Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie en lichte gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kaatskneusje
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-11 19:58
Wat ga je met je laptop doen?

A: Ik ga de laptop gebruiken voor mijn aankomende studies, dus enige draagbaarheid is vereist. Verder wil ik er ook nog thuis op gamen.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

A: Windows is een vereiste. Verder zal ik voor office en steam gebruiken in het allerdaagse gebruik. Gamen op medium tot high settings lijkt mij ook fijn.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

A: Ik ben bereid maximaal een bedrag van €1300,- uit te geven, indien dit een hele goeie deal is. Liever ligt mijn budget rond de €1000,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

A: Ik wil graag mijn laptop mee kunnen nemen naar de collegezalen, dus het gewicht heb ik liever niet al te zwaar. Ook hoop ik op een laptop waarbij ik niet de lader mee hoef te dragen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

A: Ik sta in principe open voor elk merk, behalve apple.
Alvast bedankt voor jullie tijd.

Alle reacties

• FQYPW
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09-11 19:46
Hoi,

Aangezien je 1300 hebt te besteden is het qua gaming handig om daar gebruik van te maken vooral omdat je aangeeft op medium en hoge instellingen te willen gamen.
En ook handig voor in de toekomst zodat je voor de komende jaren nogsteeds op medium of high kan gamen.
En als de laptop dit aan kan dan gaat de rest van het gebruik op de laptop ook werken.

Ben op dit product uit gekomen:

pricewatch: HP Pavilion Gaming 15-dk0010ng

Heb speciaal gefilterd op een Max-Q GPU.
Max-Q varianten zijn een stuk kleiner en compacter en verbruiken minder stroom.
Hierdoor gaat de laptop langer mee zonder stroom en is hij een stuk smaller en hierdoor lichter.
Ze zijn wel iets trager dan de normale variant.
In dit geval gaat het om de GeForce GTX 1660 Ti Max-Q
De normale versie is dan de GeForce GTX 1660 Ti.

Het belangrijke is wel om te weten welke games je speelt.
Die geven namelijk altijd aan wat voor grafische kaarten aangeraden zijn..

[ Voor 18% gewijzigd door FQYPW op 05-02-2020 15:44 ]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Kan je misschien ook aangeven welke games je wilt spelen?
Er zit natuurlijk een verschil tussen age of empires - league of legends - de nieuwste battlefield.

ps, lichtgewicht + goede accu + gamen is beetje tegenstrijdig :p

Misschien is het handig als je in ieder geval een schermmaat geeft - wil je een 12 inch, een 14 inch, een 17 inch? Gebruik je thuis een los toetsenbord / scherm?

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Wanneer je lichte games wil gamen, en verder op zoek bent naar een draagbare laptop en een goede accuduur, is dit misschien een optie voor 850 euro?

reviews: Lenovo IdeaPad S540 - Goedkoopste GTX 1650-laptop doet veel goed

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:29

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Als je voor een lichte en fijne allround laptop wil gaan zou ik gaan voor de laptop die @DeArmeStudent je aanraad. Mocht je laptop ook als hoofd gamemachine gebruikt worden zou ik toch een wat krachtigere videokaart nemen dan in de Ideapad S540.

De Lenovo Legion serie zou ik dan aanraden boven de HP die aanbevolen wordt. Ik vind de bouwkwaliteit beter en steviger aanvoelen en ik heb ook meer vertrouwen in de koelcapaciteiten van de Lenovo.

Deze versie ziet er uit als een goede deal

PS. in eerste instantie vind ik de laptop er op de foto's wel ''apart'' uitzien. Maar in het echt vind ik de laptop wel solide en redelijk bescheiden qua uiterlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Chrosser op 11-02-2020 10:22 ]

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:01

Dazzler2120

FP ProMod
Eens met @Chrosser over de Legion. Heeft een hele low-profile look, ondanks de look vanuit de foto's.
Ik heb zelf deze versie; pricewatch: Lenovo Legion Y540-15IRH (81SX0081MH) met de rtx2060, dat is vooral een gevoelsmatige voorkeurskeuze denk ik.

PS4 PSN: Dazzler2120

Pagina: 1