• vedici91
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-10-2020
Sinds kort heb ik de Logitech Harmony Elite afstandsbediening aangeschaft om de 3 afstandsbedieningen voor mijn TV, Ziggo Box en Onkyo receiver te vervangen. Over de afstandsbediening zelf ben ik erg tevreden!

Nu had ik thuis al een Google Home staan, dus wou ik dit uiteraard aan elkaar koppelen.
Het koppelen van google home aan mijn harmony account ging goed en dit leverde verder weinig problemen op.

Helaas functioneert het niet zoals zou moeten. Ik kreeg netjes een mail toegestuurd met opdrachten die ik tegen google home zou kunnen zeggen die mijn harmony dan op zou moeten pakken (allemaal nog in het engels, werkt de nederlandse taal inmiddels niet al?).
Wanneer ik deze opdrachten doorgeef aan Google Home krijg ik echter zelden het gewenste resultaat.
Als ik bijv. zeg "Hey Google, turn on TV kijken" (zo heet mijn ingestelde activiteit) krijg ik vaak als reactie dat ik moet specificeren welk apparaat ik bedoel. Ik heb dit nu gewijzigd naar "Hey Google, turn on DVR" en dan doet hij het (af en toe) wel.
Als ik zeg "Hey Google, turn on Q-music luisteren" begint hij Q-music te streamen op de Google Home speaker zelf i.p.v. mijn activiteit "Q-music luisteren" te starten.
Een ander voorbeeld is "Turn on DS-Video" dan geeft hij als antwoord dat ik moet aangeven op welk apparaat ik dit bedoel.
Het lijkt er dus op dat ik geen enkel woord kan gebruiken in de namen van mijn activiteiten die al iets kunnen triggeren bij de Google Home zelf? Wanneer ik instructievideo's op internet bekijk lijkt dit geen probleem te zijn.

Daarnaast moet ik de kanalen kunnen wijzigen wanneer ik eenmaal tv aan het kijken ben (via de horizon box). Ik heb enkele favoriete kanalen ingesteld en hier een kortere naam aangehangen. Wanneer ik echter zeg "Hey Google, go to Channel RTL 4" gebeurd er niks.

Tot slot zou ik graag via Google Home de volume van de Onkyo receiver kunnen wijzigen. Is dit mogelijk of kan dat niet omdat mijn Onkyo geen cast apparaat is (hij kan alleen via harmony bediend worden).
Als ik nu zeg "Hey Google, zet het volume op 10" dan wijzigt hij het volume van de Google Home speaker zelf (ook als je al tv aan het kijken bent via Google en de harmony activiteit).
Als ik het probeer te specificeren naar "Hey Google, change the volume on Onkyo to 10" of "Turn up the volume on Onkyo" krijg ik hetzelfde of vraagt hij mij het apparaat te specificeren.
Ter info; ook het volume van mijn tv of ziggo horizon box kan ik niet aanpassen met google home.

Ik hoor graag jullie advies / ervaringen.
Bedankt! :)

• edjil
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:17
vedici91 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:41:
Sinds kort heb ik de Logitech Harmony Elite afstandsbediening aangeschaft om de 3 afstandsbedieningen voor mijn TV, Ziggo Box en Onkyo receiver te vervangen. Over de afstandsbediening zelf ben ik erg tevreden!

Nu had ik thuis al een Google Home staan, dus wou ik dit uiteraard aan elkaar koppelen.
Het koppelen van google home aan mijn harmony account ging goed en dit leverde verder weinig problemen op.

Helaas functioneert het niet zoals zou moeten. Ik kreeg netjes een mail toegestuurd met opdrachten die ik tegen google home zou kunnen zeggen die mijn harmony dan op zou moeten pakken (allemaal nog in het engels, werkt de nederlandse taal inmiddels niet al?).
Wanneer ik deze opdrachten doorgeef aan Google Home krijg ik echter zelden het gewenste resultaat.
Als ik bijv. zeg "Hey Google, turn on TV kijken" (zo heet mijn ingestelde activiteit) krijg ik vaak als reactie dat ik moet specificeren welk apparaat ik bedoel. Ik heb dit nu gewijzigd naar "Hey Google, turn on DVR" en dan doet hij het (af en toe) wel.
Als ik zeg "Hey Google, turn on Q-music luisteren" begint hij Q-music te streamen op de Google Home speaker zelf i.p.v. mijn activiteit "Q-music luisteren" te starten.
Een ander voorbeeld is "Turn on DS-Video" dan geeft hij als antwoord dat ik moet aangeven op welk apparaat ik dit bedoel.
Het lijkt er dus op dat ik geen enkel woord kan gebruiken in de namen van mijn activiteiten die al iets kunnen triggeren bij de Google Home zelf? Wanneer ik instructievideo's op internet bekijk lijkt dit geen probleem te zijn.

Daarnaast moet ik de kanalen kunnen wijzigen wanneer ik eenmaal tv aan het kijken ben (via de horizon box). Ik heb enkele favoriete kanalen ingesteld en hier een kortere naam aangehangen. Wanneer ik echter zeg "Hey Google, go to Channel RTL 4" gebeurd er niks.

Tot slot zou ik graag via Google Home de volume van de Onkyo receiver kunnen wijzigen. Is dit mogelijk of kan dat niet omdat mijn Onkyo geen cast apparaat is (hij kan alleen via harmony bediend worden).
Als ik nu zeg "Hey Google, zet het volume op 10" dan wijzigt hij het volume van de Google Home speaker zelf (ook als je al tv aan het kijken bent via Google en de harmony activiteit).
Als ik het probeer te specificeren naar "Hey Google, change the volume on Onkyo to 10" of "Turn up the volume on Onkyo" krijg ik hetzelfde of vraagt hij mij het apparaat te specificeren.
Ter info; ook het volume van mijn tv of ziggo horizon box kan ik niet aanpassen met google home.

Ik hoor graag jullie advies / ervaringen.
Bedankt! :)
1. installeer myharmony software op een windows (10) PC.
2. zet de software, niet het account, in de Engelse taal.
3. Log hierna in.
4. eenmaal ingelogd hoef je op dat moment niets meer op de PC te doen
5. open de home app op de telefoon.
6. ga naar instellingen, meer instellingen, apparaat toevoegen
7. daarna apparaat koppelen, open de harmony app en log met het harmony account in.
8. d.m.v pijltje naar rechts door de vragen en instellingen scrollen en uiteindelijk zie je "authorize".
9. na dit te hebben bevestigd staan de activiteiten in de home app.
10. Deze activiteiten kun je evt. achteraf in de home app een andere, makkelijke naam geven.
11. Je kunt hierna uitloggen in de software op de pc, deze weer op NL zetten en evt weer inloggen. hierdoor komt je afstand bediening ook weer in het NL te staan.

De commando's die je kan gebruiken om een activiteit te starten, zijn bijv. ok google televisie aan/uit, radio aan/uit etc etc.
De Onkyo, dit merk versterker heb ik 2 jaar geleden gehad, toen heb ik het volume via IFTT geregeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JP.PC Supplies
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-11 13:15
Hallo, weet iemand ook of de afstandsbediening (harmony Elite) samen werkt met klik aan klik uit, ik kan daar geen definitieve ja op krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 22:17
edjil schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:20:
[...]

3. Log hierna in.
7. daarna apparaat koppelen, open de harmony app en log met het harmony account in.
8. d.m.v pijltje naar rechts door de vragen en instellingen scrollen en uiteindelijk zie je "authorize".
10. Deze activiteiten kun je evt. achteraf in de home app een andere, makkelijke naam geven.
11. Je kunt hierna uitloggen in de software op de pc, deze weer op NL zetten en evt weer inloggen. hierdoor komt je afstand bediening ook weer in het NL te staan.

De commando's die je kan gebruiken om een activiteit te starten, zijn bijv. ok google televisie aan/uit, radio aan/uit etc etc.
De Onkyo, dit merk versterker heb ik 2 jaar geleden gehad, toen heb ik het volume via IFTT geregeld.
Serieus zo makkelijk. Ben er al weken mee bezig en echt heel veel geprobeerd, maar deze nog nergens gevonden _O_ Thnx

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• elrosso
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-10 16:59

elrosso

ibood mgmco.nl/xukufa/pp

JP.PC Supplies schreef op zondag 8 maart 2020 @ 12:39:
Hallo, weet iemand ook of de afstandsbediening (harmony Elite) samen werkt met klik aan klik uit, ik kan daar geen definitieve ja op krijgen.
Nee, werkt niet

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12 19:51
Alles is gelukt alleen verschijnt de harmony in assistant niet

• appiekap653
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 30-08-2020
Ik heb gewoon de harmony toegevoegd aan google home en alle activiteiten een engelse benaming gegeven en dan via routines nederlandse zinnen ingesteld met als acties de Engelse. Dit werkt perfect.

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12 19:51
Update
Ben nu al dagen bezig alles is gekoppeld alle talen geinstalleerd etc.
Maar wat ik ook die, de app laat keurig zien dat hij alles doet alleen... er gebeurt helemaal niets.
Mijn hub weigert aan de slag te gaan om het maar zo te zeggen.
Kortom, je uitleg lijkt toch echt te kort door de bocht en het werk gewoonweg niet.
Overigens is dat wat Logitech zelf ook stelt voor Nederlands.

Koppelt wel en zegt ook dat hij bv de televisie aanzet maar mijn harmony hub doet helemaal niets ondanks dat alles keurig staat verbonden in google home.
het is jammer dat google home zo zeldzaam onoverzichtelijk en cryptisch is.
je hebt over het algemeen geen flauwe notie van wat je nu staat in te stellen.
huis, kamers,ruimten verbindingen,accounts,etc.etc.
het gaat mij echt boven de pet en ik ben na een paar instellingen iedere keer volkomen “lost”
het is eigenlijk een godswonder dat zaken zoals mijn philips hue en mijn neato stofzuiger wel werken want wat er allemaal exact is ingesteld is mij volkomen onduidelijk.
het is als bijna alles van google heel vaak werkt het best wel maar waarom is volstrekt onduidelijk.

[Voor 21% gewijzigd door MatMich op 01-09-2020 17:09]

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-03 18:58
Ik heb helaas sinds kort precies hetzelfde gedrag, sinds dat ik de melding kreeg dat ik mijn logitech account moest migreren naar logi (of andersom).

Ik zie alle devices, google home reageert er ook op, alleen gebeurt er nada nikkes noppes.. :(

http://specs.tweak.to/9714

• nielsvg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-11 16:29
(jarig!)
Wanneer ik de logitech harmony wil koppelen aan mij google home en login op de logitech site krijg ik een engelse melding dat dit voor mijn land of regio of taal niet mogelijk is?

• edjil
nielsvg schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:42:
Wanneer ik de logitech harmony wil koppelen aan mij google home en login op de logitech site krijg ik een engelse melding dat dit voor mijn land of regio of taal niet mogelijk is?
Dit is inmiddels een veelvuldig gebruikte procedure die ik een aantal maanden geleden heb gepost.
Volg het nauwkeurig dan moet het lukken.

3. Log hierna in.

• 24-7
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-11-2021
Super duidelijke uitleg maar het lukt mij helaas niet. Ik heb een Harmony Elite die word geïnstalleerd via de app. Ik heb de ‘oude’ software geïnstalleerd maar zegt dan dat het account/wachtwoord niet juist is. Terwijl ik hiermee wel op de site kan inloggen. Wat doe ik nu verkeerd?

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-12 12:32
Heb je geprobeerd in te loggen via google?

Weet je zeker dat je de juiste software hebt?
https://app.myharmony.com...809-1497643404.1602152459

• 24-7
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-11-2021
cable-one schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:05:
Heb je geprobeerd in te loggen via google?

Weet je zeker dat je de juiste software hebt?
https://app.myharmony.com...809-1497643404.1602152459
Super dankjewel!! Nu werkt het.

• Colih
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-05-2021
Hallo,

Hoe zet je de software op Engels?

• Colih
Ah.., opnieuw de software gedownload en nu zie ik het

• Colih
Edjill...,. Held! 👍

Heb het voor elkaar, m'n hele huis was al domotica ingericht en nu mijn tv ook compleet.

• edjil
Colih schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 20:36:
Edjill...,. Held! 👍

Heb het voor elkaar, m'n hele huis was al domotica ingericht en nu mijn tv ook compleet.
Dankjewel, te veel eer. :) :)

• Wop1972
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-01 11:26
Is er ook iemand die het is gelukt via de App (Online werkt niet (meer)) icm Iphone?

Windows is geen optie.. (Mac/IOS)

• stephensrr
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16-11 20:33
Dus ik zo precies mogelijk de blijkbaar werkende volgorde aanhouden maar logi blijft volhouden dat ik een hub-based product nodig heb... Help wat doe ik fout??? 8)7

Heb sinds 17 april de nieuwe nest mini en een harmony elite met hub (die al wat ouder maar geüpdatet is)...

@edjil Heb jij een update???

[Voor 30% gewijzigd door stephensrr op 17-04-2021 21:18]

• edjil
stephensrr schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:12:
Dus ik zo precies mogelijk de blijkbaar werkende volgorde aanhouden maar logi blijft volhouden dat ik een hub-based product nodig heb... Help wat doe ik fout??? 8)7

Heb sinds 17 april de nieuwe nest mini en een harmony elite met hub (die al wat ouder maar geüpdatet is)...

@edjil Heb jij een update???
Helaas, geen update, met de juiste software zou het moeten werken.

• stephensrr
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16-11 20:33
@edjil
Je had helemaal gelijk, alles werkt nu... EINDELIJK.... Er liepen een paar accounts door elkaar heen, dit allemaal rechtgezet en nu begrijpt alles elkaar. Top

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-12 19:40

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

edjil schreef op maandag 9 november 2020 @ 06:41:
[...]

Dit is inmiddels een veelvuldig gebruikte procedure die ik een aantal maanden geleden heb gepost.
Volg het nauwkeurig dan moet het lukken.

Geweldig bedankt, al rot gezocht op de mobile app en google home...

Raspberry Pi - Dell M1330 - Dell XPS L502x - Surface Pro 4 i5 - Lumia 950xl - Microsoft Band

• dirkcleiren
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-08-2021
Super bedankt ik zocht hier al lang naar

[Voor 3% gewijzigd door dirkcleiren op 27-07-2021 13:14]

• crineke
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-11 13:22
Eigen vraag geplaatst,sorry

[Voor 94% gewijzigd door crineke op 11-02-2022 17:37]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee