chaoscontrol schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 10:13:
[...]
Meeste punten zeggen niet zoveel of zou ik verwachten dat je leverancier het grootste deel uit handen neemt; Ik kan het niet vertalen naar werkzaamheden waar je een dag mee vult. Zou je een voorbeeld kunnen geven van hoe een werkdag eruit ziet voor je?
Een dag uit de week
In de ochtend ontvang ik e-mailtjes met rapporten. Deze bevatten informatie als "de backup status", of er gebruikers uit dienst zijn gegaan, of er bestanden zijn benaderd door ongeautoriseerde personen en of er software is met beveiligingslekken. (NCSR) (
Daarna focus ik mij op de projecten die lopen. Wat is de status en wat moeten we doen. Veelal netwerktekeningen die we compleet moeten krijgen, internetlijnen die nog in aanvraag staan.
Vervolgens wordt ik bij een overleg getrokken. Er is een datalek geweest en we moeten uitzoeken hoe dit tot stand is gekomen, en hoe we dit gaan voorkomen.
De noodstroom aggregaat moet maandelijks getest worden. Controleren of deze nog draait, diesel controleren, motor nakijken en checklijst invullen
Een applicatie is verouderd en dient te worden bijgewerkt. Hiervoor moet de server opgezet worden door de beheerpartij en de applicatie door de leverancier. Vaak zie je dat deze dit niet op elkaar afgestemd krijgen, dus ik zit daar dan tussen.
Escalatie. Een internetlijn op een locatie ligt eruit waardoor we omzetderving hebben of SLA niet halen. Dit is wel gemeld bij de beheerpartij, maar er dient een stukje incidentmanagement op te zitten. Hier mag ik deze rol vanuit onze organisatie oppakken.
Tussendoor wordt ik over van alles gevraagd.
Heej, wie moet ik hebben over vragen over applicatie x?
Ik heb een excel document die te groot is, hoe los ik dat op?
Mijn Outlook is traag, wat kan ik doen.
We hebben een dagelijkse export nodig van onze datawarehouse, hoe gaan we dat oplossen?
Dat valt reuze mee. Ik heb mij daar een 5 jaar geleden sterk in vergist waardoor ik daar wat aan onderdoor ging. Vanaf dat moment ben ik strikt op mijn uren gaan zitten en heb dit ook helder gecommuniceerd in de organisatie, waardoor iedereen dat ook accepteert.