Denon x2600h met Optoma UHD300X flickering in 4K

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• c0sje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:34
Goedenavond,

Vandaag een Optoma UHD300x aangesloten op mijn Denon x2600h receiver. Wanneer ik via de Chromecast Ultra wil streamen geeft het beeld een constante flickering: https://youtu.be/TMV49yyoWlM. Daarnaast komt HDR niet door.

Wat ik al geprobeerd heb:

1) Afspelen via de HDMI 1.4 poort van de Optoma gaat prima (in 1080p)
2) 4K Display Format op Enhanded op de Denon geeft geen beeld
3) Ik gebruik een HDMI 1.4 kabel van 10M. Kortere kabel geeft hetzelfde probleem (deze: https://www.allekabels.nl...9/1198496/hdmi-kabel.html)
4) Chromecast rechtstreeks in de Optoma werkt perfect.
5) De HDMI aansluitingen dicht op elkaar aansluiten.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Beste antwoord (via c0sje op 04-02-2020 17:26)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lijkt me aan de hdmi kabel te liggen. Is die korte kabel wel een "high speed" hdmi kabel?

Voor 4K HDR 60Hz kan het overigens ook zijn dat je een "premium high speed" kabel nodig hebt. Dat kan verklaren waarom HDR en die 4K setting niet werkt.

Mijn gok is dat of beide kabels niet ok zijn, of dat er iets met de hdmi uitgang van je denon aan de hand is. Ik heb laatst al mijn kabels vervangen door de luxe variant van action en daarmee een hele zwik problemen opgelost.

[ Voor 35% gewijzigd door JvS op 02-02-2020 19:05 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lijkt me aan de hdmi kabel te liggen. Is die korte kabel wel een "high speed" hdmi kabel?

Voor 4K HDR 60Hz kan het overigens ook zijn dat je een "premium high speed" kabel nodig hebt. Dat kan verklaren waarom HDR en die 4K setting niet werkt.

Mijn gok is dat of beide kabels niet ok zijn, of dat er iets met de hdmi uitgang van je denon aan de hand is. Ik heb laatst al mijn kabels vervangen door de luxe variant van action en daarmee een hele zwik problemen opgelost.

[ Voor 35% gewijzigd door JvS op 02-02-2020 19:05 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• c0sje
JvS schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:03:

Dat is ook mijn 1e gedachte. Ik ga de kabel omruilen voor een premium kabel. Zou de kabel van de action nog het proberen waard zijn?

De 10m is wel high speed. Maar door de lengte zou die nog wel eens moeite kunnen hebben.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:02

Major_ton

Shoot!

Je kan om te testen ook de Chromecast Ultra even direct op de beamer aansluiten. Verwijder en connect overigens je HDMI kabels alleen als je apparatuur uitstaat. Vooral de HDMI boards in receivers zijn heel erg gevoelig bij het wisselen van kabels als het apparaat aanstaat. Heel veel mensen zijn je al voor gegaag die zo hun HDMI board gesloopt hebben.

Some infinities are bigger than others.

• c0sje
Major_ton schreef op maandag 3 februari 2020 @ 00:09:
Je kan om te testen ook de Chromecast Ultra even direct op de beamer aansluiten. Verwijder en connect overigens je HDMI kabels alleen als je apparatuur uitstaat. Vooral de HDMI boards in receivers zijn heel erg gevoelig bij het wisselen van kabels als het apparaat aanstaat. Heel veel mensen zijn je al voor gegaag die zo hun HDMI board gesloopt hebben.
Dit heb ik gedaan. Werkt perfect.

Ik heb maar een HDMI premium kabel besteld. We wachten af..

• c0sje
Probleem opgelost met een “Premium High Speed” kabel.
Pagina: 1