Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
hi best mede tweakers (misschien ben ik dat niet omdat ik een kant en klaar pc koop 8)7)

ik heb met de btw dagen een HP Omen 875-0720nd gekocht.
mooi kast en leek op het eerste gezicht wel goed..
maar nu komt het.. ik zit ark te spelen en merkte dat mijn gpu best wel erg warm word 83C
als ik de kase open doe zakt het naar 73/75c
nou werd mij dat vertelt dat het niet erg is.

en sinds ik de kase toch open heb keek ik naar plekken wat ook warm woord, en merkte dat de psu die pal onder de gpu staat aan de boven kant best wel erg warm woord. natte vinger werk 75c?

ik zit te denken om de pc terug te sturen of vinden jullie het ook wel normaal en zal het in de zomer niet veel problemen geven?

pc spec staan ook wel hier https://support.hp.com/sk-en/document/c06435938

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:30
raro007 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 23:09:

en sinds ik de kase toch open heb keek ik naar plekken wat ook warm woord, en merkte dat de psu die pal onder de gpu staat aan de boven kant best wel erg warm woord. natte vinger werk 75c?
En hoe kom je tot deze aanname, natte vinger werk? :) Als je inderdaad gevoeld hebt met je vinger dan had je bij 75 graden echt wel heel snel je vinger teruggetrokken. Rond de 40 graden vinden we warm, boven de 50 word het toch al snel als heet ervaren.

Een Gpu mag idd wel heet worden, 83 is hoog maar niet meteen fataal, misschien ben je al geholpen met een simpele ventilatortje bij te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
JappieR schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 06:36:
[...]

En hoe kom je tot deze aanname, natte vinger werk? :) Als je inderdaad gevoeld hebt met je vinger dan had je bij 75 graden echt wel heel snel je vinger teruggetrokken. Rond de 40 graden vinden we warm, boven de 50 word het toch al snel als heet ervaren.

Een Gpu mag idd wel heet worden, 83 is hoog maar niet meteen fataal, misschien ben je al geholpen met een simpele ventilatortje bij te plaatsen.
Ik weet niet hoe je moet meten maar ging vanuit dat de gpu behuizing net zo warm was als psu.
En een ventilator bij plaatsen kan niet, want er zit geen bevestigen en op moederbord zit ook geen aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Videokaarten mogen 100 graden worden, niks aan de hand dus. Zeker als de airflow en koeler niet heel best zijn, wat vaak is bij dit soort OEM spul.

Als de PSU 75c zou zijn kon je hem niet aanraken. Steek je vinger maar eens in water van die temp ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
Maar is dan 40c+ acceptabel voor een psu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
HP ontwerpt deze dingen binnen hun specs, daar koop je het toch ook voor? En als er iets kapot gaat dan heb je garantie. Als je met koeling wil tweaken dan had je zelf iets moeten bouwen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:40

nelizmastr

Goed wies kapot

wagenveld schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 08:11:
HP ontwerpt deze dingen binnen hun specs, daar koop je het toch ook voor? En als er iets kapot gaat dan heb je garantie. Als je met koeling wil tweaken dan had je zelf iets moeten bouwen lijkt me.
Eens. Dit soort machines zijn veelal vorm boven functie en bedoeld om zo goedkoop mogelijk te zijn.
Dan krijg je een kleine benauwde kast en koeling en onderdelen tegen de laagste inkoopprijs. Dat neem
je als consument voor lief. En zoals gezegd, er zit garantie op, dus als het binnen 2 jaar stuk is, wordt
het wel weer gefixt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

raro007 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 23:09:
hi best mede tweakers (misschien ben ik dat niet omdat ik een kant en klaar pc koop 8)7)

ik heb met de btw dagen een HP Omen 875-0720nd gekocht.
mooi kast en leek op het eerste gezicht wel goed..
maar nu komt het.. ik zit ark te spelen en merkte dat mijn gpu best wel erg warm word 83C
als ik de kase open doe zakt het naar 73/75c
nou werd mij dat vertelt dat het niet erg is.

ik zit te denken om de pc terug te sturen of vinden jullie het ook wel normaal en zal het in de zomer niet veel problemen geven?

pc spec staan ook wel hier https://support.hp.com/sk-en/document/c06435938
Waar meet je alle temps mee, met speccy of ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
Hackus schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:29:
[...]

Waar meet je alle temps mee, met speccy of ?
HP Omen programma en dat van psu was natte vinger werk... Ik voelde de behuizing van de gpu en vergeleek met psu en die was even warm.

@nelizmastr dat begrijp ik maar ik wil niet dat die na 2 jaar en 1 maand begeeft of half jaar later.
HP kan het binnen hun spec testen maar hoe berouw baar is die?

[ Voor 22% gewijzigd door raro007 op 04-02-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

raro007 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:35:
[...]

HP Omen programma en dat van psu was natte vinger werk... Ik voelde de behuizing van de gpu en vergeleek met psu en die was even warm.
De buitenkant van de GPU zal nooit 75 graden zijn geweest.

Bij 75 graden brand je namelijk direct je vinger. Dat kan je niet aanraken.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Pagina: 1