Toon posts:

Welke videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In mijn nieuwe computer weet ik niet welke vga kaart ik zal nemen. spelletjes doe ik nu niet op de comp.in de toekomst evt.,echter minimaal. beeld en snelheid zijn voor mij het belangrijkste.
Nu adviseerde iemand:
-guillemot 3dprophet geforce 256/32mb +tvout
-guillemot geforce AGP
-Matrox G400
ik weet niet of de eerste twee een DDR kaart zijn. En is tv-out nou nodig?
iemand advies?
Alvast bedankt!
groeten,
Ellen.

Verwijderd

Tja, als je niet veel spellen speelt zou ik voor de G400 gaan.

Is goedkoper dan zo'n geforce en heeft hele mooie beeldkwaliteit.

Update: Damn, moet eens iets aan me spelling gaan doen....

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Zeg eens wat voor systeem je hebt, ook je monitor, want een G400 op een 14" is weggegooid geld.
En als je niet gamet, een GeForce idemdito Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif
En als je alleen in Excel of Word je verslagen moet schrijven, moet je er niet teveel aan uitgeven, maar idd de Matrox G400 geeft het scherpste beeld.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Voodoo5 een hele goede kaart zeltzaam
problemen mee. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif Anders dan een Geforce
waar altijd problemen mee zijn.

Verwijderd

Topicstarter
wel, nu heb ik een Pentium II 233 MMX en een 17inch scherm,echter binnen 1 mnd koop ik een 2e comp.,weet alleen nog niet of dit een Pentium III 733of een New ATHLON 700/750 gaat worden.
De adviezen daaromtrent verschillen nogal.
En de comp.zaak vlakbij doet alleen Pentiums.
service is ook belangrijk. Dus, in de nieuwe comp.gaat de grafische kaart. De 17inch scherm sluit ik er op aan.

groetjes,
Ellen.

Verwijderd

Als je niet te veel spelletjes speelt (hardcore FPS-games zoals Quake 3 en UT) dan zou ik ook voor de G400 gaan. Strak beeld en hoge refreshrates. Goed kaart voor in Windows, en kan toch wel redelijk mee in 3D.

Verwijderd

Topicstarter
en tvout is dit nodig?
er zijn zoveel videokaarten dat je er eigenlijk niet meer uitkomt! Nu zou er weer een goed kaart Ati radeon komen. 32mb en 64mb.
En ik heb ook ergens gelezen dater vga kaarten zijn die storing geven als je een AMD comp. hebt!??

groeten,
Ellen

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

G400 DH is zo aan te sluiten op je TV omdat ie twee uitgangen heeft. Je kan er dus ook 2 monitoren op aansluiten, erg handig. Ik heb hem ook en hij bevalt prima.

Verwijderd

Topicstarter
voor wat sluit je die eigenlijk aan op de tv?

Verwijderd

Films kijken. Presentaties. Games (alhoewel dat niet echt schitterend is).

Vooral films kijken. Een DIVX van internet slepen (bijvoorbeeld je favo film die nu in de bios draait) en die op je gemak eens op TV kijken terwijl de rest naar de bios moet.

Verwijderd

Vraag tussendoor:

Hoe is de ervaring van G400 gebruikers met DivX op tv kijken,

hoe ziet de Clone functie er op tv uit als je hem niet door de dvd-max kunt krijgen?? (ivm 720 breed en dat :32 verhaal)

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik het tot nu toe begrijp is de Matrox G400 goed en aan te bevelen. Nu liggen de prijzen met de guillemot geforce 256 en prophet 3D toch niet zo ver uit elkaar?
Maar welke Matrox millennium G400 danwel
32mb dualhead(retail)
32mbsgram(agp)
32mb sh(oem)
32mb dualhead agp (oem)

niet eenvoudig meer , hoor

Verwijderd

Als je je tv eraan wil hangen moet je een dualhead nemen.

Dan heb je nog de dualhead gewoon en de dualhead max. De max is iets sneller, maar niet veel. Als je dus bijna geen games speelt is een gewone dualhead genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
oke, maar ik zie nog altijd niet in de funktie van een tv aan mijn computer. alleen misschien als je een bewakingscamera buiten naar de ingang toe hebt staan, dan misschien wel zeer handig!??

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

De funktie van een TV-out is niets anders dan de mogelijkheid om buiten je monitor je TV als display te gebruiken, simpel toch, als je een DVD'tje wil kijken op een groot scherm, gezellig met het hele gezin te midden van een zakje chips Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Niet op voorraad.

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
als je waarschijnlijk toch geen films gaat kijken op je comp (dvd of divx (divx is alleen interessant als je kabel hebt of beter)), dan neem je toch een kaart zonder tv-out? bijv. de 3dprophet se (32 mb geforce256). deze is 350,-. met tv-out echter ergens rond de 500,- of meer. een behoorlijk prijsverschil dus.

Verwijderd

Topicstarter
net iemand gezien die zei dat ik best een riva tnt 32mb(min.) neem. als je geen spelletjes doet is deze prima zegt hij.
iemand ervaring met zp'n kaart.?

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

De G400 heeft een veel beter beeld dan de TNT2, de TNT2 is juist bedoeld om spelletjes te spelen, maar is alweer wat generaties ouder.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Dus de Matroxc Dualhead 32mb begrijp ik is een hele goede keuze momenteel.Ik merk dat velen de voorkeur aan deze geven boven de Guillemot geforce e.d.
Is het nodig naar een 64mb te vragen(als deze er is)?

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Nee, die is er niet Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif
En kijk anders eens in de pricewatch voor de G400, prijzen verschillen enorm, maar dan moet je meestal wel het gemak van de PCwinkel in de buurt missen, want 9 van de 10 keer zitten die zaken aan de andere kant van Nederland, bij mij iig.
BTW als je dual-head fuktie niet gebruikt, kan je ook een single-head nemen, is weer wat goedkoper.

Niet op voorraad.

Pagina: 1