Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okam2468
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09-09-2021
Sinds 4 dagen geleden krijg ik meerdere keren per dag blauw scherm van windows.
Elke keer is de code anders.
De codes die ik al heb gehad zijn:
  • IRQL not less or equal
  • System service exception
  • memory management
  • kernel security check failure
  • page fault in nonpaged area
  • kernel mode heap corruption
  • Driver overran stack buffer
Ik zit op een prefab HP Pavilion 570-p022nb desktop.
Logboek zegt kritiek kernel-power ID 41 taakcategorie 61 aan.

Ik heb al de mogelijke windows updates teruggedraaid, ram gecontroleerd via de windows software(waren geen fouten te vinden), virusscanner laten lopen Gdata en windows defender, alle drivers die ik kon vinden geupdate. Net de harde schijven gecontroleerd op fouten en er zijn er geen gevonden.
Alles wat ik gecontroleerd heb zegt dat er niets aan de hand is. Ik heb geen nieuwe hardware of software geinstalleerd in de tijdperiode dat de problemen zijn gestart.

Wat moet ik doen met een dmp bestand?
Ik heb windbgpreview geinstalleerd ervoor maar weet niet goed wat ik ermee moet doen om het probleem duidelijker te maken.

Hopelijk kan iemand me hier mee helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je RAM of CPU of SSD is stuk. Draai memtest voor dat je verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okam2468
johnkeates schreef op zondag 2 februari 2020 @ 23:05:
Je RAM of CPU of SSD is stuk. Draai memtest voor dat je verder gaat.
Memtest gedraaid, er zijn geen problemen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Okam2468 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 23:30:
[...]

Memtest gedraaid, er zijn geen problemen gevonden.
Da's snel. Meestal duurt 12h of meer memtest draaien toch echt minimaal 12h :P
Al je meldingen duiden op een hardware probleem, of in elk geval geheugencorruptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okam2468
johnkeates schreef op zondag 2 februari 2020 @ 23:34:
[...]

Da's snel. Meestal duurt 12h of meer memtest draaien toch echt minimaal 12h :P
Al je meldingen duiden op een hardware probleem, of in elk geval geheugencorruptie.
Ik heb de memorytest van windows zelf laten draaien. Die was redelijk snel klaar. Hoe dat komt weet ik ook niet.

Ondertussen de cpu test van intel laten draaien. Die zegt dat alles ok is met de cpu. Was ook redelijk snel klaar dus heeft geen stresstest gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
memtest86+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-09 13:52

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Zet de PC uit, haal de stekker er uit en druk een paar keer op de "aan knop" om 'm te ontladen en schroef de kast open.

Kijk of alle connectors nog goed aangesloten zitten, of dat je op het oog ziet dat er iets mis is (heel veel stof bijvoorbeeld).
-----

Als dat niet helpt, ga je troubleshooten, vaak komt dat neer op het uitsluiten van problemen.

RAM modules checken kan inderdaad via software en is zeker aan te raden, maar als je bijvoorbeeld twee RAM modules hebt, kun je om de beurt proberen wat er gebeurd als je de ander eruit haalt (eerst uitzetten, dan de module er uit halen).

Mocht dat geen nut hebben, dan kun je overwegen Windows te installeren op een tweede schijf, hiermee sluit je uit dat het een probleem is met Windows/Software én of het een probleem is met je SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 17:48
Je moet memtest 86 12 uur laten draaien, niet de memory tool van windows.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:46
Zomaar een vraagje , heb je toevallig KB4532695 geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okam2468
ivo1969 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:29:
Zomaar een vraagje , heb je toevallig KB4532695 geïnstalleerd?
Die was geïnstalleerd ja. Die is er al terug af. probleem blijft wel aanwezig.
Heeft gelopen vanaf bootable usb. Heeft geen fouten gevonden.
Accretion schreef op maandag 3 februari 2020 @ 00:33:
Zet de PC uit, haal de stekker er uit en druk een paar keer op de "aan knop" om 'm te ontladen en schroef de kast open.

Kijk of alle connectors nog goed aangesloten zitten, of dat je op het oog ziet dat er iets mis is (heel veel stof bijvoorbeeld).
-----

Als dat niet helpt, ga je troubleshooten, vaak komt dat neer op het uitsluiten van problemen.

RAM modules checken kan inderdaad via software en is zeker aan te raden, maar als je bijvoorbeeld twee RAM modules hebt, kun je om de beurt proberen wat er gebeurd als je de ander eruit haalt (eerst uitzetten, dan de module er uit halen).

Mocht dat geen nut hebben, dan kun je overwegen Windows te installeren op een tweede schijf, hiermee sluit je uit dat het een probleem is met Windows/Software én of het een probleem is met je SSD.
Ik heb nagekeken of ik nog garantie heb en dat is het geval. Aangezien ze altijd lastig zijn als je er zelf aan zit met garantie ga ik er niet aan zitten en hem gewoon aanmelden voor garantie.

Ik ben redelijk zeker dat het niet komt door iets dat ikzelf heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okam2468
Het probleem is opgelost.

Ik had nog garantie, gelukkig.
De winkel heeft alle hardware langer dan 24 uur getest en niets gevonden.

Het probleem lag bij de CPU. Het was bij een combinatie van 3 programma's die de CPU deden vastslaan.
Firefox, mediaplayer classic en windows explorer.
Alleen geen enkel probleem, daardoor brachten de testen ook niets op. De drie samen was max 10 minuten werken.
Zolang die combinatie niet op stond werkte de pc zoals normaal.
Dat is ook de reden dat ze niets vonden, ze wilde mij ook niet geloven tot dat ik het mocht tonen.
Vanaf ik begon zoals ik altijd deed sloeg hij vast. De eerste keer dachten ze nog dit is toeval, de 30 keer erna niet meer. Ze konden niet meer testen, hij sloeg vast bij alles wat ze deden.

Vanaf de cyclus van vastslaan begon hebben ze niets meer met de pc kunnen aanvangen.
Ze hebben het probleem niet kunnen vaststellen in de winkel zelf maar hebben hem voor reparatie opgestuurd.
Daar hebben ze de CPU vervangen en het probleem is weg.

Ik heb mijn pc terug en de winkel is een verhaal van de pc die zijn eigenaar haatte rijker.
Pagina: 1