Hallo iedereen,
Ik heb een mooie switch op de kop weten te tikken, een HPE 1920 JG927A 48 Poorts met 4 SFP poorten als ik het goed heb.
Nu heb ik deze een tijdje laten draaien in het netwerk om de stabilitiet te checken, kijken of hij gewoon aan blijft een camera er achter gehangen en kijken of dit allemaal netjes blijft werken. geen probleem.
Nu wil ik wat dingen aanpassen aan de switch (vlan's) maar ik kom er achter dat ik de switch niet kan benaderen in mijn netwerk, als in niet terug te vinden in de scope.
het zou DHCP van mijn router moeten krijgen, default ip (192.168.1.1) werkt ook niet.
PC aangepast naar de scope maar krijg de switch ook niet in zicht.
Nu is mijn volgende stap om de switch te gaan benaderen via de Console poort.
ik heb wat gegevens gevonden dat dit wel mogelijk moet zijn:
https://community.hpe.com...td-p/6886067#.Xjlz8GhKiCo
Nu weet ik alleen niet of dit ook zo is voor de 1920 switch.
Mijn 2e vraag is dan ook heb ik hier nog een speciale tool voor nodig?
Hoe connect ik mijn USB poort naar mijn switch?
Welke kabel heb ik hier voor nodig, een RJ45 naar DB-9 / van DB9 naar USB converter? (RS232)
Ik heb me hier al aardig in verdiepd heb ik het idee maar op dit moment is het de eindjes aan elkaar knopen met aankoop advies en welke software te gebruiken.
Of als jullie een beter optie hebben hoe zou jij de switch opzoek in je netwerk?
De persoon waar ik de switch vandaan heb reageert niet meer (medetweaker) wat wel jammer is maar begrijpbaar ik heb de switch niet gecontroleerd toen deze aankwam super stom van mij.
EDIT-
De switch heeft (zover ik online kan vinden) geen fysieke reset knop functie op de hardware, wat ik overigens heel ruk vindt maar goed. mocht je hier een oplossing voor hebben zou je mij ook heel blij maken
UPT kable in poort 1-2 heb ik al geprobeerd.
Hopelijk weet iemand van jullie de gouden oplossing.
Ik heb een mooie switch op de kop weten te tikken, een HPE 1920 JG927A 48 Poorts met 4 SFP poorten als ik het goed heb.
Nu heb ik deze een tijdje laten draaien in het netwerk om de stabilitiet te checken, kijken of hij gewoon aan blijft een camera er achter gehangen en kijken of dit allemaal netjes blijft werken. geen probleem.
Nu wil ik wat dingen aanpassen aan de switch (vlan's) maar ik kom er achter dat ik de switch niet kan benaderen in mijn netwerk, als in niet terug te vinden in de scope.
het zou DHCP van mijn router moeten krijgen, default ip (192.168.1.1) werkt ook niet.
PC aangepast naar de scope maar krijg de switch ook niet in zicht.
Nu is mijn volgende stap om de switch te gaan benaderen via de Console poort.
ik heb wat gegevens gevonden dat dit wel mogelijk moet zijn:
https://community.hpe.com...td-p/6886067#.Xjlz8GhKiCo
Nu weet ik alleen niet of dit ook zo is voor de 1920 switch.
Mijn 2e vraag is dan ook heb ik hier nog een speciale tool voor nodig?
Hoe connect ik mijn USB poort naar mijn switch?
Welke kabel heb ik hier voor nodig, een RJ45 naar DB-9 / van DB9 naar USB converter? (RS232)
Ik heb me hier al aardig in verdiepd heb ik het idee maar op dit moment is het de eindjes aan elkaar knopen met aankoop advies en welke software te gebruiken.
Of als jullie een beter optie hebben hoe zou jij de switch opzoek in je netwerk?
De persoon waar ik de switch vandaan heb reageert niet meer (medetweaker) wat wel jammer is maar begrijpbaar ik heb de switch niet gecontroleerd toen deze aankwam super stom van mij.
EDIT-
De switch heeft (zover ik online kan vinden) geen fysieke reset knop functie op de hardware, wat ik overigens heel ruk vindt maar goed. mocht je hier een oplossing voor hebben zou je mij ook heel blij maken
UPT kable in poort 1-2 heb ik al geprobeerd.
Hopelijk weet iemand van jullie de gouden oplossing.
[ Voor 7% gewijzigd door maubaan op 04-02-2020 14:51 ]
I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500