Hallo Allemaal,
Bedankt voor het kijken naar deze "rare" titel. Ik weet ook niet hoe ik hem anders moet omschrijven. De uitdaging waar ik mee bezig ben is het samen voegen van 2 data bronnen in 1 Excel Kolom. Hier voor heb ik (aan de hand van diverse bronnen) de volgende macro weten te bouwen
als ik deze code automatisch laat uitvoeren dan blijf ik 2 kolommen houden, maar zie alles wel gebeuren en ook de kolom b verwijderen. echter na het einde van de macro springt alles weer terug als een soort "Undo"
Echter wanneer ik het via F8 stap voor stap doe gaat het wel goed. Ook als ik er her en der een pause in zet via de onderstaande regel
Dan werkt het nog niet. de enige methode is het uitschakelen van de Refresh regel zelf.
Wat doe / denk ik fout ???
Zit hier al enkele weken op de denken
Bedankt voor het mee denken
Marcel van der Steen
Bedankt voor het kijken naar deze "rare" titel. Ik weet ook niet hoe ik hem anders moet omschrijven. De uitdaging waar ik mee bezig ben is het samen voegen van 2 data bronnen in 1 Excel Kolom. Hier voor heb ik (aan de hand van diverse bronnen) de volgende macro weten te bouwen
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Sub Update_en_Merge() ' ' Macro1 Macro ' Move data ' ' Range("A1").Select ' Ga naar A1 Workbooks(ThisWorkbook.Name).RefreshAll ' Refesh worksheet From Data Source Range("B2").Select ' Ga naar B2 Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select 'Selecteer alles vanaf Cell naar beneden Selection.Cut ' Knip de selectie Range("A1").Select ' Selecteer A1 Selection.End(xlDown).Select ' Ga naar de laatste cell onder A1 ActiveCell.Offset(1).Select 'Ga een cell naar beneden ActiveSheet.Paste ' Plak de inhoud Columns("B").EntireColumn.Delete 'Verwijder Kolom B End Sub |
als ik deze code automatisch laat uitvoeren dan blijf ik 2 kolommen houden, maar zie alles wel gebeuren en ook de kolom b verwijderen. echter na het einde van de macro springt alles weer terug als een soort "Undo"
Echter wanneer ik het via F8 stap voor stap doe gaat het wel goed. Ook als ik er her en der een pause in zet via de onderstaande regel
Visual Basic:
1
| Application.Wait (Now + TimeValue("0:00:10")) |
Dan werkt het nog niet. de enige methode is het uitschakelen van de Refresh regel zelf.
Wat doe / denk ik fout ???
Zit hier al enkele weken op de denken
Bedankt voor het mee denken
Marcel van der Steen