Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1334538

Topicstarter
Ik gebruikte de SD kaart eerst in mijn telefoon, als opslag voor foto's en dergelijken. Vandaag besloot ik om deze voortaan te gebruiken voor mijn Nintendo Switch om spelletjes op te downloaden. Ik haalde hem uit mijn telefoon en deed hem in mijn Switch, hij kon niet gelezen worden, en de format functie van Nintendo werkte ook niet. Dus probeerde ik hem via Windows te formatteren, dat kon ook niet, omdat hij read-only was. Ik heb alles al geprobeerd met Regedit, CMD etc. Daarna deed ik hem in mijn Chromebook en daar kon ik hem wel formatteren, en dat heb ik ook gedaan. Maar nu word hij alleen op mijn Chromebook en PC gedetecteerd. Op mijn Switch en telefoon werkt hij niet.

Zou ik dit kunnen fixen, of is de SD kaart stuk?

Alvast dank :)
...

Telefoon: Samsung A20e
...

Geprobeerd:
-regedit
-cmd
-formatteren (via chromebook, switch en pc)
...

Beste antwoord (via Anoniem: 1334538 op 02-02-2020 22:44)

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Read-only == kapot. Kaartje vertrouwt zichzelf niet meer, en probeert je zo te behoeden voor dataverlies.
Garantievlaim indienen en/of een nieuwe kopen. Dat spul kost tegenwoordig toch bijna niks.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Het read-only schuifje op de SD kaart staat op de goede plek?

PS1. Kan het zijn dat je micro SD bedoelt?
PS2. Ik zou hem vervangen en geen tijd in steken. 2 tientjes en je hebt weer een betrouwbare micro SD kaart.

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 02-02-2020 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 320788 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 19:48:
Het read-only schuifje op de SD kaart staat op de goede plek?

PS1. Kan het zijn dat je micro SD bedoelt?
PS2. Ik zou hem vervangen en geen tijd in steken. 2 tientjes en je hebt weer een betrouwbare micro SD kaart.
Klopt, ik bedoel een microSD :F . Maar is er echt geen manier om hem te herstellen. Is er niet gewoon een instelling op mijn telefoon bijvoorbeeld om dit terug te draaien? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Verwijder met schijf beheer in Windows eens alle partities. Probeer hem daarna eens in de switch en/of telefoon te formatteren?

[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 02-02-2020 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Tuurlijk zal er een manier zijn,. Maar ik zou hem niet weten.
Ik ken ook geen telefoon instelling die dit veroorzaakt.

Persoonlijk zou ik hem gewoon vervangen,. En 1 extra kopen voor de Nintendo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Heb je dit tooltje geprobeerd, het is een soort low level format voor een usb stick of een geheugenkaart in een usb adapter. Eigenlijk een tool om een OS op een zelf bootende USB stick te zetten, maar je kunt ook alleen formatteren.
https://rufus.ie/

[ Voor 27% gewijzigd door Henk007 op 02-02-2020 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Henk007 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:15:
Heb je dit tooltje geprobeerd, het is een soort low level format voor een usb stick of een geheugenkaart in een usb adapter. Eigenlijk een tool om een OS op een zelf bootende USB stick te zetten, maar je kunt ook alleen formatteren.
https://rufus.ie/
Arunia schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:11:
Verwijder met schijf beheer in Windows eens alle partities. Probeer hem daarna eens in de switch en/of telefoon te formatteren?
Deze voorstellen zou ik allemaal wel willen proberen. Maar voor een of andere rede is de microSD kaart read-only op mijn Windows computer... Heel raar. _O- . Thanks voor alle hulp btw :) *;.

Zit er op het moment gewoon aan te denken om er eentje te kopen. Aangezien hij nu toch leeg is en maar 64GB. En ze zijn tegenwoordig zo goedkoop :P . Ik ga er later als ik wat meer tijd heb aan sleutelen. Thanks voor al jullie tijd... d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1334538 op 02-02-2020 22:33 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Read-only == kapot. Kaartje vertrouwt zichzelf niet meer, en probeert je zo te behoeden voor dataverlies.
Garantievlaim indienen en/of een nieuwe kopen. Dat spul kost tegenwoordig toch bijna niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TommyboyNL schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:35:
Dat moet dan heeel snel gebeurd zijn. Ik zal voortaan meer oppassen met ejecten. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Anoniem: 1334538 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:37:
[...]

Dat moet dan heeel snel gebeurd zijn. Ik zal voortaan meer oppassen met ejecten. |:(
Het kan zijn dat het kaartje al eerder zichzelf als zijnde defect beschouwde, maar dat hij pas als read-only kan worden geinitialiseerd bij een reboot van het kaartje zelf (Een SD kaart draait ook gewoon een ARM CPU met daarop firmware).
Het kan ook ESD zijn geweest, of een unexpected shutdown, of...
Niet verder over nadenken, dit gebeurt nou eenmaal wel eens met SD kaartjes. Ze zijn gebouwd als goedkope bulkopslag, niet als betrouwbare bulkopslag. De bekende "Kies 2 van de 3: Goedkoop (per GB), betrouwbaar, snel".
Pagina: 1