Ik heb een Asus DUAL RX 580 4gb OC. En hij word heel warm. Ik moet hem ondervolten en underclocken om een max temperatuur van 85 graden te krijgen. En dan lopen de ventilatoren nog op bijna 100 procent. Aan mijn behuizing ligt het denk ik niet. Hij heeft 2 intake ventilatoren (max voor deze behuizing) en 1 uitlaat ventilator. Dus ik wil een andere koeler voor mijn GPU. Maar ik weet niet welke ik moet pakken. Ik heb al zitten kijken naar de Arctic koelers maar ik weet niet of ze passen. Er staat bij dat ze koelers hebben voor de RX 580 maar ik weet niet of ze ook op de Asus werken. Heeft iemand tips? Groetjes Niek
Kijk naar koeler die compatible is met je RX580. online is zat te vinden qua specificaties etc
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Al een keer geprobeerd om de koelpasta van je huidige cooler te vervangen?
[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]
Ik heb de koelpasta nog niet proberen te vervangen. Maar ik heb net eens gekeken naar de koeler en ik zie dat de ram chips en de vrms niet eens worden gekoeld. Alleen de echte grafische chip.
De RX 580 heeft GDDR5, dit wordt gelukkig minder heet dan bijv. GDDR6. Wat je kan doen is goedkope heatsinks kopen en die erop zetten.
Denk overigens niet dat de geheugen chips het zijn, het lijkt eerder op slecht contact of oude koelpasta.
Kijk anders op de Arctic website of de RX 580 wordt ondersteund.
Denk overigens niet dat de geheugen chips het zijn, het lijkt eerder op slecht contact of oude koelpasta.
Kijk anders op de Arctic website of de RX 580 wordt ondersteund.
Het is een nogal slecht gebouwde RX 580 zoals je zelf gezien hebt. Een Arctic koeler kost al snel een tientje of 5 en dat is zonde van je geld. Verkoop je 580 voor €100, leg er dan nog een paar tientjes bij de VGA koeler die je niet koopt en koop een GTX 1650 Super. Presteert iets beter, verbruikt veel minder, koeler en stiller.
Je denkt dat het niet aan je behuizing ligt... maar heb je al eens getest met de zijpanelen van je behuizing verwijderd?
Het aantal ventilatoren zegt niet zoveel als je behuizing slechte airflow heeft en/of je ventilatoren met een laag toerental gebruikt.
Het aantal ventilatoren zegt niet zoveel als je behuizing slechte airflow heeft en/of je ventilatoren met een laag toerental gebruikt.
[ Voor 36% gewijzigd door HugoBoss1985 op 02-02-2020 22:01 ]
Ik zou vooral beginnen met een keertje de boel uit elkaar halen en netjes verse koelpasta er tussen. Die Dual kaart is misschien niet het neusje van de zalm, maar underclock/undervolt en dan nog steeds 85c aantikken lijkt mij te duiden op een probleem met de kaart.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Pagina: 1