Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• parapadapa
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 04-02 15:24
Welbekend is dat de iPhone 4 WhatsApp niet meer ondersteund. Nu ben ik iemand die niet het nieuwste model nodig heeft en ook liever een kleiner toestel wil.

Op https://www.appletips.nl/whatsapp-oude-iphone/ staat:

"Houd er rekening mee dat de systeemvereisten volgend jaar waarschijnlijk ook weer worden verhoogd naar iOS 10.x waardoor ook ondersteuning voor de berichtendienst op de iPhone 4s en 5 komt te vervallen."

Nu vraag ik mij af hoeveel jaar ik op een SE toestel WhatsApp nog zou kunnen gebruiken? Kan ik concluderen uit het hiervoor genoemde dat de SE over 2 jaar de brei er aan gaat geven(met IOS 13 als hoogst mogelijk)?

Ergens lijkt mij dit sterk aangezien de 3GS in 2017/18?! niet meer WhatsApp ondersteunde. En de iPhone 4 is 10 jaar oud en krijgt er nu pas mee te maken. De SE is inmiddels 4 jaar oud.

Ook zou je denken dat met de nieuwste IOS versie het nog wel een tijdje mee kan gaan. Of heeft dit ook te maken met processor oid?

Alle reacties

• De Nelis
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13:59

De Nelis

en anders maar niet...

Het toestel/os krijgt al een stukje langer geen software-updates meer, banken-apps kunnen niet mer gebruikt worden en ga zo maar door.

Whatsapp gaat vaak wat langer door met ondersteuning maar dit gaat ook afnemen gok ik.

Dus inderdaad max. 2 jaar is wel een reëel uitgangspunt voor de iPhone SE.
Met de iOS 13 update bestaat de kans wel dat hij wat langzamer word.

Echter de SE 2 komt er mogelijk aan, ook met volgens de geruchten een 4.7 inch scherm, dus misschien toch de moeite waard om wat langer door te kunnen.

[Voor 7% gewijzigd door De Nelis op 04-02-2020 14:20]

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
parapadapa schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:13:
Welbekend is dat de iPhone 4 WhatsApp niet meer ondersteund. Nu ben ik iemand die niet het nieuwste model nodig heeft en ook liever een kleiner toestel wil.

Op https://www.appletips.nl/whatsapp-oude-iphone/ staat:

"Houd er rekening mee dat de systeemvereisten volgend jaar waarschijnlijk ook weer worden verhoogd naar iOS 10.x waardoor ook ondersteuning voor de berichtendienst op de iPhone 4s en 5 komt te vervallen."

Nu vraag ik mij af hoeveel jaar ik op een SE toestel WhatsApp nog zou kunnen gebruiken? Kan ik concluderen uit het hiervoor genoemde dat de SE over 2 jaar de brei er aan gaat geven(met IOS 13 als hoogst mogelijk)?

Ergens lijkt mij dit sterk aangezien de 3GS in 2017/18?! niet meer WhatsApp ondersteunde. En de iPhone 4 is 10 jaar oud en krijgt er nu pas mee te maken. De SE is inmiddels 4 jaar oud.

Ook zou je denken dat met de nieuwste IOS versie het nog wel een tijdje mee kan gaan. Of heeft dit ook te maken met processor oid?
4S draait nog op iOS 9 en de 5 'al' op iOS10. dus als je goedkoop uit wilt zijn kan een iPhone 5 een goede keuze zijn.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 13:54
Apple meldt nooit ruim van te voren wanneer een toestel wordt uitgefaseerd... maar als je naar de historie kijkt hoe lang Apple een toestel ondersteund dan ligt dit tussen de 4 en de 6 jaar... aangezien de SE inmiddels bijna een 4 jaar oud toestel is zal je niet langer dan 2 jaar updates hoeven verwachten.

Maar dat is nog maar de helft van het verhaal, want je hebt uiteraard ook nog met de app makers te maken en hoelang ze oudere iOS versies nog willen blijven ondersteunen... dat kan niemand je vertellen. Als je dan naar de historie kijkt en ziet dat de 3GS en de 4(s) 10 jaar lang zijn ondersteund dan kan je met een SE nog wel even vooruit... maar dat is wel een beetje koffiedik kijken uiteraard.

Dan heb je uiteraard ook nog de factor of je al die tijd een telefoon wil gebruiken die geen systeemupdates meer ontvangt...

• parapadapa
Ik heb de iPhone 4 iets van 6 jaar geleden overgenomen van iemand. En totdat WhatsApp de stekker er dit weekend voor mijn telefoon heeft uitgetrokken, beviel het mij prima. Het liefst zou ik nu ook gewoon een basic telefoon willen waar je dus zo mogelijk ook weer 6 jaar mee verder kan(inc. WhatsApp.)

Ik gebruik in principe alleen basic dingen als bellen/sms/internet en Whatsapp.

• Hackus
  • Niet online
parapadapa schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:37:
Ik heb de iPhone 4 iets van 6 jaar geleden overgenomen van iemand. En totdat WhatsApp de stekker er dit weekend voor mijn telefoon heeft uitgetrokken, beviel het mij prima. Het liefst zou ik nu ook gewoon een basic telefoon willen waar je dus zo mogelijk ook weer 6 jaar mee verder kan(inc. WhatsApp.)

Ik gebruik in principe alleen basic dingen als bellen/sms/internet en Whatsapp.
zoals gezegd; een 4S draait op iOS9 en een iPhone5 op 10. je kunt zo ongeveer een schatting maken van ondersteuning. (aangenomen dat een 4S nog 1j meegaat, 5 twee jaar....) verder is een budget ook handig, en lijkt dit meer op aankoopadvies

• parapadapa
Als je dus https://www.appletips.nl/whatsapp-oude-iphone/ moet geloven:

Dan zou dit betekenen dat ze nog maar een jaar ondersteund worden. Je zou dan kunnen denken dat over twee jaar IOS 13 misschien ook niet meer ondersteund wordt.

Ik weet niet of er betere bronnen te vinden zijn en het is inderdaad een kwestie van inschatten.
Maar lijkt mij ergens ook vreemd dat het zo rap zal gaan, aangezien de SE op dit moment de nieuwste IOS 13 kan draaien.

Maar ik zou liever nu een telefoon willen aanschaffen die zeg min 4(maar liever 6 jaar) mee gaat dan ev. maar mogelijk 2 jaar(wb. WhatsApp ondersteuning.)

Ik wil dus eigenlijk gewoon de SE, maar dan wel met bovengenoemde voorwaarde(als dat op een of andere manier met enige zekerheid in te schatten is.) Anders moet ik idd kijken naar alternatieven zoals de SE 2 oid, maar heb liever een formaat en het 'design' van de SE.

• Hackus
  • Niet online
parapadapa schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:24:
Als je dus https://www.appletips.nl/whatsapp-oude-iphone/ moet geloven:

Dan zou dit betekenen dat ze nog maar een jaar ondersteund worden. Je zou dan kunnen denken dat over twee jaar IOS 13 misschien ook niet meer ondersteund wordt.

Ik weet niet of er betere bronnen te vinden zijn en het is inderdaad een kwestie van inschatten.
Maar lijkt mij ergens ook vreemd dat het zo rap zal gaan, aangezien de SE op dit moment de nieuwste IOS 13 kan draaien.

Maar ik zou liever nu een telefoon willen aanschaffen die zeg min 4(maar liever 6 jaar) mee gaat dan ev. maar mogelijk 2 jaar(wb. WhatsApp ondersteuning.)

Ik wil dus eigenlijk gewoon de SE, maar dan wel met bovengenoemde voorwaarde(als dat op een of andere manier met enige zekerheid in te schatten is.) Anders moet ik idd kijken naar alternatieven zoals de SE 2 oid, maar heb liever een formaat en het 'design' van de SE.
Waarom zou ineens 9 en 10 vervallen ?
Lijkt me puur speculatie wat men daar doet, want je weet het niet, en ook geen Apple site of dergelijks.
het komt vanuit WhatsApp.

voor 3-4 tientjes koop je een iPhone 5 in V&A. dan kun je weer tijdje verder als basic-budget je vereiste is

• Citroentjuh
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 14:54
Zelfs met de 5s (ik had hem nog tot vorige week) heb je nu nog beveiligingsupdates (iOS 12) en ik denk dat Whatsapp het daar nog zeker 2 jaar op zal doen. Dus met de SE moet het zeker nog een tijd lukken als het je puur om Whatsapp is te doen. Dit hangt eigenlijk af van Facebook hoelang zij de app voor oudere versies blijven steunen, maar ik denk nog wel een tijdje aangezien de SE nog best veel gebruikt wordt.
WhatsApp heeft altijd behoorlijk lang ondersteuning geboden voor oudere besturingssystemen. Ik gok dat de SE overigens gewoon naar iOS 14 gaat. Het lijkt mij dat je nog rustig een jaar of 4 a 5 kan doen met een SE + WhatsApp. Misschien langer, het ligt eraan waarom WhatsApp de ondersteuning staakt. Als er geen beveiligingsproblemen zijn en meer dan slechts 5000 gebruikers (om maar even iets te noemen :P) dan blijven ze 't vaak wel ondersteunen. Ze hebben tot iets meer dan een jaar geleden zelfs Symbian ondersteund... Ik bedoel... Dat stamde nog uit het Nokia N95 tijdperk en die kregen echt al heel veel jaren geen enkele update meer. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True