Led profiel boven bank

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:54

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Goedenavond!

Situatie: muurtje van 3,5 meter breed is een kleur geschilderd waardoor die donker is geworden, wisten we op voorhand en zouden kijken hoe erg het was.

Nu vinden we het tocht te donker en willen we graag verlichting ophangen. De bank staat tegen deze muur aan en daar zitten we dan ook.

3 avonden verder met het zoeken naar oplossingen kom ik uit bij een LED profiel met een verlengde Hue ledstrip er in.

Nu ben ik dit profiel tegen gekomen en dat zou dé oplossing zijn voor ons: https://www.ledprofiel.nl...bouw-ledprofiel-1-2m.html

Echter is dit profiel slechts 10mm breed en een hue strip is 14mm breed en jullie raden het al: ik kan deze strip niet vinden op 14mm breed.

Het liefst willen we wandmontage omdat wij dit het mooist vinden qua uiterlijk. Ook een profiel met up&down Kant is prima, zolang hij maar 14mm is.

Wie o wie heeft de gouden tip of idee?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:03
De Hue strip is toch ook gewoon een standaard rgb-ledstripje? Dan zou je er dus ook gewoon een 10mm strip aan kunnen knopen. Ik zie wel dat ie een 6-pins connector heeft ipv de standaard 4 (r, g, b en common), dus ik gok dat elk kanaal z'n eigen common heeft.

Of het werkt durf ik niet met zekerheid te zeggen, ik ken het product verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Muurtje opnieuw schilderen in een lichtere kleur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou ook het muurtje in een lichtere kleur schilderen. Die ledstrip kun je dan nog steeds doen als je dat wilt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Raling schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:38:
De Hue strip is toch ook gewoon een standaard rgb-ledstripje? Dan zou je er dus ook gewoon een 10mm strip aan kunnen knopen. Ik zie wel dat ie een 6-pins connector heeft ipv de standaard 4 (r, g, b en common), dus ik gok dat elk kanaal z'n eigen common heeft.

Of het werkt durf ik niet met zekerheid te zeggen, ik ken het product verder niet.
Het is een bewuste keuze om Hue te gebruiken vanwege HomeKit. Het is dus best zonde om een strip van €67 af te knippen puur vanwege de controller
mierenfokker schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:41:
Muurtje opnieuw schilderen in een lichtere kleur...
Marzman schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:51:
Ik zou ook het muurtje in een lichtere kleur schilderen. Die ledstrip kun je dan nog steeds doen als je dat wilt.
Deze kleur is bewust gekozen. Er komt sowieso een strip boven, het is alleen welke route we hier voor kiezen.

Het probleem wat in de OP staat is de meest eenvoudig oplossing, andere optie is om een kleine koof te maken waar de strip achter/in komt. Dat staat ook niet zo gek omdat de muur waar de bank tegen aanstaat al 15cm dieper is dan de rest van de muur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KlH2B7Be0SKAdCkGUF0Igeip/full.jpg
Toevallig een foto gevonden, dit is het muurtje met de kleur. Een profiel tegen de muur die naar beneden schijnt is het mooiste. Maar de koof oplossing zou ook kunnen. Met een normaal hoek profiel krijg je dan vrijwel het zelfde resultaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Toppe op 05-02-2020 14:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:59
@Toppe

Het profiel wat je linkt is eigenlijk voor plafondmontage, en dan schijnt hij tegen de wand aan.

Of wand montage, en dan tegen plafond aan schijnend.

Ik heb zelf deze in een koofje liggen.
Het profiel is meer om de strip op termijn vlak te houden en zodat het opaal kleurige strookje plastic ervoor kan zodat het wat meer diffuus word.
https://www.profielgigant...-meter-met-afdekking-126/

Je kan deze gewoon tegen het plafond schroeven/plakken.
https://www.profielgigant.nl/product/profiel-xl04-1alu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
FrankBlom schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:03:
@Toppe

Het profiel wat je linkt is eigenlijk voor plafondmontage, en dan schijnt hij tegen de wand aan.

Of wand montage, en dan tegen plafond aan schijnend.

Ik heb zelf deze in een koofje liggen.
Het profiel is meer om de strip op termijn vlak te houden en zodat het opaal kleurige strookje plastic ervoor kan zodat het wat meer diffuus word.
https://www.profielgigant...-meter-met-afdekking-126/

Je kan deze gewoon tegen het plafond schroeven/plakken.
https://www.profielgigant.nl/product/profiel-xl04-1alu/
Klopt. maar wand montage en dan naar beneden op de muur moet ook kunnen was het idee. Ik denk dat er weinig anders opzit dan het maken van een koof waar de strip achter zit... Uiteindelijk is dat misschien ook wel het snelst, qua gewicht hoeft het niets te houden dus MDF gegrond met een paar latten moet het probleem oplossen.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:03
Toppe schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:53:
[...]

Het is een bewuste keuze om Hue te gebruiken vanwege HomeKit. Het is dus best zonde om een strip van €67 af te knippen puur vanwege de controller
Het grootste deel van dat bedrag zit dan ook in de controller en software, het stripje zelf kost bijna niets. Voor een tientje heb je al een passende rgb-strip.

Natuurlijk lijkt het zonde, maar als je per se een door Hue aangestuurd stripje in dat profiel wilt hebben, dan is het een prima oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-10 15:08
Denk er wel aan dat strijklicht (zoals met je voorgestelde profiel) genadeloos elke imperfectie van de muur zal tonen.
Is de muur supervlak en perfect geschilderd?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
naftebakje schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:25:
Denk er wel aan dat strijklicht (zoals met je voorgestelde profiel) genadeloos elke imperfectie van de muur zal tonen.
Spachtelputz, dus daar heb ik geen last van :)

Ondertussen een oplossing gevonden met een houten lat een cm of 3 van de muur. Daar een aluminium strip in geplakt en daar de led strip zelf in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:44
naftebakje schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:25:
Toppe schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 17:22:
[...]

Spachtelputz, dus daar heb ik geen last van :)

Ondertussen een oplossing gevonden met een houten lat een cm of 3 van de muur. Daar een aluminium strip in geplakt en daar de led strip zelf in
Ik zou inderdaad met een (stuk) teststrip eens kijken wat het effect (kleur en schaduwval) op de muur is met het van dichtbij belichten door een ledstrip, voordat je aan de gang gaat met profielen, koven of andere constructies. Het kan best tegenvallen namelijk, zeker met gemengde kleuren die als individuele kleuren waargenomen kunnen worden.

[ Voor 4% gewijzigd door geekeep op 05-02-2020 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Toppe schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:53:
[...]

[...]

[...]

Deze kleur is bewust gekozen. Er komt sowieso een strip boven, het is alleen welke route we hier voor kiezen.

[Afbeelding]
Toevallig een foto gevonden, dit is het muurtje met de kleur. Een profiel tegen de muur die naar beneden schijnt is het mooiste. Maar de koof oplossing zou ook kunnen. Met een normaal hoek profiel krijg je dan vrijwel het zelfde resultaat.
Uh, nofi maar is dit het eindresultaat? Ziet er niet erg egaal uit, vlekken met kleurverschil :?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
evilution schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:00:
[...]

Uh, nofi maar is dit het eindresultaat? Ziet er niet erg egaal uit, vlekken met kleurverschil :?
Kleur verschil klopt. Normaal gesproken haal ik de verf op t werk maar vrouwlief wou graag ‘extra mat’ dus blij histor gekocht. Rendement van 8-10m2 per liter. Uiteindelijk 1.25 liter gekocht en kon de volgende ochtend nog een liter halen want dat rendement haal je er simpelweg niet uit. Laatste liter blik lijkt niet de volledige hoeveelheid pigment te zijn gegaan met als resultaat dit kleur verschil.

Van de week maar even een blik fatsoenlijke verf mee nemen. Met 10 liter heb ik een complete benedenverdieping gedaan, ook spachtelputz. :+

[ Voor 47% gewijzigd door Toppe op 05-02-2020 20:00 ]

Pagina: 1