Ter vervanging van een al wat oudere familie-laptop wil ik graag een desktop plaatsen waar ook de puberzoon zijn Blender-hobby op kan uitoefenen. Het wordt mijn eerste zelfbouw-PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Renderen in Blender, en daarnaast gewoon huis-tuin-en-keuken-dingetjes (niets spannends, gewoon office/mail/internet/familiefoto's etc) Er komt Windows10 home edition als OS op
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is niet zo hoog, ongeveer 800-1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik bouw het systeem van scratch, aangezien het de vervanging van een laptop is
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basiscomponenten, met focus op GPU van de videokaart en processor ivm Blender
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien het systeem in het zicht staat vanuit de woonkamer, wil ik graag een zo onopvallend mogelijke kast. Vandaar de keuze voor de micro-ATX formfactor.
Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overclocken
Wat verwacht je van ons?
Omdat het mijn eerste zelfbouw-PC is, zou ik met name graag advies krijgen over de optimale besteding van het budget aan de verschillende componenten, en of de verschillende onderdelen compatibel zijn met elkaar (Moederbord met geheugen bijvoorbeeld). En een belangrijke vraag: Gaat de videokaart passen in de kast???
Hieronder mijn lijst zoals ik deze nu heb opgesteld. Ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Renderen in Blender, en daarnaast gewoon huis-tuin-en-keuken-dingetjes (niets spannends, gewoon office/mail/internet/familiefoto's etc) Er komt Windows10 home edition als OS op
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is niet zo hoog, ongeveer 800-1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik bouw het systeem van scratch, aangezien het de vervanging van een laptop is
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basiscomponenten, met focus op GPU van de videokaart en processor ivm Blender
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien het systeem in het zicht staat vanuit de woonkamer, wil ik graag een zo onopvallend mogelijke kast. Vandaar de keuze voor de micro-ATX formfactor.
Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overclocken
Wat verwacht je van ons?
Omdat het mijn eerste zelfbouw-PC is, zou ik met name graag advies krijgen over de optimale besteding van het budget aan de verschillende componenten, en of de verschillende onderdelen compatibel zijn met elkaar (Moederbord met geheugen bijvoorbeeld). En een belangrijke vraag: Gaat de videokaart passen in de kast???
Hieronder mijn lijst zoals ik deze nu heb opgesteld. Ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 168,- | € 168,- |
1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 75,99 | € 75,99 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G | € 180,- | € 180,- |
1 | Behuizingen | Aerocool QS-240 | € 32,16 | € 32,16 |
2 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1A2666C16 | € 40,- | € 80,- |
1 | Voedingen | Corsair CX650 | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 109,90 | € 109,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 715,95 |
Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...