Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-11 14:33
Hallo,

Ik hoop dat ik dit topic start op de juiste plaats.

Als absolute domotica leek wil ik graag wat Nedis lampen aanschaffen om zo het licht te bedienen met mijn GSM.

Dit merk is een pak goedkoper als bijvoorbeeld Phillips.

Maar hoe zit het met security ? Wat gebeurt er met gevoelige data etc ? Worden deze toestellen vaak geupdate om lekken te dichten ?

EDIT - al wat opgezocht ondertussen:

Zijn er bijvoorbeeld lampen die op Wifi werken en meer open source zijn. Lampen die ik dan kan aansturen via mijn raspberry PI met Domoticz op ? Dan kan ik op de raspberry een VPN zetten en ze van daar op de GSM aansturen (zonder er data naar derde partijen gaat).

Grtz
Wux

[ Voor 30% gewijzigd door SmokingSig op 03-02-2020 14:19 ]

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Zie het topic over Action - LSC connect - beveiliging inrichten

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dit soort wifi lampen zijn meestal gebaseerd op het tuya platform. Deze zijn dan verbonden met een cloud server van Tuya (meestal ergens in China, tenzij de leverancier ook het cloud gedeelte doet).

Veel van deze dingen (maar niet allemaal) gebruiken een ESP chip. Deze is vaak te flashen met andere firmware, zoals Tasmota, ESPEasy, ESPHome, zodat je ze zonder cloud en in eigen beheer in je domotica software kunt gebruiken zonder dat je de cloud van de fabrikant gebruikt.

In het door @francisp genoemde topic gaat het over de Action ledlampen en gadgets, maar het idee is hetzelfde.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-11 14:33
Bedankt voor de reacties maar dit topic mag verwijderd worden. Reeds gevraagd aan mods...

[ Voor 8% gewijzigd door SmokingSig op 05-02-2020 15:19 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:54

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topics worden doorgaans niet verwijderd; het forum is immers een naslagwerk, ook voor degenen na jou met een zelfde vraag.

Wise enough to play the fool

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:29

franssie

Save the albatross

Dan ook maar de link naar het genoemde topic Action - LSC connect - beveiliging inrichten

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1