Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wankel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-06 19:16
Ik probeer meerdere pennen tegelijk te gebruiken met een Wacom Intuos3.

De driver vraagt de pen om z'n toolid , zodat je drie pennen naast je tablet kunt leggen en er eentje als grijs potlood kunt instellen, de volgende als blauwe kwast en de laatste als groene stift. Als je dan de andere pen pakt, herkent de driver dat en geeft het door aan de software, die vervolgens de switch bruikbaar maakt.

Ik kan beide pennen gebruiken, maar het lukt me niet om ze als verschillende pennen te laten herkennen.

Er staat me vaag bij dat het vroeger, met seriele Intuos2 tablets, 'just worked'.

Enig idee waar verder te zoeken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChevyVanDude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-02-2024

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Geen concreet idee, maar indien je een beetje door wat programmatuur kan lopen, kijk dan eens wat (en hoe) Digimend het aanpakt (voor jou vraag over de toolid).

Zijn het ook 3 dezelfde (digitale) pennen? Welke software/driver gebruik je/ of wil je gebruiken?

Zelf moet ik ook nog kijken of mijn Huion H950 op Linux (MX en Manjaro), voor die drivers ga ik naar DigiMend:

https://github.com/DIGImend/digimend-kernel-drivers

En waarschijnlijk ben jij ook uitgekomen bij:
https://github.com/linuxwacom/

Hopelijk kan je er iets mee :)

Als het echt niet anders kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wankel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-06 19:16
Bedankt voor je reactie. Huion-tablets heb ik online bekeken, ik ben onder de indruk van de goede reacties. Uiteindelijk toch voor een oudere Wacom gekozen. De ondersteuning onder Linux is al best lang goed, en in het verleden heb ik er goede ervaring mee gehad.

Drie pennen was als voorbeeld; het zijn er momenteel twee: een gewone en een airbrush. Als ik het aan de praat krijg eventueel uit te breiden.

Wacom wordt standaard goed ondersteund, als toepassingen denk ik vooral aan Krita en Mypaint. Krita heeft uitgebreide instelmogelijkheden/curves voor drukgevoeligheid, helling en rotatie, maar die weer aan een specifieke pen koppelen heb ik nog niet gevonden.

Je brengt me wel op het idee om ook op het Krita forum te vragen (zoeken levert geen treffers). Als ik gevonden heb waar het te configureren is, zal ik het hier ook weer laten weten. Tot die tijd: geen bericht, niets gevonden; ik blijf open staan voor tips!