Ik heb regelmatig ruzie met vrienden over wat nou de beste voetbal managesim is ooit. Zij vinden ultimate soccer manager de beste :R maar wat vinden jullie??
Verwijderd
Nou dit mag van mij ook overduidelijk zijn, hij staat nog steeds op mijn comp en gaat er nooit meer af : Ultimate soccer manager 
Die manager had gewoon alles, snel, overzichtelijk, genoeg functies, leuke shit
Alleen 1 nadeel, waar is de opvolger van '98'99 ? Zou die nog ooit komen ? Of denken jullie van niet ?
Championship manager vind ik traaaaag, niet overzichtelijk
Ik heb 1 savegame, van mijn team Sunderland, 2020 ofzo
Met alle topjeugdspelers enzo van dat moment, iedere dag paar miljoen winst, heb 200 miljoen ofzo
Die savegame staat gebackupped, ik ben er trots op
Die manager had gewoon alles, snel, overzichtelijk, genoeg functies, leuke shit
Alleen 1 nadeel, waar is de opvolger van '98'99 ? Zou die nog ooit komen ? Of denken jullie van niet ?
Championship manager vind ik traaaaag, niet overzichtelijk
Ik heb 1 savegame, van mijn team Sunderland, 2020 ofzo
Champman 00 01 is de beste omdat:
Super grote database
Echte scouts gebruikt voor talenten
Zlatan Ibrahimovic was in cm3 al een talent en kon uitgroeien tot een wereldtopper.
Staff samenstellen
Realistisch
Het is minder kinderachtig dan ultimate sm
Blijft boeien
Niet makkelijk
Echte transfersommen
Multiplay optie
Door liefhebbers gemaakt
Zelfs uit de chinese divisie twee bestaan er spelers
Scout opties
Iedereen die van voetbal sims houdt KOOP DIT SPEL
Super grote database
Echte scouts gebruikt voor talenten
Zlatan Ibrahimovic was in cm3 al een talent en kon uitgroeien tot een wereldtopper.
Staff samenstellen
Realistisch
Het is minder kinderachtig dan ultimate sm
Blijft boeien
Niet makkelijk
Echte transfersommen
Multiplay optie
Door liefhebbers gemaakt
Zelfs uit de chinese divisie twee bestaan er spelers
Scout opties
Iedereen die van voetbal sims houdt KOOP DIT SPEL
zonder enige twijfel CM.
ik heb praktisch alle footbal mannagers tussen 94 en 99 en sindsdien alleen nog maar de cm serie. het leuke aan usm was dat je je kon bezighouden met de merchandising en de reclame verkoop. maar verder vond ik het spel echt niks. de andere grote manager was premier manager, terecht naar de bliksem gegaan, het spel was gewoon saai en niet leuk om te spelen. Ik heb nog steeds geen flauw idee waarom.
en dan de winnaar, en bij voorbaat roep ik elke opvolger van de huidige versie uit tot nieuwe winnaar is CM.
Sinds de eerste versie die ik heb (cm uitbreiding 93/94) ben ik een liefhebber van de stijl geweest.
Goede database, realistische (97? foutje) gameplay en zo mooi verfijnd. Dat de collyer brothers nog heel lang betrokken mogen zijn bij dit fantastische spel.....
(sorry ik ben gewoon lyrisch over dit spel.)
ik heb praktisch alle footbal mannagers tussen 94 en 99 en sindsdien alleen nog maar de cm serie. het leuke aan usm was dat je je kon bezighouden met de merchandising en de reclame verkoop. maar verder vond ik het spel echt niks. de andere grote manager was premier manager, terecht naar de bliksem gegaan, het spel was gewoon saai en niet leuk om te spelen. Ik heb nog steeds geen flauw idee waarom.
en dan de winnaar, en bij voorbaat roep ik elke opvolger van de huidige versie uit tot nieuwe winnaar is CM.
Sinds de eerste versie die ik heb (cm uitbreiding 93/94) ben ik een liefhebber van de stijl geweest.
Goede database, realistische (97? foutje) gameplay en zo mooi verfijnd. Dat de collyer brothers nog heel lang betrokken mogen zijn bij dit fantastische spel.....
(sorry ik ben gewoon lyrisch over dit spel.)
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Verwijderd
Het klopt zeker dat het de beste voetbalsim is. Het enige nadeel vind ik dat het erg lang duurt voordat je een jaar hebt gehad.
weet iemand wanneer de nieuwste versie uitkomt ?
Slapende honden bijten niet
zoals elk jaar in november denk ik....Op vrijdag 03 augustus 2001 18:04 schreef mini_head_maxi_brains het volgende:
weet iemand wanneer de nieuwste versie uitkomt ?
let op de http://www.sigames.com
Verwijderd
Komt in Oktober uit.
Heb het net op 1 van hun sites gezien.
http://championshipmanager.pagina.nl/
Ook een handige site.
Heb het net op 1 van hun sites gezien.
http://championshipmanager.pagina.nl/
Ook een handige site.
ok bedankt, ik zal de site zeker regelmatig checkenOp vrijdag 03 augustus 2001 18:05 schreef Alfredt het volgende:
[..]
zoals elk jaar in november denk ik....
let op de http://www.sigames.com
Slapende honden bijten niet
Verwijderd
op Eidos.com was er nog niets te vinden over nieuwe releases! Ik vind de serie wel leuk, maar het duurt altijd zo lang voor een seizoen voorbij is en je ziet je team niet spelen, als ze dat erin bouwen en die tekst weghalen ga ik de opvolger zeker kopen
LOL dat is dus imho juist de kracht van CM.... eigenlijk het laatste tekst georienteerde spel. via de tekst die je dan ook niet al te snel moet laten mee lopen en de andere stats over de wedstrijd ben je juist het best op de hoogte van de prestaties van je spelers. het zien spelen zoals PM en als ik me goed herinner USM dat hadden geeft een stuk minder info over de presieze gang van zaken. je kunt op de pc nu eenmaal minder gezichtsuidrukkingen laten zien van vermoeidheid.... of andere persoonlijke dingetjes. voordat we zover zijn zitten we we al in de echte CM VROp vrijdag 03 augustus 2001 19:57 schreef DrSPiDeR het volgende:
op Eidos.com was er nog niets te vinden over nieuwe releases! Ik vind de serie wel leuk, maar het duurt altijd zo lang voor een seizoen voorbij is en je ziet je team niet spelen, als ze dat erin bouwen en die tekst weghalen ga ik de opvolger zeker kopen
Verwijderd
CM, maar dat staat al niet meer ter discussie geloof ik. Ik heb USM ook wel gespeeld, veel plezier aan beleefd maar hij kan nog niet in de schaduw staan van CM.
De grote pluspunten zijn al genoemd denk ik, en de nieuwe versie die in oktober/november uitkomt heeft weer een hoop opties die het nog realistischer en leuker maken. Grote nadeel van de vorige versie vond ik de ontzettend belabberde nederlandse vertaling van het spel...of ben ik de enige die dat vind?
Een "live" optie voor het spelen van wedstrijden hoeft er van mij niet in trouwens zoals FIFA soccer manager het wel heeft, voegt wat mij betreft niets toe en het ziet er meestal erg lame uit.
De grote pluspunten zijn al genoemd denk ik, en de nieuwe versie die in oktober/november uitkomt heeft weer een hoop opties die het nog realistischer en leuker maken. Grote nadeel van de vorige versie vond ik de ontzettend belabberde nederlandse vertaling van het spel...of ben ik de enige die dat vind?
Een "live" optie voor het spelen van wedstrijden hoeft er van mij niet in trouwens zoals FIFA soccer manager het wel heeft, voegt wat mij betreft niets toe en het ziet er meestal erg lame uit.
Verwijderd
die collyer brothers zijn wel nep man:P
zetten ze zichzelf boven aan in de hall of fame met 500000000000000 punten ofzo=)
zetten ze zichzelf boven aan in de hall of fame met 500000000000000 punten ofzo=)
inderdaad die vertaling is echt waardeloos, daarom ben ik direct na hem in het nederlands gezien te hebben hem maar weer in het engels gezet. Dat nederlands is nog slechter dan dat van mij
Ik heb vanaf CM3 alle versies gespeeld. Ik ben nu nog af en toe met CM 2000/1 bezig, blijft verslavend. M'n hoogtepunt was Emmen naar de Champions League loodsen...
(wrom Emmen? Ik heb seizoenkaart).
Ik heb ook de FA Premier League Football Managers 1999, 2000 en 2001 gespeeld en Fifa Soccer Manager. Bij deze titels is de snelheid een +punt...-punt is EASports
. Boeie ook, ik krijg de volgende (Football Manager 2002) gratizzz omdat ik researcher ben. 1x Per jaar ff een databaseje van spelers bijwerken en je krijgt een game als dank
Ik mag EA wel 
Ik heb ook de FA Premier League Football Managers 1999, 2000 en 2001 gespeeld en Fifa Soccer Manager. Bij deze titels is de snelheid een +punt...-punt is EASports
edit:
Championship Manager 4 komt in 2002 heb ik op sigames.com gelezen...da's dus een andere versie als CM 2001/2..duh
Championship Manager 4 komt in 2002 heb ik op sigames.com gelezen...da's dus een andere versie als CM 2001/2..duh
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Verwijderd
Goeie oplossing...ik had nog een betere. FF Marc Vaughan gebeld (handig als je zelf in de industrie zit) en gezegd dat het beter moet en dat het een schande is. Mja, Marc is ook niet stom, die pakt me wel terug..."Als je het zo slecht vind, doe het dan zelf" zegt ie...dus ik ben al een paar daagjes aan het vertalen...en het is véél tekst.Op vrijdag 03 augustus 2001 20:47 schreef Alfredt het volgende:
inderdaad die vertaling is echt waardeloos, daarom ben ik direct na hem in het nederlands gezien te hebben hem maar weer in het engels gezet. Dat nederlands is nog slechter dan dat van mij
CM Rulez...zo nog maar eens ff opstarten
[edit]
Ik NIET. Dat ze Black&White in het Nederlands hebben uitgebracht vergeef ik ze niet snelIk mag EA wel
[little bit offtopic]
Ik bedoelde met Ik mag EA wel de reden dat ik dat spel gratis krijg. Verder heb ik niks met EA...Fifa serie is 2 dagen leuk (mijn mening) en nba live vin'k soms wel ff lachen. Verder...nie veel wat er aan EASports spul uitkomt.
[/little bit offtopic]
Ik bedoelde met Ik mag EA wel de reden dat ik dat spel gratis krijg. Verder heb ik niks met EA...Fifa serie is 2 dagen leuk (mijn mening) en nba live vin'k soms wel ff lachen. Verder...nie veel wat er aan EASports spul uitkomt.
[/little bit offtopic]
Beste vrind wette dat
Verwijderd
Mee eens...hoewel ik vroeger aardig FIFA verslaafd was. Tot ik een PSX kocht en Konami's ISS ontdekte...vanaf toen is FIFA *not done*Op zaterdag 04 augustus 2001 03:59 schreef Harwin het volgende:
[little bit offtopic]
[/little bit offtopic]
heeft iemand nog [admin-break] een waarschuwing [/admin-break] <!---ultimate soccer manager---> voor me liggen
moge duidelijk zijn dat je dat niet hier vraagt .
moge duidelijk zijn dat je dat niet hier vraagt .
Ik ken de tijd nog van CM1, de italiaanse serie a en b nog (1995 ofzo)
Die was al verslavend!
Die was al verslavend!
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Wat is jullie favoriete elftal. Of beste elftal ooit gemaakt in cm 00 01 en voor wie het nog niet weet koop Helder Postiga en zet hem achter de spits
)
favoriete elftal:
in cm1 heb ik gekozen voor Nott'm forrest... en naar aanleiding van het spel ben ik fan van deze ploeg geworden
dus nog altijd dezelfde.
Maar om het zo reeel mogelijk te houden accepteer ik wel goede aanbiedingen naar echte europese topclubs. (ik speel met alle competities open. (Ja ik heb engelengeduld
)
Om het spel na het uitkomen te testen speel ik altijd ff 2 seizoenen met Feyenoord.
trouwens zijn er nog meer spelers die aantekeningen maken bij het spel?
in cm1 heb ik gekozen voor Nott'm forrest... en naar aanleiding van het spel ben ik fan van deze ploeg geworden
Maar om het zo reeel mogelijk te houden accepteer ik wel goede aanbiedingen naar echte europese topclubs. (ik speel met alle competities open. (Ja ik heb engelengeduld
Om het spel na het uitkomen te testen speel ik altijd ff 2 seizoenen met Feyenoord.
trouwens zijn er nog meer spelers die aantekeningen maken bij het spel?
Je kan binnenkort ook CM Shirts van Umbro kopen
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Wat ook leuk is aan het spel, is dat door de ontzettend grote database je onbekende spelers ontdekt en die dan in het echt ook een talent blijken te zijn. Beste voorbeeld is Javier Saviola van River Plate. Ik had nog nooit gehoord van die jongen, maar hij is meesterlijk goed in CM00/01. En zie, 2 weken terug koopt Barcelona IRL Saviola voor ik weet niet hoeveel miljoen 
Ben benieuwd of bijvoorbeeld Kimm Kallstrom (Swe), Pedro Emanuel (Por), Stillian Petrov (Bul) en Nikoslath N'lheko (Zaf) in het echt ook zulke goede spelers worden
Ben benieuwd of bijvoorbeeld Kimm Kallstrom (Swe), Pedro Emanuel (Por), Stillian Petrov (Bul) en Nikoslath N'lheko (Zaf) in het echt ook zulke goede spelers worden
Verwijderd
N'hleko wordt een grote...volgend jaar naar Europa denk ik...
Maar goed, 4 jaar geleden kocht ik Djalminha uit brazilië. 3 jaar gelden scouten ze Ronaldinho Asis al...dat is DE charme van CM, het klopt gewoon zo vaak. Aangezien SI over de hele wereld vrijwilligers hebben die lokaal de teams in de gaten houden hebben ze eigenlijk betere scouting dan een gemiddelde club.
Maar goed, 4 jaar geleden kocht ik Djalminha uit brazilië. 3 jaar gelden scouten ze Ronaldinho Asis al...dat is DE charme van CM, het klopt gewoon zo vaak. Aangezien SI over de hele wereld vrijwilligers hebben die lokaal de teams in de gaten houden hebben ze eigenlijk betere scouting dan een gemiddelde club.
Thats like a warez request toch??Op zaterdag 04 augustus 2001 11:20 schreef Thunder00x het volgende:
iets over een warezreq
En je sig heeft ook een spellingsfout
YOU'VE GONE TOO FAR!! YOU'RE OFF THE CASE, GIVE ME YOUR BADGE!
Favo elftal? Bedoel je qua spelers of team? Team = Emmen...simpel. Spelers wordt te moeilijk om dez tijd
...
Wel tippie (maybe) Sladakovix van Heerenveen (in 2001/2 Veendam)...Als je die kan kopen
, waarde knalt naar meer dan 100 miljoen heb ik gezien
na 5-6 jaar...
Wel tippie (maybe) Sladakovix van Heerenveen (in 2001/2 Veendam)...Als je die kan kopen
Beste vrind wette dat
tuurlijk die jongen heeft dan ook zijn opleiding gehad bij Veendam geen wonder 
Maareh heb hem in mijn Veendam campagne (ja laten we eerlijk zijn , dit spel is voor mij de enige kans om Veendam ooit in de eredivisie te zien) 3 jaar gebruikt daarna ontwikkelde hij zich niet meer en kon europees niet meekomen dus heb ik hem maar voor 3 miljoen pond aan PSV verpatst (waar hij 3 jaar op de bank zat). Heeft waarschijnlijk te maken met de random value van zijn potential ability.
Maareh heb hem in mijn Veendam campagne (ja laten we eerlijk zijn , dit spel is voor mij de enige kans om Veendam ooit in de eredivisie te zien) 3 jaar gebruikt daarna ontwikkelde hij zich niet meer en kon europees niet meekomen dus heb ik hem maar voor 3 miljoen pond aan PSV verpatst (waar hij 3 jaar op de bank zat). Heeft waarschijnlijk te maken met de random value van zijn potential ability.
"Better ask questions before you shoot"
kheb even stiekem gekeken en hij heeft een -1 (ik zit toch al in seizoen 9 dus het maakt toch uit)Op maandag 06 augustus 2001 12:02 schreef Chocovla het volgende:
CM is absoluut de beste. Lekker realistisch!
Verwijderd
Een sterk punt van Championship Manager is dat het een super uitgebreide database heeft en bijna alles klopt. Maar ik zie liever ook de wedstrijd zelf ipv een scorebord.
FA Premier League Football Manager 2000 is ook wel een aardige managersim maar jammergenoeg valt ie heel vaak terug naar het windowsbureaublad als ik een wedstrijd opstart (gebeurt niet alleen op mijn computer, maar ook bij anderen).
Ik heb FIFA soccermanager, FA PLM 99 en 2000 en alle drie hebben ze daar last van, als dit niet is opgelost in versie 2001 dan hoef ik 'm niet.
Er is voor mij nog steeds maar 1 managerspel de beste en dat is 'the double' voor de commodore64. Dat spel had gewoon alles, completere C64 voetbalmanagersims bestaan niet. Als je het spel geladen had kreeg je vanzelf een club toegewezen uit de Engelse 3e divisie (met echte spelers). Hiermee moest je maar zien dat je het eerste seizoen doorkwam en als je het goed deed kreeg je vanzelf 3 aanbiedingen van betere clubs aan het eind van het seizoen.
Ik ben al een hele tijd op zoek naar de ROM versie voor de emulator maar tot nu toe is het spel onvindbaar.
FA Premier League Football Manager 2000 is ook wel een aardige managersim maar jammergenoeg valt ie heel vaak terug naar het windowsbureaublad als ik een wedstrijd opstart (gebeurt niet alleen op mijn computer, maar ook bij anderen).
Ik heb FIFA soccermanager, FA PLM 99 en 2000 en alle drie hebben ze daar last van, als dit niet is opgelost in versie 2001 dan hoef ik 'm niet.
Er is voor mij nog steeds maar 1 managerspel de beste en dat is 'the double' voor de commodore64. Dat spel had gewoon alles, completere C64 voetbalmanagersims bestaan niet. Als je het spel geladen had kreeg je vanzelf een club toegewezen uit de Engelse 3e divisie (met echte spelers). Hiermee moest je maar zien dat je het eerste seizoen doorkwam en als je het goed deed kreeg je vanzelf 3 aanbiedingen van betere clubs aan het eind van het seizoen.
Ik ben al een hele tijd op zoek naar de ROM versie voor de emulator maar tot nu toe is het spel onvindbaar.
Ik heb misschien nog een link voor dit spel (kan het hier helaas niet controleren), denk niet dat ik die hier mag . Dus om verder gezeur te voorkomen lossen we het gewoon zo op.
"Better ask questions before you shoot"
Eh dit mag dus net zo goed niet.....Op maandag 06 augustus 2001 14:50 schreef Chocovla het volgende:
Ik heb misschien nog een link voor dit spel (kan het hier helaas niet controleren), denk niet dat ik die hier mag posten dus mag je me wel mailen op ***@***.***
Verwijderd
Waarom zou dat niet mogen?, het spel is uit 1984 en allang niet meer in de winkel te koop of ergens te bestellen (alleen 2e hands misschien nog). Ik heb ook nog eens het origineel, dus een back-up mag altijd.Eh dit mag dus net zo goed niet.....
Verwijderd
Maar die back-up mag je niet aan een ander geven.
En dat het uit 1984 is maakt niets uit. Maar ik vind dit wel kunnen hoor, je vraagt hem om je ff te mailen om je origineel te lenen..toch?
MrRudi,
hoe staat het met die vertaling? loopt het al een beetje en zet je hem online als je hem af hebt? zoja waar en zo nee, is er op een andere manier aan te komen?
hoe staat het met die vertaling? loopt het al een beetje en zet je hem online als je hem af hebt? zoja waar en zo nee, is er op een andere manier aan te komen?
Bij mijn weten heeft Heerenveen Sladakovic uit de amateurs van Emmen gehaald....kijk maar bij zijn historieOp maandag 06 augustus 2001 12:02 schreef Chocovla het volgende:
En net zoals jij doet met Veendam doe ik met Emmen..:D Enige kans op Europees voetbal...in een spelletje

Beste vrind wette dat
Ik denk het niet hoor, al die spelers zijn echt al gespot door de echte scouting. Ik denk gewoon dat CM ook een dealtje heeft met scouts van een aantal clubs die hen wat info doorspeelt.Op zaterdag 04 augustus 2001 20:20 schreef MrRudi het volgende:
N'hleko wordt een grote...volgend jaar naar Europa denk ik...
Ik vraag me eigenlijk af of de CM-serie nog wel te verslaan is, want hoe wil je ooit zo'n database voor elkaar krijgen?
Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet
Verwijderd
Ik heb de meeste in-game teksten af, zoals alle nieuwsberichten, persberichten en de opmerkingen die bij "toekomst" van een speler komen te staan. Alle transferteksten zijn af, en de database met landen, clubs, stadions en prijzen die er gewonnen kunnen worden (ook maar Nederlandse Super Cup aangepast naar Johan Cruijff schaal). De teksten voor de wedstrijden zelf moet ik nog doen, en tevens nog wat in-game teksten die ik vergeten ben (scoutteksten bijvoorbeeld)Op woensdag 08 augustus 2001 15:24 schreef Alfredt het volgende:
MrRudi,
hoe staat het met die vertaling? loopt het al een beetje
Nee die zet ik niet online, en je kan er aan komen door in oktober de nieuwe CM te kopenen zet je hem online als je hem af hebt? zoja waar en zo nee, is er op een andere manier aan te komen?
Verwijderd
ik heb laatst Championship manager voor mn vriend gekocht ( ARGH, wat heeft i toch een schat van een vriendin, huh!
) maar nu klaagt i dat het minstens 10 min. duurt voordat i naar de volgende wedstrijd kan gaan ofzo, ligt dat aan zn pc?
Verwijderd
Dat is HEEL lief van jeOp woensdag 08 augustus 2001 18:34 schreef _Sanniej_ het volgende:
ik heb laatst Championship manager voor mn vriend gekocht ( ARGH, wat heeft i toch een schat van een vriendin, huh!) maar nu klaagt i dat het minstens 10 min. duurt voordat i naar de volgende wedstrijd kan gaan ofzo, ligt dat aan zn pc?
Maar goed...dat het zo lang duurt kan aan verschillende dingen liggen:
- Hoe meer competities hij "aan heeft gezet" bij het opstarten van een nieuw spel, des te meer tijd de computer nodig heeft om alle events te bepalen. Ik heb zelf nu 4 competities aan staan (nederland, Engeland, italie en Spanje) en dan moet ik wel eens een minuutje wachten voordat ie doorgaat.
- Weinig intern geheugen kan ook funest zijn (ik heb 128 MB)
En de processor zal ongetijfeld ook wel invloed hebben, maar minder dan het geheugen volgens mij.
Dat was ik natuurlijk sowieso al van plan, mijn zoveelste cd al (ik heb iets van 5 cd's van cm2, al die verschillende landen versies)... maar dan kan ik hem dus rustig in het nederlands spelen?Op woensdag 08 augustus 2001 16:43 schreef MrRudi het volgende:
[..]
Nee die zet ik niet online, en je kan er aan komen door in oktober de nieuwe CM te kopen
btw. ik weet niet of het nut heeft om het tegen jouw te zeggen, maar een vriend (die hem wel standaard in het nederlands speelt) wees me erop dat de spelereigenschappen in de handleiding anders vertaald zijn dan in het spel zelf. Misschien ook iets om op te letten voor de volgende versie....
iig veel succes ermee.
Verwijderd
USM roeleerde zwaar..zulke shit word nou echt nooit meer gemaaktOp vrijdag 03 augustus 2001 12:58 schreef Sarge het volgende:
Nou dit mag van mij ook overduidelijk zijn, hij staat nog steeds op mijn comp en gaat er nooit meer af : Ultimate soccer manager
Verwijderd
Das wel de bedoeling ja...hoewel ik eerlijk zal toegeven dat het vertalen moeilijker is dan dat ik dacht. Maar goed, ik probeer in elk geval de zinnen natuurlijk over te laten komen en wat "normaler" commentaar erin te zetten dan letterlijke vertalingen. Wat je bij de NOS hoort moet je hier terugzien bijvoorbeeld. (behalve dan die geitenkaas van cruijff)Op woensdag 08 augustus 2001 19:41 schreef Alfredt het volgende:
[..]
Dat was ik natuurlijk sowieso al van plan, mijn zoveelste cd al (ik heb iets van 5 cd's van cm2, al die verschillende landen versies)... maar dan kan ik hem dus rustig in het nederlands spelen?
Ik kan het in elk geval doorgeven aan de vertalers van de handleiding, heb ik zelf niets mee te maken.btw. ik weet niet of het nut heeft om het tegen jouw te zeggen, maar een vriend (die hem wel standaard in het nederlands speelt) wees me erop dat de spelereigenschappen in de handleiding anders vertaald zijn dan in het spel zelf. Misschien ook iets om op te letten voor de volgende versie....
iig veel succes ermee.
Verwijderd
hehe CM1 ownde idd al vet
kep een keer met wrexham iets van 40 seizoenen gespeeld =)
eerst in 1 keer door promoveren(zonder blijven hangen, niet dat dat moeilijk was ofzo
)
en daarna proberen zovaak mogelijk alle 4 de prijzen te winnen in 1 seizoen(league cup, fa cup, kampioenschap en europa cup)
en natuurlijk altijd 4-3-3 spelend(ajax)
hehe dat was echt wild man:P echt te verslavend gewoon:P
ik was eigenlijk altijd zo'n nep club uit 3e divisie.
maar na 40 seizoenen was lol er wel af
alle DM C's en AM C's waren uitegestorven
lol
kep een keer met wrexham iets van 40 seizoenen gespeeld =)
eerst in 1 keer door promoveren(zonder blijven hangen, niet dat dat moeilijk was ofzo
en daarna proberen zovaak mogelijk alle 4 de prijzen te winnen in 1 seizoen(league cup, fa cup, kampioenschap en europa cup)
en natuurlijk altijd 4-3-3 spelend(ajax)
hehe dat was echt wild man:P echt te verslavend gewoon:P
ik was eigenlijk altijd zo'n nep club uit 3e divisie.
maar na 40 seizoenen was lol er wel af
alle DM C's en AM C's waren uitegestorven
lol
Verwijderd
40 seizoenen tering dat is bijna een hele zomervakantie gamen!!! Wat waren toen de mannen waar het omging. Misshien dat je wanneer je overnieuw begint alvast de moeders die deze toekomstige supersterren gaan baren alvast adopteren of vastleggen in een contract hehe
Verwijderd
In CM1 gingen de seizoenen aanzienlijk sneller. In de nieuwe CM's heb je ochtend en middag. CM1 was nog per week/wedstrijd.
Ik heb ook met Cardiff (3e divisie ENG) meerdere malen de Europacup 1 gewonnen.
Standaard Dean Windass, Nick Barmby, Julian Joachim en James Beatty kopen.
Spe(e)l(d)en nu ook allemaal in de Premierleague, dus klopte toen al aardig!
Je had ook CM1 ITA met super keeper Toldo.
CM roelt vet, echt vet.
Ik heb ook met Cardiff (3e divisie ENG) meerdere malen de Europacup 1 gewonnen.
Standaard Dean Windass, Nick Barmby, Julian Joachim en James Beatty kopen.
Spe(e)l(d)en nu ook allemaal in de Premierleague, dus klopte toen al aardig!
Je had ook CM1 ITA met super keeper Toldo.
CM roelt vet, echt vet.
Verwijderd
Koop Jonas Lunden, Zlatan Ibrahimovic, Gomez, Zizi Roberts, helder postiga, chivu, dei (keeper)
Koop Amuroso of Alex van Parma zijn echte wereldspelers, Amuroso is bij mij 2 jaar topscoorder geweest. Oja misschien nog een rara aankoop, koop eens Cedric v/d Gun en zet uhm AMC bij mij werd ie een wereldspeler.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Champman natuurlijk. Op The Dugout staan zoals elk seizoen weer databestanden met de laatste transfers, zodat ik net weer met Feyenoord met Ono, Van Hooijdonk, Leo II en Van Haaren ben begonnen. Collen moest ik zelf nog wel overschrijven, evenals Henk Timmer, maar dan heb je gelijk weer een superactueel spel. Als eerste aankoop natuurlijk gelijk weer Kabba Samura (scoort vaker dan zijn eigen schaduw) en verder zien we wel weer.
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
Verwijderd
Ben zelf nog bezig met Ajax in CM 2000-01 en veel jonkies worden gewoon super na een paar jaar. Mijn doel is een jong en Nederlands team wat wel aardig lukt.
Verder gebruik ik ook de echte ajaxopstelling.
Mijn huidige basiselftalteam in 2005-06: v.d. Ban, Chivu, Passanen, Heitinga, G van Dijk, v.d. Vaart, J de Boer, v.d. Gun, Hersi, v.d. Meyde, Hosé.
Geen enkele andere game kan tippen aan de CM serie, heb ook USM gespeelt, maar da's kinderspeelgoed. CM is het echte werk. Ik speel 'm ook in een window, dus als ik moet wachten ga ik gewoon GoT'n ofzo.
Verder gebruik ik ook de echte ajaxopstelling.
Mijn huidige basiselftalteam in 2005-06: v.d. Ban, Chivu, Passanen, Heitinga, G van Dijk, v.d. Vaart, J de Boer, v.d. Gun, Hersi, v.d. Meyde, Hosé.
Geen enkele andere game kan tippen aan de CM serie, heb ook USM gespeelt, maar da's kinderspeelgoed. CM is het echte werk. Ik speel 'm ook in een window, dus als ik moet wachten ga ik gewoon GoT'n ofzo.
CM is zeker weten de beste.
Ik ze allemaal uit hun serie en ze worden echt elke vet beter.
Waar ik het mee eens ben is het gebrekkige Nederlands, maarja het blijft wel grappig natuurlijk.
Het leukste vind ik van niets iets maken.
Pak een club uit de converence leage (Engeland) of uit de Regional liga uit Duitsland.
Als je dat op bouwt ... dat is gewoon gaaf.
Overigens is het wel zo dat je spelers kunt maken en/of breken.
BIjvoorbeeld: ik kocht 2 seizoenen geleden Jeffrey de Visscher van Twente toen ik nog in de regional liga speelde.
Dat ventje bakte er toen ik Twente was al niet zoveel van, maar als je hem maar blijft opstellen ...
Nu vang ik er met gemak 30 miljoen voor (ben ondertussen al kampioen v/d bundesliga geweest en ik heb net ff in de championsleage Benfica verslagen en ik begin zo ff aan Celtic
).
Overigens de namen die ik zie langskomen kloppen als een bus !
Ook wil ik jullie ff wijzen op een Rus die bij Roter speelt.
Hij heet Roman (euh) nog iets ... lol.
Briljante speler !
Als je zoekt naar spelers kun je na mijn idee het beste in het oostblok zoeken of in Scandinavie. Ze schijn daar verhoudingsgewijs er goedkoop en leveren veel op !
Ik ze allemaal uit hun serie en ze worden echt elke vet beter.
Waar ik het mee eens ben is het gebrekkige Nederlands, maarja het blijft wel grappig natuurlijk.
Het leukste vind ik van niets iets maken.
Pak een club uit de converence leage (Engeland) of uit de Regional liga uit Duitsland.
Als je dat op bouwt ... dat is gewoon gaaf.
Overigens is het wel zo dat je spelers kunt maken en/of breken.
BIjvoorbeeld: ik kocht 2 seizoenen geleden Jeffrey de Visscher van Twente toen ik nog in de regional liga speelde.
Dat ventje bakte er toen ik Twente was al niet zoveel van, maar als je hem maar blijft opstellen ...
Nu vang ik er met gemak 30 miljoen voor (ben ondertussen al kampioen v/d bundesliga geweest en ik heb net ff in de championsleage Benfica verslagen en ik begin zo ff aan Celtic
Overigens de namen die ik zie langskomen kloppen als een bus !
Ook wil ik jullie ff wijzen op een Rus die bij Roter speelt.
Hij heet Roman (euh) nog iets ... lol.
Briljante speler !
Als je zoekt naar spelers kun je na mijn idee het beste in het oostblok zoeken of in Scandinavie. Ze schijn daar verhoudingsgewijs er goedkoop en leveren veel op !
Wessie ... member of the Noizy Cows !!!
Ben nu bezig met ASRoma heeft iemand nog een goeie taktiek
Oja Neil Alexander en Alex Manniger zijn superkeepers. Oja die gratis keeper Alejandro is

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Ik speel met een 4-4-2 opstelling.
Die 4 man op het middenveld speelt in een ruit vorm (dus een aanvallende middenvelder en een verdedigender).Ik verander dat heel iets als de tegenstander echt vet beter is dan ik ben. Dan zak de aanvallende middenvelder terug tot de een normale middenvelder.
Ook is het wel handig om je posities dubbel bezet te hebben, want soms wordt ik niet goed van die rode kaarten (wel goed voor een disiplinaire straf) dusja.
Die 4 man op het middenveld speelt in een ruit vorm (dus een aanvallende middenvelder en een verdedigender).Ik verander dat heel iets als de tegenstander echt vet beter is dan ik ben. Dan zak de aanvallende middenvelder terug tot de een normale middenvelder.
Ook is het wel handig om je posities dubbel bezet te hebben, want soms wordt ik niet goed van die rode kaarten (wel goed voor een disiplinaire straf) dusja.
Wessie ... member of the Noizy Cows !!!
Verwijderd
Bla bla bla. Ronaldo kopen na een seizoen met vvv in de totodivisie geloof je het zelf
dacht het ook niet. Usm wordt gemaakt door Sierra en is heel onrealistisch en cm wordt nu eenmaal gemaakt door liefhebbers toch een verschilletje dacht ik zo.

Verwijderd
Zo soms is voetbal in reallife ook wel leuk Celtic en Feyenoord (kakkerlakken) verslaan in een week
hehehe
wie riep mij?Op vrijdag 31 augustus 2001 11:44 schreef Nld.DarIPP het volgende:
Zo soms is voetbal in reallife ook wel leuk Celtic en Feyenoord (kakkerlakken) verslaan in een weekhehehe
Pagina: 1