Toon posts:

Pricewatch database timeout bij gebruik (alleen) wildcards

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je in de Pricewatch zoekt op alleen een wildcard (in ieder geval * of %) dan gaat de database flink aan de slag, om te resulteren in een timeout.

Voorbeeld:
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=*

Resulterende melding:
Vermeld aub daarbij onderstaande gegevens:
URL: https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=%2A
Foutcode: 0 [DataTimeoutException]
Tijdstip: 04-02-2020 15:47:43
Request ID: Twk-eun-web1_174.0.1_1565_5e39840cce1173.28650208

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat klopt en dat gaan we ook niet eenvoudig kunnen oplossen. Althans, letterlijk dit voorbeeld wel door domweg de hele keyword te negeren, maar er zijn voorbeelden mogelijk die minder eenvoudig te herkennen zijn...

Als je daadwerkelijk een lijst van alle producten wilt, kan je die krijgen door simpelweg geen keyword in te vullen.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, duidelijk. Het was n.a.v. het artikel over de vernieuwingen, waarin iemand zich afvroeg van welk product de grafiek was.
Ik moest even wachten op een server-actie en ik dacht: ik zal eens kijken of dat makkelijk te achterhalen is. ;)

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

ACM schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:32:
Dat klopt en dat gaan we ook niet eenvoudig kunnen oplossen. Althans, letterlijk dit voorbeeld wel door domweg de hele keyword te negeren, maar er zijn voorbeelden mogelijk die minder eenvoudig te herkennen zijn...

Als je daadwerkelijk een lijst van alle producten wilt, kan je die krijgen door simpelweg geen keyword in te vullen.
Als er geen oplossing is om de wildcard te gebruiken. Is het dan niet een betere oplossing om de invoer af te vangen, en gewoon een melding te tonen dat dit geen correcte zoekterm is? Want het lijkt nu meer op een 'blocking' bug, terwijl het een feature is.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

AW_Bos schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:37:
Als er geen oplossing is om de wildcard te gebruiken. Is het dan niet een betere oplossing om de invoer af te vangen, en gewoon een melding te tonen dat dit geen correcte zoekterm is? Want het lijkt nu meer op een 'blocking' bug, terwijl het een feature is.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt?

Wildcards werken op zich prima, totdat je er daardoor een zoekopdracht van maakt die via de wildcard effectief alle producten vindt. Dan is er simpelweg te veel werk voor de zoekmachine om dat in redelijke tijd te verwerken.

Het is alleen niet zo dat dat enkel geldt voor de zoekopdracht * er zijn allerlei mogelijkheden om met wildcards zo te werken dat het uiteindelijk een hele zware zoekopdracht wordt.
Dus we zouden wel de *-zoekopdracht simpelweg kunnen omzetten in 'geen keyword opgegeven' wat nu al werkt en dan alle producten toont, maar die andere varianten allemaal herkennen is heel lastig.

Dat gezegd hebbende, ik heb er iets beter naar gekeken en blijkbaar wordt de timeout slechts netaan bereikt. 1 seconde wachten is blijkbaar te kort, maar 2 seconde zou hier waarschijnlijk al werken... Dus binnenkort nog maar even verder kijken of dat inderdaad genoeg is :)