zin in en wil ik het gaan doen... denk ik.
Momenteel heb ik onderstaande build klaar staan echter twijfel ik voornamelijk nog over welk mobo ik zal kiezen. Naar mijn idee is de Asus toch de betere maar ik zie en hoor veel over de Tomahawk maar kan uit de specs niet opmaken dat deze beter zou zijn. Verder draait mijn huidige oude systeem al 10 jaar op een Asus mobo dus heeft Asus een streepje voor maar misschien in deze build ten onrechte.
Heel graag hoor ik jullie meningen en inzichten mbt onderstaande. Alvast hartelijk dank voor je inbreng!
Telkens weer blies ik het af bij het volgen van nieuwe ontwikkelingen en stelde het uit.
Nu ben ik dan toch echt voornemens om het te gaan doen en toen tsja.. werd de 4th gen Ryzen aangekondigd. Shit weer wachten? Eigenlijk heb ik hier geen zin in en wil ik het gaan doen... denk ik.
Momenteel heb ik onderstaande build klaar staan echter twijfel ik voornamelijk nog over welk mobo ik zal kiezen. Naar mijn idee is de Asus toch de betere maar ik zie en hoor veel over de Tomahawk maar kan uit de specs niet opmaken dat deze beter zou zijn. Verder draait mijn huidige oude systeem al 10 jaar op een Asus mobo dus heeft Asus een streepje voor maar misschien in deze build ten onrechte.
Heel graag hoor ik jullie meningen en inzichten mbt onderstaande. Alvast hartelijk dank voor je inbreng!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 305,05 | € 305,05 |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix B450-F Gaming | € 118,99 | € 118,99 |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 105,95 | € 105,95 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB | € 38,73 | € 38,73 |
| 1 | Behuizingen | Inter-Tech X-908 Infini2 | € 110,50 | € 110,50 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2D3600C18 | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650x (2018) Zwart | € 102,90 | € 102,90 |
| 1 | Solid state drives | Gigabyte NVMe SSD 1TB | € 124,31 | € 124,31 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.016,33 | ||