De kans lijkt me vrij groot dat je per ongeluk door de antenne van de NFC-chip heen boort, dan werkt contactloos dus niet meerHuggyB schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 16:27:
Nou dat schuren gaat nog lastig worden. Ik denk als je je best doet dat je hem dan nog steeds ziet zitten (hij is in de pas geperst met zwarte inkt).
Ik dacht stond dus al met een boor in mijn handen om een aantal 5mm gaten in de pasnummer te boren. Misschien ook wel in mijn rekeningnummer, als ik toch bezig ben.
.... Contactloos zal geen probleem zijn dunkt mij.
Ik vind het persoonlijk wel heel ver gaan. Met phishing en Tikkie via whatsapp lijkt me veel makkelijker.HuggyB schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 16:27:
Nou dat schuren gaat nog lastig worden. Ik denk als je je best doet dat je hem dan nog steeds ziet zitten (hij is in de pas geperst met zwarte inkt).
Ik dacht stond dus al met een boor in mijn handen om een aantal 5mm gaten in de pasnummer te boren. Misschien ook wel in mijn rekeningnummer, als ik toch bezig ben.
Denken jullie dat die automaten kaarten aannemen met gaten er in? Of slikt hij hem in of iets dergelijks? Daar zit ik niet erg op te wachten.. kan dan wel weer een nieuwe pas aanvragen, maar toch. Contactloos zal geen probleem zijn dunkt mij.
Of zorg net zoals ik er voor dat je met je mobiel of smartwatch pint. En je bankpassen thuis laat. Daarmee is de kans op schade nog kleiner.
Dat is dus pertinent niet waar: Als je geen pas nummer hebt, wordt er niets afgerekend, dus daarom wel degelijk onderdeel van het authenticatie proces.Jazzy schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 21:18:
Denk dat dit een misverstand is, je pasnummer is geen onderdeel van je authenticatie maar dient alleen maar om onderscheid te maken tussen meerdere passen voor dezelfde rekening. Authentiseren doe je met iets wat je weet (je pincode) en iets wat je hebt (je pasje). Zonder pincode krijg je geen toegang tot de rekening en ook niet als je niet het pasje hebt. Het pasnummer speelt hier totaal geen rol in.
Naam, Pasnummer, Bank rekening nummer en Geldigheid Datum en ook CSV-/CVV-code zijn allen een onderdeel van het authenticatie proces. Vraag de ABN Bank medewerker maar na.
H03z0w!3
Bv. g0tanks in "Schuren jullie het pasnummer op je Rabobank pinpas eraf?" gaf ook al aan dat het wel relevant is.
Verder: Beter om dit te laten rusten na 4 jaar
Verder: Beter om dit te laten rusten na 4 jaar
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dit topic is gesloten.