iPhone 11 - iOS 13.3.1 - XCode Issue

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electr0n
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 21:53
Allen,

Hopelijk ben ik niet de enige en hebben jullie misschien een idee.
Ik heb een IPA file die ik sign met mijn eigen iCloud Certificaat. (Deze is altijd 6/7 dagen geldig).
Die 'sideload' ik naar mijn iPhone en start daarna de APP. Normaal gesproken kan ik dan de app starten en werken. Echter sinds iOS 13.3.1 klapt de applicatie er meteen uit op dezelfde manier als je certificaat is verlopen. Zijn er meerdere mensen die issues hebben met Xcode/Sideload/Sign issues?

Zo ja, wat kunnen we er tegen doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dat is een bekend probleem met iOS 13.3.1 en heb ik ook een paar weken geleden gemeld in het iOS 13 topic m.b.t. de beta. Het lijkt er op dat dit komt door embedded frameworks in een app, iOS 13.3.1 weigert die te accepteren met een normale Apple ID - zelfs als ze prima gesigneerd zijn. En ik zeg "lijkt", want met een aantal aanpassingen heb ik een andere app er op kunnen sideloaden terwijl er naar mijn weten nog steeds gewoon een aantal frameworks in zitten. Echter, dat sideloaden van mijn aangepaste IPA werkte alsnog niet met XCode tot dusver (tenzij ik misschien het bash scriptje om de boel vanaf de terminal te signeren heb verkloot, dat zou niet perse ondenkbaar zijn :+); enkel met AltServer. Wat AltServer anders doet... Tja, dat wilde de developer niet laten weten. ;) Maar die heeft zelf besloten om alle frameworks in zijn apps om te bouwen naar statische libraries, die geven namelijk sowieso geen problemen. Ik heb zelf een vaag vermoeden dat frameworks niet perse direct het probleem zijn, maar PlugIns (die leunen op frameworks); maar daar heb ik nul bevestiging voor noch de opties om dat te onderzoeken. Om het met AS te laten werken heb ik de app in kwestie aardig moeten strippen (geen widgets, geen Watch-app, etc.), maar uiteindelijk werkte het wel. Ik kom er nog wel een keer achter hoe ik XCode hetzelfde kan laten doen, want als AS het kan: dan moet het met XCode ook lukken. Ik zie iets over het hoofd, maar weet nog niet wat.

Ik heb gelukkig een developer account, maar schrijf her en der wat tutorials voor mensen met een normaal Apple ID, en daar is dit nogal een probleem. Tot mijn grote ironie was het voor Windows gebruikers eerst toen Impactor verrot ging een advies om een VM te draaien met MacOS om zo met XCode alsnog te kunnen signen. Nu is het andersom: MacOS gebruikers moeten een Windows VM starten om de app te sideloaden. (Kan ook wel vanaf MacOS, maar ga maar eens uitleggen en het veilig rondbrijen om tig a-technische figuren plugins te laten inladen in Mail.app. Dan is serieus een uitleg om een VM te starten nog simpeler.)

Kort gezegd komt het hier op neer:
óf de developer van de app die je wilt sideloaden moet frameworks vervangen voor static libs
óf je moet downgraden naar iOS 13.3 die op het moment dat ik dit schrijf nog gesigned wordt door Apple
(^ In principe kan je een back-up maken van 13.3.1, dan de .plist aanpassen om "13.3" als versionstring te hebben in plaats van 13.3.1 en dan herstelt de backup ook doodleuk op je 13.3 install. Aanraden doe ik het niet, want wie weet levert het later gezeik op en dan heb ik 't weer gedaan. :+)
óf je moet hopen dat het een bug is en Apple 't fixt in 13.3.2 (onwaarschijnlijk om eerlijk te zijn)
óf jet moet een Developer membership kopen van $99, dan ondervindt je geen enkel probleem met sideloaden; frameworks, PlugIns, whatever: maakt niet uit, het zal gewoon werken. Plus hoef je dan maar eens per 365 dagen te signen in plaats van eens per 7 dagen.

Either way: good luck. :)

[ Voor 35% gewijzigd door WhatsappHack op 04-02-2020 04:55 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electr0n
WhatsappHack schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 04:45:
<Even wat ingekort>

Kort gezegd komt het hier op neer:
óf de developer van de app die je wilt sideloaden moet frameworks vervangen voor static libs
óf je moet downgraden naar iOS 13.3 die op het moment dat ik dit schrijf nog gesigned wordt door Apple
(^ In principe kan je een back-up maken van 13.3.1, dan de .plist aanpassen om "13.3" als versionstring te hebben in plaats van 13.3.1 en dan herstelt de backup ook doodleuk op je 13.3 install. Aanraden doe ik het niet, want wie weet levert het later gezeik op en dan heb ik 't weer gedaan. :+)
óf je moet hopen dat het een bug is en Apple 't fixt in 13.3.2 (onwaarschijnlijk om eerlijk te zijn)
óf jet moet een Developer membership kopen van $99, dan ondervindt je geen enkel probleem met sideloaden; frameworks, PlugIns, whatever: maakt niet uit, het zal gewoon werken. Plus hoef je dan maar eens per 365 dagen te signen in plaats van eens per 7 dagen.

Either way: good luck. :)
Oke ik had al een vermoede dat dit de reden zou zijn.
Baal er wel ontzettend om want het kwam mij wel goed uit dat ik dit op mijn eigen Mac kon doen.
Ik zou eens kunnen spelen met de tips die je geeft.

Er is geen trial versie ofzo he?
Althans had ik niet gezien. Als ik het 7 dagen kon proberen dan kon ik er nog eventueel over nadenken.
Zeker dat ik geen zin heb om mijn iPhones op het oude software te laten draaien.

Heb jij trouwens advies voor een goede sideloader die wel werkt dan? Op MacOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electr0n
Via AltDeploy op zijn twitter dit gevonden:

Riles 🤷‍♂️
@rileytestut
·
Jan 31
progress update: NES, SNES, GBA, and GBC cores have all been converted to static libraries and now work on iOS 13.3.1 ✅ N64 is a little more complex because Mupen assumes plug-ins are always loaded dynamically, but already making good progress on it

Dus ik denk dat jij het inderdaad goed hebt.