Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor voornamelijk foto- en videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-10 12:59
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk fotobewerking en 3D tekenen. De focus ligt hierbij op Adobe Photoshop, maar ook sketch-up wordt regelmatig gebruikt. In de nabije toekomst wordt videobewerking mogelijk ook een bezigheid. Daarnaast zal er af en toe op gegamed worden, al is dit geen must maar eerder een nice to have.

Wat is je budget?
Rond de €1100,-.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop zal 95% van de tijd thuis staan, maar moet wel 'mobiel' in huis zijn. We willen er bijvoorbeeld ook mee in de bank kunnen zitten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen bepaalde voorkeuren, zowel Apple (iets boven budget) als Windows is prima. Voorkeur gaat uit naar een wat kleiner scherm van 13/14 inch.

Zelf had ik deze gezien in de meest recente best buy guide: pricewatch: Lenovo ThinkBook 13s-IWL 20R90059MH

[ Voor 11% gewijzigd door BrightSun op 03-02-2020 21:32 ]

Alle reacties

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Je geeft aan 3d te willen tekenen en eventueel later video's te willen editten. Ook wil je een beetje kunnen gamen. Echter zou het handig zijn om aan te geven welke games je erop wil spelen.

Daarom is het van belang om een aparte videokaart te hebben in je laptop. Dit zal het editten en gamen erg versnellen.

De genoemde laptop heeft alleen een videokaart op de processor en deze is niet zo snel in editten en gamen.

Laptops met een gtx 1650 is een goede middenweg voor een redelijke prijs:
https://tweakers.net/cate...uS8xRsopWMjQxM7FQiq2trQUA

• BrightSun
DeArmeStudent schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:43:
Je geeft aan 3d te willen tekenen en eventueel later video's te willen editten. Ook wil je een beetje kunnen gamen. Echter zou het handig zijn om aan te geven welke games je erop wil spelen.

Daarom is het van belang om een aparte videokaart te hebben in je laptop. Dit zal het editten en gamen erg versnellen.

De genoemde laptop heeft alleen een videokaart op de processor en deze is niet zo snel in editten en gamen.

Laptops met een gtx 1650 is een goede middenweg voor een redelijke prijs:
https://tweakers.net/cate...uS8xRsopWMjQxM7FQiq2trQUA
Bedankt voor jouw antwoord! Bij games gaat het niet zozeer om zware shooters maar meer om games zoals een Football Manager of City Skylines. Het gamen zal echter zeer sporadisch zijn, de nadruk ligt dus echt op het editten van foto's/3d tekenen.

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
De genoemde games zullen zeker goed draaien op de genoemde videokaart. Verder is voldoende snelheid van de overige componenten van belang, zoals een i7 processor, 16 gb geheugen, en eventueel een ssd van 1 terabyte...

Dan ben je klaar voor de toekomst. Een goede kandidaat is bijvoorbeeld de:
pricewatch: Lenovo ideapad L340-15IRH Gaming (81LK0096MH)

• BrightSun
De zoektocht heeft een tijdje stil gelegen maar inmiddels zijn we toch weer op zoek. Nu heb ik vandaag de Laptop Best Buy Guide van deze maand gelezen en zie ik de Acer Aspire 7 staan. Zijn dit soort laptops geschikt om games als Planet Zoo te spelen, zowel nu als de komende jaren?

Mijn kennis van laptop houdt een beetje op bij dat ik weet dat voor gaming een aparte videokaart beter is en dat dit ook helpt bij Photoshop, videobewerking en technisch tekenen. Jullie hulp wordt dan ook zeker gewaardeerd.