MacBook Pro 2017 SSD upgraden of NAS van 8TB bouwen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salah94
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-09-2024
Mijn vraag

ik heb een macbook pro gekocht maar het is 128GB storage en dat vind ik beetje weinig moet ik hem upgraden naar 256gb of zou het beter als ik een NAS van 8 of 6 TB ga bouwen kunnen jullie een advies geven want ik heb geen ervaring met macbook of met NAS.
en kan ik die nas gebruiken als een externe hardschijf ik ga vanuit dat ik altijd internet verbinding heb.
Alvast bedankt.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook pro 2017 i5 128gb 8gb ram
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:07

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Een NAS lijkt mij verstandiger, als je het budget ervoor hebt. Daar kan je gelijk TimeMachine op draaien voor je MBP en je bestanden zijn ook beschikbaar voor andere apparaten, zoals je iPhone (ervan uitgaande dat je die ook hebt).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dat ligt er aan wat je allemaal wilt opslaan. Ik heb zelf aan een 1tb ssd genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Afhankelijk van welk 2017 model je hebt kun je wel (Function Keys / non-Touchbar model) of niet (Touchbar model) de SSD vervangen. Als je 'm wel kunt vervangen, kan dit alleen met een Apple-eigen model, en niet met een NVME SSD die je in de Pricewatch kunt vinden.

Een NAS kun je gebruiken als externe opslag, en eventueel van buiten je netwerk via het Internet benaderen (maar als je het niet goed instelt dan loop je ook het risico dat ook de rest van de wereld mee kan kijken). Het zal werken als je (grote) bestanden wilt opslaan, maar de snelheid zal in de verste verte niet die van je SSD benaderen. Als je regelmatig grote bestanden direct vanaf de NAS bewerkt zal je regelmatig een strandbal zien.

Maar goed, om goed advies te geven is het wel handig om te vertellen hoe je het wilt gebruiken (met welke programma's, zoals Word, Excel, Final Cut Pro, en wat voor bestanden zoals Wordocumenten, of RAW foto's), en wat je budget is. Daarnaast is er nogal een verschil tussen het kiezen tussen 256 GB of 8TB aan opslag. Waar komen deze cijfers vandaan?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:07
Koop een x5 van Samsung van 1 tb, supersnel door t3 interface en je hebt een bak meer ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salah94
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-09-2024
@Daedalus ik heb 2017 A1708 zonder touchbar ik ben student en ik wil alleen studie projecten en files erop opslaan want ik heb thuis een pc en die gebruik ik meer dan mijn maacbook mijn en je hebt gelijk die laptop heeft een rare ssd van apple en het is vrije duur de 1TB kost 800 euro daarom een nas denk ik is voordeliger en ik zag een nas (tweedehands) met 6tb voor voor +-300 daarom vraag ik me af wat zou handiger zijn ?
Pagina: 1