Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavePC
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-01-2024
Beste,

Mijn computer gebruikt standaard 10GB ram als ik deze net opstart, nu komt dit waarschijnlijk door de niet-wisselbare pool die al 8,1GB gebruikt. Zie bijlage.

http://prntscr.com/qwrwm0 (Taakbeheer - Prestaties)
http://prntscr.com/qwrys8 (Taakbeheer - Processen)

Mijn vraag is wat kan ik aan dit hoge RAM gebruik doen?

[ Voor 13% gewijzigd door DavePC op 03-02-2020 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Eerst checken wat er zo veel verbruikt?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Open eens een command-prompt met Administrator-rechten en voer het volgende uit:

sc config NDU start= disabled

Start je computer opnieuw op.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:17
https://docs.microsoft.co...nternals/downloads/rammap Hier kan je een soort taakbeheer XXL downloaden vanaf de windows site.
Geeft een snel overzicht van welke taken nu veel kosten. (Ook taken die taakbeheer verbergt).
Ik liep paar weken tegen zelfde probleem aan. Wat blijkt: Zelfs als je skype niet ingelogd bent, en je hem met cc cleaner niet automatisch laat opstarten, heb je toch een soort achtergrond-programma ervan. Dit nam bij mij bijna 0.5 GB RAM in. (Is niet veel op huidige 16/32 GB RAM pc's, maar bij mijn 8 GB tikt het wel aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavePC
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-01-2024
PD2JK schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:24:
Open eens een command-prompt met Administrator-rechten en voer het volgende uit:

sc config NDU start= disabled

Start je computer opnieuw op.
Dit heeft gewerkt! Ben wel benieuwd wat dit precies heeft gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het heeft de 'windows network data usage'-service uitgezet. Hier kán een memory leak inzitten i.c.m. bepaalde netwerkkaart-drivers. Zit er schijnbaar sinds Windows 8 in.

Je zou ook je netwerkkaart-drivers kunnen updaten en de NDU-service weer aan kunnen zetten. Kijken of het lek weg is. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door PD2JK op 03-02-2020 11:33 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:17

nelizmastr

Goed wies kapot

PD2JK schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:33:
Het heeft de 'windows network data usage'-service uitgezet. Hier kán een memory leak inzitten i.c.m. bepaalde netwerkkaart-drivers. Zit er schijnbaar sinds Windows 8 in.

Je zou ook je netwerkkaart-drivers kunnen updaten en de NDU-service weer aan kunnen zetten. Kijken of het lek weg is. ;)
Met name die ellendige Killer netwerkkaarten hebben er last van. Sowieso die dingen niet gebruiken met die grafdrivers, maar als het toch moet, updaten die handel en pronto :Y)

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1