Dit is een vrij oud topic dat nu naar boven gehaald wordt, wellicht is het handiger om er zelf een nieuwe aan te maken.
Het lijkt alsof de WiFi antenne van de "deeper" heel slecht is, in het beste geval zou je deze kunnen vervangen, maar dat lijkt me niet simpel en dan verlies je mogelijk waterdichtheid e.d.. Maar denk er ook aan dat je niet die 'deeper' inbouwt in een metalen behuizing, dat reflecteerde alle signalen en daardoor rijkt het minder ver.
Een andere optie is een betere ontvangende antenna. Het probleem hierbij is dat je "noise" ook versterkt, maar in het bos/bij water zal dat niet je grootste zorg zijn.
Ook is het niet ideaal, als de 'deeper' een slechte antenne heeft, kan hij simpelweg niet zo ver 'stralen' of heeft hij te veel verlies bij het ontvangen.
Een oplossing is om een 'directionele' WiFi antenne te gebruiken. Je kan deze antenne dan richten op de voerboot waardoor het binnenkomende en uitgaande signaal sterker is en je potentieel ook minder ruis opvangt (van andere storingsbronnen die uit een andere hoek komen).
Ik vermoed echter dat dit niet heel gemakkelijk gaat met een smartphone.
Je moet dus de antenne van een van de twee (of beide) apparaten verbeteren, andere optie is om een repeater 'er tussen in' te plaatsen. Maar dan zou je ergens op de helft een repeater moeten plaatsen, wat mij niet heel praktisch lijkt.
Het komt er op neer dat je beter dichterbij kunt gaan zitten, of je geld terugvragen