Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Mijn vriendin heeft een Mi 9T en gaat binnenkort haar scherm laten repareren.
Om niet meteen de complete telefoon te hoeven wipen zit ik te kijken naar alternatieve opties.
Een gastaccount is iets wat wordt aangeboden, waarbij je een wachtwoord moet invullen om deze weer te deactiveren.

Mijn vraag is:

Wanneer ik dit aanzet, kan de "monteur" dan een backup maken van de telefoon om zo alsnog toegang te krijgen tot bepaalde data? (foto's, berichten, mail)

Het internet geeft meer aan hoe handig het gastaccount is maar niemand schrijft iets over de privacy aspecten. Mogelijk weet iemand hier meer over.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:07

13art

Moderator Mobile
Interessante vraag. Ik vermoed dat dat niet zo makkelijk zou gaan. Sowieso zijn de rechten van een guest account meer beperkt. Maar ook een admin kan niet de data zien van het guest account aldus deze pagina. Andersom zal dus zeker het geval zijn. Het zou zomaar kunnen dat een guest account niet eens de mogelijkheid heeft voor het maken van een backu/verplaatsten van bestanden.

Zonder een wachtwoord van het main account kan je ook geen backup maken van de gegevens aangezien deze encrypted zijn. Alles bij elkaar lijkt het me dus niet zomaar mogelijk om via een gast account bij de gegevens van de hoofdgebruiker te komen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Dank voor de bronnen. Als inderdaad de gehele structuur niet eens op je computer verschijnt dan zal het wel goed komen. Ik verwacht niet dat een simpele reparatiezaak een licentie heeft op XRY of UFED.