Toon posts:

Hoe draadloze koptelefoon aansluiten op "oude" tv?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

nieuw aangemeld hier maar heb al vele malen een antwoord op m'n vragen gevonden hier. Echter, de volgende kan ik zo snel niet vinden.

Ik heb een vrij oude tv: Samsung UE32C5100QWXXN met slechts een optische uitgang voor geluid. Hierop heb ik een SONOS soundbar aangesloten.

Maarrrr, nu wil ik graag een draadloze koptelefoon aanschaffen maar deze tv heeft geen bluetooth. Nu is mij verteld dat ik een bluetooth transmitter kan kopen die in de optische uitgang kan (na het plaatsen van een splitter in mijn geval) en dan zou ik alsnog elke bluetooth koptelefoon kunnen kopen.

Nu was ik in de mediamarkt en daar werd mij verteld dat dit NIET kan. Ik zou een koptelefoon met een transmitter station moeten kopen die ik op de optische poort moet aansluiten, en dat zou mijn enige optie zijn.

Nu ben ik dus een beetje in de war. Wie kan mij helpen met dit? Kan het bluetooth verhaal nou wel of niet? Of kan ik inderdaad alleen koptelefoons kopen met een station die op de optische poort aangesloten moet worden?

In het geval van dat laatste, wat zouden goede opties zijn? Ik wil eerlijk gezegd niet teveel betalen (liefst onder 150 euro), dan koop ik nl. liever een nieuwe tv.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-10 18:58

Roytoch

Nietes

Ja, dit kan. Ik heb dit ook draaiend. Iets simpels als https://www.amazon.de/dp/B07TZWV4FK werkt al. Je hebt wel iets van latency, maar het is net aan te doen.

Dit met optische kabel en een standaard USB power adapter (IKEA koppla bijvoorbeeld), en het werkt prima voor 40 euro.

Ik heb overigens geen ervaring met optische splitters, dus geen idee of dat stukje werkt.

[ Voor 41% gewijzigd door Roytoch op 02-02-2020 22:24 ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:28
Heeft die tv geen 3,5 mm Jack voor een hoofdtelefoon? Er bestaan ook Bluetooth transmitters voor de hoofdtelefoonaansluiting.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-10 18:58

Roytoch

Nietes

guido66 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:36:
Heeft die tv geen 3,5 mm Jack voor een hoofdtelefoon? Er bestaan ook Bluetooth transmitters voor de hoofdtelefoonaansluiting.
Probleem daarmee is denk wel dat op oudere TV's volgens mij niet zo eenvoudig te schakelen is van output, dus inpluggen koptelefoon zorgt ervoor dat er geen geluid meer naar de Sonos komt. In die zin zou een splitter dan handiger zijn. Enige waar ik over twijfel: Sonos schakelt zichzelf misschien in als er signaal op optisch komt? Dat is dan weer niet zo handig.

Welles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 13:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties.

Alleen moet ik tot mijn grote spijt toegeven dat ik een achterlijke idioot ben die al 10 jaar naar de verkeerde plek kijkt op mijn tv voor de 3,5mm uitgang. Ik heb hem zojuist gevonden.

Ik schaam me diep.

Ik denk dat ik een bluetooth transmitter koop voor de 3,5mm jack en dan een bluetooth koptelefoon koop. Bredere keuze en vind die doorgaans ook mooier dan de niet-bluetooth keuzes!

Hartelijk dank iig voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07:26
Ik zit met dezelfde vraag, heb je een jaar later al iets aangeschaft? Ik hoor dat veel 3.5mm naar bt-zenders veel latency hebben waardoor de audio niet meer in sync loopt.
Hoe ervaar jij dat?
Pagina: 1