Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Oordeel spachtelputz wanden

Pagina: 1
Acties:

• Lingertje92
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 13-02 16:47
Goedemiddag iedereen,

Afgelopen weekend is er bij ons op de wanden in de woonkamer, hal en trap spachtelputz aangebracht. Dit hebben wij laten doen door een aannemer via Werkspot.

Naar mijn mening is dit aardig verprutst maar daar moet bij gezegd dat ik er niet veel verstand van heb. Vandaar dat ik graag mensen met wat meer ervaring hiermee om advies wil vragen.

Op bovenstaande afbeelding zijn veel krassen in het stucwerk te zien, dit is op veel muren het geval. (klik op afbeeldingen voor groter formaat)

Het hoekmuurtje naast het deurkozijn is de spachtelputz amper aangebracht.

Op de hoeken van de dag zijn de hoekstukken die door de aannemer zijn aangebracht nog te zien.

Woensdag komt de aannemer terug om hier samen met ons naar te kijken en eventueel reparaties te doen. Nu is mijn vraag zijn dit soort dingen te accepteren bij spachtelputz of is dit het werk van een onervaren stukadoor?

• Rollo75
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 19:23
Nope, dit is ronduit prutswerk

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Nu online
Had je granol besteld? :+

Wat een prutswerk. Ik snap werkelijk niet dat iemand dat zo af durft te leveren. Dit zou ik niet accepteren.

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Nu online
Dit dus, dit hoort een fijn en vrij regelmatig patroon te geven. Die krassen is gewoon lomp werk.

• Lingertje92
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 13-02 16:47
Was het maar zo! En zelfs dan :P

Het is mij inmiddels wel helder aan het worden dat dit gewoon prutswerk is..
Zou dit te herstellen zijn door er nog een laag spachtelputz overheen te smeren, zoals de aannemer woensdag wilt gaan doen? Wat ik vooral lees is dat spachtelen over spachtelputz geen mooi effect geeft en dat het eerst weer glad gestuct moet worden.

• BastaRhymez
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20:28
Hopelijk heb je de beste man nog niet betaald... Wat een prutswerk :X

Een laag spachtelputz er overheen, gaat geen mooi effect geven. Het mooiste resultaat is alles glad schuren (of stuccen, maar ook dat geeft imho een minder eindresultaat) en dan opnieuw laten aanbrengen. Alleen het gladschuren gaat ontzettend veel stof opleveren. Weet niet of je daar op zit te wachten.

• De Rikster
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01:10
Die eerste Foto lijkt meer op lelijk uitgevoerde Barokputz...

Die hoeken kunnen ook gewoon netter, dik prutswerk eigenlijk.
Zou dit te herstellen zijn door er nog een laag spachtelputz overheen te smeren, zoals de aannemer woensdag wilt gaan doen?
Nee, eerst pleisteren en opnieuw voorstrijken en dan poging twee. Al zou ik daar wel mee opletten gezien deze resultaten. Laat hem in ieder geval alle risico's op hechting tgv dit debacle overnemen.

• Biohazzard21
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:29
Firma Beun de Haas is langs geweest zo te zien ;-)

• mierenfokker
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20:04
Biohazzard21 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:39:
Firma Beun de Haas is langs geweest zo te zien ;-)
Op zaterdag.. Goedkoopste uitgekozen?

• Glenfiddich
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20:41

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

Prutswerk. Dat kan ik zelfs beter. Letterlijk, want een tijdje terug heb ik zelf (voor het eerst) een muurtje gespachtelputzt en dat ziet er veel beter uit dan dit.

Mooi fout is niet lelijk

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True