Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroyboker
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08-2020
Mijn vraag
Hallo,

Momenteel heb ik een Ubiquiti UniFi AP-AC-LR en wil er een tweede bij kopen zit een de pro versie te denken is dit handig ? Of kan ik beter een zelfde type er bij kopen, hoor graag jullie ervaring.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is het fijne van UniFi. Dat maakt helemaal niks uit.

Je kunt alle APs gewoon toevoegen in de controller en configuratie gaat vanzelf. En roaming etc gaat uiteraard ook goed. Een mooie unified ervaring dus :p

Maar vanwaar nu een Pro? Extra snelheid haal je alleen als je clients het ook ondersteunen, en in dat geval zou ik persoonlijk eerder naar de NanoHD kijken. En anders gewoon een AC Lite, kost ongeveer de helft van een Pro en als het bereik dan nog niet voldoende is koop je er gewoon nog een bij voor het bedrag dat je bespaart hebt door niet voor de Pro te gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 02-02-2020 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroyboker
Oké dank je wel, ik zou hem evt aan de gevel van het huis willen monteren vandaar de pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor buiten hebben ze de AC Mesh. Dat moet gegarandeerd goed gaan. Daar waar de Pro beschut moet hangen. Dus vochtig van bv condens maakt niet uit voor de Pro, maar echt in de regen is die niet voor bedoeld, dan moet je echt de AC Mesh (of AC Mesh Pro) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 17:31
@RobertMe In mijn ervaring zou ik de AC en HD serie niet mixen in 1 setup.
De roaming tussen de AP's gaat dan bijzonder traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroyboker
@RobertMe dank je, hij hangt niet direct in het regen, ga er even over na denken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Getto schreef op zondag 2 februari 2020 @ 16:29:
@RobertMe In mijn ervaring zou ik de AC en HD serie niet mixen in 1 setup.
De roaming tussen de AP's gaat dan bijzonder traag.
Heb je daar meer info over? Lees al een tijdje mee over UBNT, zelf een setup met 3x Pro, maar zoiets nog nooit gelezen. Zou ook niet moeten, daar zijn gewoon instellingen voor lijkt me :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1