Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Hi Tweakers,

Op het moment light het herstel van mijn Attack from Mars stil tot het voorjaar , voor diegene die geïnteresseerd zijn bij deze de link:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1954932

Ik ben er recent pas achter gekomen dat Tastemakers in Amerika 3/4 scale arcadekasten uit heeft gebracht, je moet dan denken aan replica cabs van SF2 , Space Invaders , Final Fight , TMNT etc.

Arcade is altijd een passie van mij geweest en had besloten afgelopen vakantie om twee kasten te bestellen, de SF2 en een Pacman.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/L4EjaXBVccGbA2m8gLnXqjCK/full.jpg

De Pacman laat ik origineel maar de SF2 wil ik gaan aanpassen met een intel NUC die ik nog heb liggen hierop komt windows 10 te draaien met hyperspin als frontend.

Jammer genoeg kwam ik er snel achter dat het scherm defect was van de SF2 gelukkig hoeft niet de hele doos terug dus ik kan alvast beginnen met het aanpassen van het control deck.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wPQcMtheezzfKeR2J1uGM0iB/full.jpg

Links aangepast en recht origineel op de foto , de volgende hardware zal worden geinstalleerd.

1x Ultimarc IPAC Ultimate IO
16 x Classic RGB buttons
1x kleine auto versteker voor het aansturen van nieuwe speakers (diegene in het control deck is zwak)
2x Ultimarc J-Stick

Het control deck is makkelijk te de-monteren en zodoende al buttons en een stick geinstalleerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t4zDZXVvTZng0lI6xl08qAz0/full.jpg

Ik wil zoveel mogelijk origineel houden van de arcade1up dus ik moet wat concessies doen qua ruimte de rest van de foto's volgen snel.

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
Leuk, heb ik ook aan zitten denken. Het uiterlijk is goed en lastig zelf zo netjes te maken maar intern kan je heerlijk je gang gaan. Waar zijn deze Arcade1UP kasten goed te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Super leuk! waarom de keuze voor een prebuilt en niet een custom mame kast? je kan voor inspiratie trouwens kijken in het MAME topic: Mame arcadekast bouwen
Tadango schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:04:
Leuk, heb ik ook aan zitten denken. Het uiterlijk is goed en lastig zelf zo netjes te maken maar intern kan je heerlijk je gang gaan. Waar zijn deze Arcade1UP kasten goed te verkrijgen?
De mediamarkt! :)

[ Voor 46% gewijzigd door TeGek op 04-02-2020 09:05 ]

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
TeGek schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:05:
Super leuk! waarom de keuze voor een prebuilt en niet een custom mame kast? je kan voor inspiratie trouwens kijken in het MAME topic: Mame arcadekast bouwen

[...]

Ow.... da's wel weer erg verleidelijk..... Ik ga dit eens mooi volgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay
Tadango schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:04:
Ik heb ze via bol.com laat iemand anders maar lekker sjouwen ermee :P
Helaas is er in nederland maar een beperkt aantal kasten beschikbaar de 4 player TMNT is alleen in de usa verkrijgbaar of duur via Ebay.

Eind dit jaar komt arcade1up met een digitale flipperkast :D inclusief nudging , feedback etc.

Afbeeldingslocatie: https://thepopinsider.com/wp-content/uploads/2020/01/Arcade1UP_Pinball_CES.jpg
TeGek schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:05:

[...]

Ik heb vroeger zelf al een bartop gemaakt custom made dacht nu een keer de andere route te pakken 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Njay op 04-02-2020 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
IPAC Ultimate IO geinstalleerd en de LEDS aangesloten voor test, ik zal maar geen foto maken van de onderkant van het control deck het is nogal krapjes en het is een beetje proppen om alle kabels inclusief alle harnassen aangesloten te krijgen :) nu is het even wachten tot mijn defecte monitor weer teurgkomt zodat ik verder kan :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a5vesEzujHatNsWyqy8HKLhi/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:52

Gotiniens

Fairly odd Tim

Wat is de reden dat je niet de orginele buttons en joystick gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Gotiniens schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:43:
Wat is de reden dat je niet de orginele buttons en joystick gebruikt?
Poor quality >:) ook een reden waarom ze kasten redelijk kunnen prijzen, het werkt maar ultimarc spullen zijn echt toppers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Toevallig is mijn custom J-Panel ook binnengekomen :) normaal gezien zit er een loze plank onder het control deck , via diyretroarcade heb ik een vervanging binnen gekregen met 2 speakers en 3 extra holes voor 2 x coin en 1 x usb extensie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ouOwhe8bEZrQA1a0RV4EnQZS/full.jpg

full led of course

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dhpwfZ4fkAHRNZ74bxpaVFYA/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 00:09

De Nelis

en anders maar niet...

Nice, wel jammer dat je sticks niet meer gecentreerd zitten, maar goed neem aan dat de overlay ook nog vervangen word?

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
DeNelis schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:38:
Nice, wel jammer dat je sticks niet meer gecentreerd zitten, maar goed neem aan dat de overlay ook nog vervangen word?
Yes dat gaat zeker een keer gebeuren er zijn mooie sets art beschikbaar die gelijk het hele cabinet aanpakken maar eerst maar even de techniek :D 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Njay schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:47:
[...]

Yes dat gaat zeker een keer gebeuren er zijn mooie sets art beschikbaar die gelijk het hele cabinet aanpakken maar eerst maar even de techniek :D 8)
Tof! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Nu zelf even sparen nog voor een MK Arcade1up kast :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Mijn monitor is weer op de terugweg helden van Eldhom service !
De ultimarc buttons geven ook prima licht als het donker is :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f8LTzLxI2wacKCKx25Lhm28X/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Scherm is weer terug en installed

eerste mame test run:

[YouTube: Arcade1up running KI]

[ Voor 14% gewijzigd door Njay op 07-02-2020 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Njay schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:34:
Scherm is weer terug en installed

eerste mame test run:

[YouTube: Arcade1up running KI]
En meteen met de beste game getest _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
DeNelis schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:36:
[...]

En meteen met de beste game getest _/-\o_
Draait erg goed op de NUC zelfs ! kinst2 ook :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Nice, welke nuc heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay
NUC7i3BNH met 8 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
LCD controller board netjes verwerkt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8iXyifu7qkKnlPzBCBoYDzU1/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Is dit het standaard scherm wat er in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Tadango schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:59:
Is dit het standaard scherm wat er in zit?
Yep voor de SF2 cab wel de pacman heeft dan weer een vertical

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay
En done met de mod:

hier samen met zijn zusje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i97IoRZAK9vEN75ym7FbJ5x3/full.jpg

Todo:
  • Software configuratie
  • 2 x aimtrak light gun met recoil
tijdens power on komt de intel nuc automatisch op hierdoor zit alles netjes achterin de kast verwerkt en heb ik aan de buitenkant een powerswitch gemaakt waar een stekkerdoos aan vast zit werkt perfect !

Er past nog een kast tussen dus nu druk op zoek naar een star wars 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Die Pacman cab met het scherm verticaal laat zich ook uitstekend modden tot vpin cab, twee buttons aan de zijkant, klaar.

(Baby Pacman, anyone?)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
SeatRider schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:41:
Die Pacman cab met het scherm verticaal laat zich ook uitstekend modden tot vpin cab, twee buttons aan de zijkant, klaar.

(Baby Pacman, anyone?)
Pretty cool maar Arcade1up komt q3 dit jaar met hun eigen digitale pinball met feedback en alles die ga ik dan wel modden :P >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay
de arcade1up mod is done

Ik zal van de week even een filmpje posten

Cabinet: SF2 Arcade1UP
Buttons: Ultimarc classic RGB buttons
Controller: IPAC Ultimate IO
Lightguns: 2x Aimtrak
Software: Hyperspin met MAME, Model 2 en 3 , House of the dead 3 en 4 , Aliens Extermination, USFIV
Hardware: Intelnuc i3 met 8GB en W10

Kast draait als een zonnetje en als laatste nog een s/w cab laten overkomen vanuit de states:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wblEXZhXuu6nhb3UktwUCkA4tAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NRALcEl0UYlYMmIVLvZhC1Pz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:54
Njay schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:34:
de arcade1up mod is done

Ik zal van de week even een filmpje posten

Cabinet: SF2 Arcade1UP
Buttons: Ultimarc classic RGB buttons
Controller: IPAC Ultimate IO
Lightguns: 2x Aimtrak
Software: Hyperspin met MAME, Model 2 en 3 , House of the dead 3 en 4 , Aliens Extermination, USFIV
Hardware: Intelnuc i3 met 8GB en W10

Kast draait als een zonnetje en als laatste nog een s/w cab laten overkomen vanuit de states:

[Afbeelding]
Kwam bij toeval op je topic ^^ ging even kijken of er al wat toffe cabinets van Arcade1up zijn bijgekomen. Heb zelf ooit bij de Makro een Arcade1up SF kast gekocht voor 150 euro... werd gebeld door een vriend dat ze “demo” modellen verkochten en het wel een mooie aanvulling op mn “cave” kon zijn. Eenmaal aangekomen vond ik de kwaliteit nogal bagger.. kasten waren goed gebruikt en versleten/beschadigd.

Toen ik weg wilde lopen kwam er een medewerker langs en zei dat hij er nog 1 in doos had.. die mocht ik ook meenemen voor 150 euro haha. Nou prima! Arcade1up was toen nog slecht verkrijgbaar in NL en ze hadden zelf ook maar 3 type kasten in de states dacht ik. Middels een filmpje omgebouwd met een Raspberry pi :) joysticks vervangen en 2 knoppen erbij gebouwd. Leuk project geweest! Die van jou ziet er ook wel erg tof uit!

Klopt het dat die star wars kast met zitje kwam? Is de verhoger btw echt de moeite waard? Die van mij staat met 2 krukjes nu.. beetje laag wel hehe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay
ls789 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 02:29:
[...]

Kwam bij toeval op je topic ^^ ging even kijken of er al wat toffe cabinets van Arcade1up zijn bijgekomen. Heb zelf ooit bij de Makro een Arcade1up SF kast gekocht voor 150 euro... werd gebeld door een vriend dat ze “demo” modellen verkochten en het wel een mooie aanvulling op mn “cave” kon zijn. Eenmaal aangekomen vond ik de kwaliteit nogal bagger.. kasten waren goed gebruikt en versleten/beschadigd.

Toen ik weg wilde lopen kwam er een medewerker langs en zei dat hij er nog 1 in doos had.. die mocht ik ook meenemen voor 150 euro haha. Nou prima! Arcade1up was toen nog slecht verkrijgbaar in NL en ze hadden zelf ook maar 3 type kasten in de states dacht ik. Middels een filmpje omgebouwd met een Raspberry pi :) joysticks vervangen en 2 knoppen erbij gebouwd. Leuk project geweest! Die van jou ziet er ook wel erg tof uit!

Klopt het dat die star wars kast met zitje kwam? Is de verhoger btw echt de moeite waard? Die van mij staat met 2 krukjes nu.. beetje laag wel hehe
Mijn starwars kwam nog zonder zitje diegene met zitje was later uigebracht, een riser zou ik sowieso aanschaffen dan kan je tenminste staan achter de kast al hadden ze voor mij nog 10cm hoger gemogen.

voor de rest lekker modden je cab je kan er zoveel meer mee :)

Pagina: 1