Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Wwortel
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 12-02 16:23
Ik zoek een?
Upgradeset bestaande uit een CPU, RAM-geheugen en moederbord.[/i]

Wat is je budget?
Maximaal 350 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Tot heden heb ik alles onderzocht en kwam ik uit op de volgende componenten:
- AMD Ryzen 5 3600
- MSI B450-A Pro Max
- Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D30BESBK (16GB DDR4 3200 Mhz CL16

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem heeft op het moment een Corsair 750 Watt voeding, 16 GB 1600 Mhz DDR3 RAM, GTX 1070 TI, een Samsung 850 250GB SSD met een ASRock Extreme 4 Z77 Moederbord samen met een Intel Core i5 3570k.
Het systeem wordt gebruikt voor alles, behalve veelzijdig video- of fotobewerking. Voornamelijk productiviteit en gaming. De CPU wordt op het moment flink als bottleneck opgemerkt tijdens deze activiteiten en wil ik dus vervangen, waardoor ik drie componenten zoek.

RGB is welkom, maar niet voor meer dan 10 euro extra.

Zijn er ideeën over de drie gekozen onderdelen, zodat ik eventueel het e.e.a. kan veranderen of onderzoeken voordat ik het bestel?

Hartelijk bedankt!

EDIT: Besteld! Hartelijk bedankt voor de hulp. :)

Beste antwoord (via Wwortel op 03-02-2020 16:53)

Het is handig als je flink gaat overklokken met een Ryzen 9 3950X. Dan heb je een gewoon een flinke stroomvoorziening nodig. Lijkt mij in jou geval dus niet echt interessant. Ik zou zeggen snel bestellen voordat de CPU en het geheugen weer duurder wordt. Welke voeding heb je eigenlijk en hoe oud is die?

-The_Mask- wijzigde deze reactie 03-02-2020 16:24 (8%)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Alle reacties

• bierschuit
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16:40
Volgens mij moet deze TUF van Asus ook een goed bord zijn, met wat meer power delivery dan de MSI Pro Max.
pricewatch: Asus TUF B450-Pro Gaming

Verder heb je een juiste kit samengesteld.

• Wwortel
De TUF is wel alweer een jaar ouder en ook 20 euro duurder, wat doet de extra power delivery in de praktijk, is het echt merkbaar, zoals betere fps bijvoorbeeld?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!
Het is handig als je flink gaat overklokken met een Ryzen 9 3950X. Dan heb je een gewoon een flinke stroomvoorziening nodig. Lijkt mij in jou geval dus niet echt interessant. Ik zou zeggen snel bestellen voordat de CPU en het geheugen weer duurder wordt. Welke voeding heb je eigenlijk en hoe oud is die?

-The_Mask- wijzigde deze reactie 03-02-2020 16:24 (8%)

AMD Nieuwsdiscussie

• bierschuit
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16:40
Nee,waarschijnlijk geen betere performance in dit segment dat je merkt. Wat minder in warmte afgifte, misschien iets langere levensduur v/h bord indien merkbaar, eventueel stabielere processor.
-The_Mask- schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:23:
Ja, flink overklokken met een Zen 2. Zoveel valt er niet te klooien met die hele AMD architectuur. Het enige wat er een beetje mogelijk is is PBO draaien en wat met de FCLK spelen om je snelle DDR4 RAM 1:1 te zetten.

bierschuit wijzigde deze reactie 03-02-2020 16:28 (62%)

• VoedoeAndVodka
  • Registratie: mei 2015
  • Nu online
De MSI heeft de betere stroomvoorziening van de 2.
https://i.redd.it/2iwdy5wrrly31.png

• Wwortel
Ah, overclocken of upgraden ga ik niet doen. Mijn voeding is een coil whining :( Corsair gs 700. Bestellen dan maar?

EDIT: Besteld! Amazon.de voor geheugen en Megekko voor moederbord + CPU.

Wwortel wijzigde deze reactie 03-02-2020 16:52 (24%)

• Wwortel
@-The_Mask- Deze: pricewatch: Corsair Gaming GS700 (2013 Edition) Op het moment loopt ie ook weer een hoop herrie te maken!

• VoedoeAndVodka
  • Registratie: mei 2015
  • Nu online
Welk geheugen heb je trouwens besteld? Want de laatste is tijdelijk iets goedkoper & 3200mhz/CL16 ipv 3000mhz/CL16

pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D30BESBK

pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK
Dat is de betere en de meer moderne van de twee. Maar je kunt hem altijd vervangen natuurlijk. ;)

pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W is al een goede stap vooruit.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True