Popcorn A210 is aan vervanging toe

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snivoos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik zoek een?
Mediaspeler

Wat is je budget?
Op dit moment nog niet vastgesteld.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Puur ter vervanging van een Popcorn Hour A210. Deze is aangesloten op mijn router en gebruik ik om films en series vanaf mijn pc (op zolder) te kijken op mijn tv (woonkamer). Mijn pc is via een netwerkkabel aangesloten op de router. Op mijn pc heb ik mappen gedeeld staan met mijn thuisnetwerk waar tussen ik met mijn Popcorn Hour vanaf de bank kan browsen en die ik kan aanzetten.

Huidig probleem:
Ik merk dat de Popcorn Hour al een tijdje niet meer alles afspeelt. Ik heb ook regelmatig geen geluid (wel beeld). Grote HD bestanden worden niet of hakkelend afgespeeld.
Het liefst heb ik een mediaspeler die alle zo niet zoveel mogelijke videoformaten af kan spelen (oud en nieuw). Bluray mis ik nu ook.

Ik zoek een vervanger die ik zonder al te veel moeite op de plek van de Popcorn Hour kan plaatsen
- Netwerk aansluiting
- Up to date qua beeld en geluids indelingen die tegenwoordig worden aangeboden maar als het even kan ook antieke formaten.
- Bluray en dvd (bij voorkeur met menu)
- Eenvoudig srt ondertitelingen aanzetten.

- HD en wifi zijn niet noodzakelijk.

Ik heb deze Popcorn sinds 2011 en moet eerlijk zeggen dat ik me sindsdien niet heb verdiept in mediaspelers. Ik weet niet goed waar ik op moet letten bij de aanschaf. Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen.

Alvast bedankt voor jullie input.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 13:54
Wil je de komende jaren probleemloos alle content kunnen afspelen? Dan is m.i. maar een speler waar je de komende jaren wel goed mee zit:

pricewatch: Nvidia Shield TV Pro 16GB

of de pricewatch: Nvidia Shield TV (2019) 8GB

Je kan eventueel ook nog de vorige generatie via MP op de kop tikken voor een leuk bedrag, die voldoet ook nog meer dan prima.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De zoektocht naar een nieuwe mediaspeler is al heel vaak voorbij gekomen. Check de diverse topics hier in CEA maar eens.

Mijn advies zou zijn:
- Klein budget: Raspberry Pi
- Het mag wat meer kosten en je wil voor de komende jaren klaar zijn: Nvidia Shield
- Je zit in het Apple eco-systeem: AppleTV

Al deze opties heb ik in huis (gehad); tevens ook een tijd een Intel NUC ingezet. Sinds enkele maanden 2 stuks van de pricewatch: Nvidia Shield TV Pro 16GB in huis staan en deze bevalt me erg goed.

[ Voor 31% gewijzigd door S1NN3D op 04-02-2020 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snivoos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-11-2024
Het is de nieuwe 8gb Nvidia Shield TV geworden.
Ism Kodi werkt alles zoals ik wil.

De kinderen en mijn vrouw zijn er ook blij mee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 15:30
snivoos schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:48:
Het is de nieuwe 8gb Nvidia Shield TV geworden.
Ism Kodi werkt alles zoals ik wil.

De kinderen en mijn vrouw zijn er ook blij mee ;)
Goede keus, erg fijn apparaat die Shield! Ben al bijna 3 jaar dagelijks nog heel blij met de 2017 versie!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1