Door 2 mensen gelijk hoogste bod - wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-09 20:08
Hoi, op mijn advertentie (V&A aangeboden: Peaq PMM C1010-I02N3 in goede staat met Garantie) is 2 maal hetzelfde bedrag geboden als hoogste bod. Allereerst ben ik verbaasd dat dit überhaupt kan. Is dit een bug of kan dit blijkbaar vaker?

Nu zie ik dat de ene bieder een hoge rating heeft en de andere een slechte rating, maar het voelt mij niet goed om nu op basis van rating te gaan bepalen wie het product mag hebben.

Heeft iemand anders dit ook weleens meegemaakt, en zo ja: hoe ben je hiermee omgegaan?

Ook heb ik zelf het idee om deze 2 personen nogmaals te laten bieden en kijken of er nu wel 1 hoogste bod overblijft. Is dat een goed idee?

[ Voor 6% gewijzigd door arjan1995 op 04-02-2020 08:31 ]

Beste antwoord (via arjan1995 op 04-02-2020 09:20)

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:29
Grote kans dat die persoon met slechte rating helemaal niet gaat reageren.
Je hebt hier soms mensen die gewoon meebieden, maar niks kopen.

Ik zou gewoon voor safe gaan en het gewoon verkopen aan de persoon met de goede rating.
grote kans dat je hem dan ook daadwerkelijk verkocht krijgt.

Biedingen hier op tweakers zijn niet bindend en nogmaals laten bieden lijkt me zinloos.
Als je tevreden bent met huidige bod dan verkopen aan de goede rating, ben je niet tevreden met het huidige bod dan de veiling ontbinden en even een berichtje doen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:29
Grote kans dat die persoon met slechte rating helemaal niet gaat reageren.
Je hebt hier soms mensen die gewoon meebieden, maar niks kopen.

Ik zou gewoon voor safe gaan en het gewoon verkopen aan de persoon met de goede rating.
grote kans dat je hem dan ook daadwerkelijk verkocht krijgt.

Biedingen hier op tweakers zijn niet bindend en nogmaals laten bieden lijkt me zinloos.
Als je tevreden bent met huidige bod dan verkopen aan de goede rating, ben je niet tevreden met het huidige bod dan de veiling ontbinden en even een berichtje doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:14
Kies gewoon aan wie je verkoopt, klaar.

Op ebay zou er sowieso één van de 2 eerder zijn dan de andere, en daar zijn biedingen bindend voor beide partijen.
Het gaat niet om een huis hé.

Wat kan er mis gaan als jij kiest aan wie je verkoopt denk je?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Wat er mis kan gaan, is dat de andere bieder uit teleurstelling negatieve feedback geeft, mag niet, maar komt steeds vaker voor. Maar die kan TS dan weer laten weghalen, omdat er immers geen overeenkomst was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-09 20:08
Iedereen bedankt voor de tips. Ik ben er inmiddels uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:18
Heeft te maken met overbieden door een derde bieder volgens mij. Als deze zijn bod weer verwijderd krijg je ooit rare fratsen bij nummer twee en één.
Pagina: 1