Vraag

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11 23:49
Mijn vraag
...
De Google Photos app op mijn Android smartphone groepeert sinds kort mijn foto's onder verkeerde data.

Grote hoeveelheden foto's die op dezelfde dag zijn gemaakt worden plots verspreid over meerdere dagen en kleine hoeveelheden foto's van verschillende dagen worden gegroepeerd tot één dag :? Of ze worden gemixt (paar foto's van de ene dag en paar van de volgende dag worden gegroepeerd tot 1 dag) :?

Bij het openen van de foto's staat de datum en tijd wèl goed.

En het fenomeen doet zich alleen voor in de Android-app. Als ik via de browser v/d smartphone of mijn desktop Google Photos (photos.google.com) open staan alle foto's wèl netjes gesorteerd op de juiste datum.

Voorbeeld, alle foto's zijn van 25 januari:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GuSepLil.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eSi5YaAl.png
In de browser dus prima onder 25-1, in de Android-app verspreid over 4 verschillend dagen :?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
- Motorola Moto G6 Plus
- Google Photos app

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
- De Android-app resetten (opslag & cache legen, opnieuw inloggen en alle foto's laten ophalen).
- App verwijderen en weer installeren/updaten.
- Smartphone rebooten.

Alle reacties

• Andy8888
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-05-2022
@Josefien Heb je hiervoor een oplossing gevonden? Sinds onlang heb ik ook dat probleem.
Ik zat dit probleem op het internet te zoeken en kwam op je vraag uit.

Of iemand anders die hiervoor een oplossing weet?

Alvast bedankt.

Andy

• Maggie66
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-06-2022
Josefien en Andy

Hebben jullie al een oplossing voor dit probleem ?
Ik heb een andere samsung telefoon moeten kopen
En plotseling heb ik bovenstaand probleem ook .

Alvast bedankt

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11 23:49
Het is destijds na een paar keer de app resetten (opgeslagen gegevens verwijderen) en de telefoon herstarten "vanzelf" opgelost :?

Heel af en toe zie ik het weer optreden en verdwijnt het meestal ook vanzelf... ik heb nog steeds geen idee wat de oorzaak is.