Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NVME SSD: Corrupt blocks en SMART warning - NVME subsystem

Pagina: 1
Acties:

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-11 17:47

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Mijn C: drive, een WD Black NVME SN750 van nog geen jaar oud lijkt de geest te geven. Komt de SMART test bij booten niet meer door en de WD applicatie wordt de status 'kritiek' weergegeven. Beetje jammer na slechts een jaar.

Ik heb al een ticket geopend bij WD, maar is de SSD eventueel nog te redden? Temp van de M.2 komt niet boven de 40 graden.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-11 21:57
Je kan hem eventueel via een docking proberen te benaderen en op die manier data te redden. Maar ik ben bang dat hij klaar is voor vervanging.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Wylana schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:19:
Je kan hem eventueel via een docking proberen te benaderen en op die manier data te redden. Maar ik ben bang dat hij klaar is voor vervanging.
Thx. Heb er al een clone van gemaakt op een andere SSD dus als de vervanging via RMA komt zou het moeten lukken om op te starten via de andere SSD en dan weer terug te swappen. Let's see...

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Edgarz schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:15:
[...]
dus als de vervanging via RMA komt zou het moeten lukken om op te starten via de andere SSD en dan weer terug te swappen. Let's see...
Als dat lukt, zou je meteen nadat Windows 10 opstart op de nieuwe SSD een "Windows foutcontrole" moeten uitvoeren op het bestandssysteem van die SSD, gevolgd door een "sfc /scannow".

En zou je niet nu Windows nog opstart, snel even al je data handmatig kopiëren naar een externe harddisk: als je "backup" goed gelukt is maar intern "rot" blijkt te zijn, heb je geen data meer bij gebrek aan recoverymogelijkheden. Better safe than sorry ...

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Renault schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:10:
[...]

Als dat lukt, zou je meteen nadat Windows 10 opstart op de nieuwe SSD een "Windows foutcontrole" moeten uitvoeren op het bestandssysteem van die SSD, gevolgd door een "sfc /scannow".

En zou je niet nu Windows nog opstart, snel even al je data handmatig kopiëren naar een externe harddisk: als je "backup" goed gelukt is maar intern "rot" blijkt te zijn, heb je geen data meer bij gebrek aan recoverymogelijkheden. Better safe than sorry ...
Heb nog geen 'last' van de bad blocks, maar goed advies. Desnoods een clean install, alle applicaties kunnen met een eenvoudig installatie script ook weer teruggezet worden. Bestanden staan in de cloud dus zal niet veel tijd kosten 😁